TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Skoda Octavia III kombi facelifting
Dziecko w Skodzie Octavia - wyposażenie samochodu
28-11-2017, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum
Facelifting Skody Octavia niewiele zmienił w zakresie elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróżujących dzieci. Jej wyróżnikiem pozostaje możliwość montażu fotelików typu Isofix na prawym fotelu pasażera.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera ukryto w zamykanym schowku na rękawiczki. Do zmiany jej statusu - według widniejącego schematu - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika.
W testowym egzemplarzu Skody Octavia III kombi umieszczono go w module KESSY (bezkluczykowy system obsługi samochodu). Jest to opcja (w pakiecie z alarmem), za którą należy dopłacić 2500 złotych.
O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje dioda PASSENGER AIRBAG ON umieszczona na centralnym miejscu kokpitu. Zostaje ona podświetlona na 60 sekund od chwili uruchomienia silnika.
Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się dioda OFF. Jest ona widoczna przez cały czas pracy silnika.
Ostrzeżenie przed ustawieniem na prawym miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma format uniwersalnych piktogramów. W wersji przed liftingiem stosowano jeszcze ostrzeżenia tekstowe, w kilku europejskich językach, w tym po polsku.
Ostrzeżenia te umieszczono po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
W plecach oparć skrajnych miejsc kanapy umieszczono dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix (tzw. top-tether).
Każdemu punktowi top-tether odpowiada jedna para mocowań Isofix (standard i-Size). Uchwyty umieszczono w plastikowych prowadnicach zabezpieczonych zdejmowanymi nakładkami.
Skoda w modelu Octavia III kombi oferuje w opcji uchwyty Isofix także na prawym fotelu pasażera (dopłata w każdej wersji wyposażenia wynosi 150 złotych).
Od Ambition standardowym elementem wyposażenia Skody Octavia III kombi są elektrycznie regulowane szyby z przodu i tyłu (chowają się w całości). Wszystkie opuszczają się i podnoszą automatycznie, po jednokrotnym naciśnięciu przycisku, stąd dodano funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców. Kierowca może zablokować ich działanie wciśnięciem przycisku w panelu swoich drzwi.
Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Umieszczono ją w ramie drzwi, do zmiany statusu potrzebny jest wąski przedmiot pasujący kształtem do szczeliny.
Wnętrze testowanego egzemplarza Skody Octavia kombi pokryto tapicerką Alcantara z elementami skóry (opcja za 5200 zł). Skórą pokryto także plecy obu foteli, co ułatwia zmywanie śladów pozostawionych przez buty dzieci siedzących na kanapie.
Przyciemniane szyby z tyłu są standardem w każdej wersji wyposażenia Octavii. W naszym egzemplarzu dodatkowo wybrano opcję SUNSET z wyższym stopniem ich przyciemnienia (700 zł).
Standardem w wersji wyposażenia Style jest radioodtwarzacz Bolero z 8-calowym ekranem dotykowym, czytnikiem karty SD, bluetooth oraz portem USB i wejściem aux-in (które umieszczono w dolnej części konsoli kokpitu).
Za dopłatą 450 złotych na końcu środkowego tunelu dostępne są kolejne dwa porty USB i gniazdko elektryczne 230 V - dzięki tym rozwiązaniom łatwiej podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych dla dzieci podróżujących na kanapie.
System mocowania do siatek lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty jest standardem w każdej wersji wyposażenia Skody Octavia III kombi facelifting. Dodatkowo w testowanym egzemplarzu znalazła się wielofunkcyjna (podwójna) podłoga bagażnika (dopłata 650 złotych).
TESTY | Skoda Octavia III kombi facelifting
Foteliki i wózki
Dziecko w Skodzie Octavia
Plusy i minusy
Dwa oblicza bezpieczeństwa