TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Renault Megane IV Grandtour
Dziecko w Renault Megane IV Grandtour - wyposażenie samochodu
22-09-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Wyposażenie wersji GT pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży dzieci, nie różni się od pozostałych modeli Megane. W przestronnym bagażniku Grandtour producent zadbał o rozwiązania pomagające zabezpieczyć transportowane przedmioty, np. wózki.
Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera to typowe rozwiązanie stosowane przez Renault. Służy do tego manualny przełącznik umieszczony w prawym boku kokpitu (dostęp do niego możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi).
Do zmiany - według załączonego schematu - wystarczy wcisnąć i obrócić przełącznik.
Informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczona została w obudowie lusterka wewnętrznego.
Przy aktywnej podświetla się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - dioda ON.
O dezaktywacji poduszki - przez cały czas pracy silnika - informuje dioda OFF.
Informacja o zakazie montażu z przodu fotelika dziecięcego ustawionego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej znajduje się po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
Ostrzeżenie to ma formę uniwersalnych piktogramów.
W plecach skrajnych miejsc kanapy, tuż nad podłogą bagażnika, umieszczono dodatkowy zaczep do kotwiczenia fotelika dziecięcego typu Isofix (tzw. top-tether).
Na skrajnych miejscach kanapy znalazły się pary mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix (z symbolem standardu i-Size). Ruchome osłony chronią je, gdy nie są używane, przed zabrudzeniem.
We wszystkich wersjach wyposażenia Renault Megane Grandtour IV-generacji (oprócz bazowej Life) montowane są elektrycznie sterowane szyby boczne w obu parach drzwi. Dlatego każda z nich wyposażona jest w funkcję zapobiegania przycięciu palców.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem znajdującym się w panelu swoich drzwi.
Otwieranie tylnych drzwi od środka można zablokować również osobno. Służy do tego manualny przełącznik - z wytłoczonym schematem działania - wbudowany w ramę tylnych drzwi.
Przyciemniane szyby z tyłu są standardem wyposażenia wersji Bose i GT.
W testowanym przez nas egzemplarzu Renault Megane użyto opcjonalnej tapicerki Alcantara z czarnymi wstawkami (dopłata 5300 zł). Plecy oparć foteli pokryte zostały ekologiczną skórą, co ułatwia usuwanie z nich zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci.
Osoby siedzące z tyłu mają do dyspozycji regulowane kratki nawiewu z dwustrefowej klimatyzacji.
Standardem wyposażenia Renault Megane Grandtour GT jest system multimedialny z radioodtwarzaczem bluetooth oraz portem USB i wejściem typu Jack (nie ma szczeliny na płytę CD) oraz 7-calowy wyświetlacz kolorowy.Standardem wyposażenia Renault Megane Grandtour GT jest system multimedialny z radioodtwarzaczem bluetooth oraz portem USB i wejściem typu Jack (nie ma szczeliny na płytę CD) oraz 7-calowy wyświetlacz kolorowy.
My mieliśmy do dyspozycji opcjonalny pakiet Premium (4500 zł), który wzbogacono o system R-Link 2 z nawigacją (dodatkowa szczelina na kartę SD), dostępem do usług interaktywnych, 8,7-calowy ekran dotykowy, kolejny port USB oraz nagłośnieniem marki Bose.
Zasilanie do urządzeń, które mogą umilić podróż dzieciom, można podłączyć do trzech gniazd 12V - w dolnej części kokpitu, na końcu centralnego tunelu i w bagażniku.
Testowane Renault Megane w nadwoziu kombi wyposażono w ruchomą podłogę, którą można ustawić w dwóch poziomach. Zastosowano na niej dodatkową przegrodę dzielącą przestrzeń˝ na dwie części.
Dzięki czterem uchwytom do zaczepienia siatki lub linek można zabezpieczyć przewożone przedmioty.
Wśród akcesoriów znajduje się mata ochronna na podłogę bagażnika, wykładana osłona na próg i zderzak oraz rozkładana siatka oddzielająca kabinę pasażerską.