TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Opel Insignia A liftback
Dziecko w Oplu Insignia - wyposażenie samochodu
23-02-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Wyposażenie Opla Insignia wyróżnia się trzema parami mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix. Z tyłu zaskakuje też obecność gniazda 230V.
Przełącznik działania poduszki powietrznej pasażera znajduje się w prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi.
Do zmiany statusu poduszki (zgodnie z widniejącym schematem) potrzebny jest kluczyk (w naszym przypadku ukryty w module bezkluczykowego dostępu do samochodu).
Informacja wizualna o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera znajduje się na środkowej części kokpitu.
Przy aktywnej podświetla się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - dioda ON.
Po dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera podświetla się - na cały czas pracy silnika - dioda OFF.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na prawym miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera mają formę uniwersalnych piktogramów.
Ostrzeżenia umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
W plecach oparć kanapy zamontowano 3 dodatkowe punkty kotwiczenia (top-tether) dla wybranych modeli fotelików dziecięcych typu Isofix.
Opel wyposażył kanapę Insigni, aż w trzy pary mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix. Poprzez wyprofilowanie siedzisk uchwyty te znajdują się i wysoko i głęboko. Na oznaczeniach punktów Isofix nie ma informacji o dopasowaniu do normy i-Size.
Poza bazową wersją wyposażenia Insignia, pozostałe mają regulowane elektrycznie szyby boczne. W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do zablokowania ich działania. Po aktywacji kierowca nadal może nimi sterować.
Wszystkie szyby opuszczają się i podnoszą automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegania przypadkowemu przycięciu palców.
W ramie tylnych drzwi znajduje się mechaniczna blokada możliwości otwarcia ich od środka samochodu. Do zmiany statusu - zgodnie z wytłoczonym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk.
Testowany egzemplarz Opla Insignia doposażony został w czarną tapicerkę skórzaną Siena. Pokryto nią również plecy oparć foteli, przez co łatwo usuwa się zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci.
Przyciemniane z tyłu szyby są opcją (800 zł), której brakowało w tym egzemplarzu. W zamian zamontowano rolety (opcja za 600 zł lub 1500 zł jako część pakietu flotowego Cosmo/Executive).
W dwóch topowych wersjach wyposażenia montowana jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Dla osób siedzących z tyłu dostępne są nawiewy umieszczone na końcu centralnego tunelu.
Poniżej znalazło się gniazdko 230V (dopłata 400 zł lub jako część wspomnianego pakietu flotowego). Jedyne weście aux-in i port USB, do których można podłączyć urządzenia multimedialne dla dzieci, znajdują się w podłokietniku środkowego tunelu.
W bagażniku liftbacka znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Wśród opcji oferowana jest m.in. gumowa mata podłogowa (357 zł) oraz belki, boksy i bagażniki dachowe.
TESTY | Opel Insignia A liftback
Pierwsze wrażenia
Na przełomie dwóch generacji
Foteliki i wózki
Dziecko w Oplu Insignia