TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Twingo III
Dziecko w Renault Twingo III - foteliki i wózki
11-07-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Renault Twingo jest dobrą propozycję dla rodzin 2+2 mieszkających w mieście. Przy dalszych podróżach musimy się liczyć z dużymi ograniczeniami w zabraniu bagaży, w tym wózków.
Foteliki dziecięce użyte w teście Renault Twingo:
- grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio Fix montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,
- grupa 0+/1 Casualplay model Q-Retraktor montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether (fotelik wyposażony jest w automatyczny napinacz i blokadę pasów),
- grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy uderzeniach bocznych.
Odłączenie poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika w pozycji tyłem do kierunku jazdy.
W testowanym egzemplarzu Renault Twingo zamontujemy go jedynie za pomocą pasa bezpieczeńtwa osoby dorosłej. Wśród opcji dostępne jest mocowanie Isofix (standard w bazowej wersji Life, w pozostałych w pakiecie Relaks z podgrzewanymi siedzeniami za 1 tys. zł).
Mocowania Isofix dostępne są na obu miejscach z tyłu. Montaż opcjonalnej bazy Maxi-Cosi 2wayFix, jak i wkładanie fotelika nie sprawiły żadnych trudności.
Dodatkowe punktu kotwiczenia dla fotelików typu Isofix umieszczono w podłodze bagażnika, jednak na tyle blisko pleców kanapy, że nie zabierają miejsca podczas pakowania bagaży.
Pas z klamrą top-tether najwygodniej zapiąć od strony bagażnika.
Odsłonięte uchwyty zapewniają szybki i prawidłowy montaż fotelików typu Isofix.
Osoba dorosła ma wystarczająco dużą swobodę podczas zapinania dziecka w foteliku.
Przy montażu fotelików z grupy 2-3 trzeba zdemontować zagłówek z kanapy.
Podstawa fotelika nie zasłania klamry do wpinania pasa bezpieczeństwa, z którego tu korzysta także dziecko.
Montaż na kanapie fotelika tyłem do kierunku jazdy zabiera miejsce na nogi osoby dorosłej. Optymalnym rozwiązaniem będzie przełożenie go (po dezaktywacji poduszki powietrznej) na przód. Przy zakupie nowego Renault Twingo warto więc zainwestować w mocowania Isofix na prawym fotelu.
O wiele więcej miejsca dla osób siedzących z przodu pozostaje przy konfiguracji dwóch fotelików montowanych na kanapie przodem do kierunku jazdy.
Wózki dziecięce użyte w teście Renault Twingo:
- dwuczęściowy X-lander model X-move,
- spacerówka Inglesina model Trip.
Bagażnik Twingo liczy 219 litrów pojemności. Po zdjęciu kół zmieściło się w nim podwozie dwuczęściowego wózka. Można go przykryć gondolą i co prawda zamkniemy pokrywę bagażnika, ale podniesiona półka zasłoni widoczność przez tylną szybę.
Nasz testowany wózek ma po złożeniu 105 cm długości. W bagażniku Renault Twingo na wcisk zmieścił się pomiędzy nadkolami zabierając przy tym całą wolną przestrzeń.