TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Renault Megane IV Grandtour fl plug-in
Dziecko w Renault Megane IV kombi - wyposażenie samochodu
12-04-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Modernizacja czwartej generacji Renault Megane nie wprowadziła nowych elementów wyposażenia, które zaliczamy do bezpieczeństwa i komfortu podróży dzieci. Na obecność dotychczasowych w żaden sposób nie wpływa napęd hybrydy plug-in.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia czwartej generacji Renault Megane. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi.
Renault zastosowało typowe dla siebie rozwiązanie - pokrętło, które po wciśnięciu należy obrócić w żądane położenie (zgodnie z widniejącym schematem).
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w obudowie lusterka wstecznego.
Przy aktywnej podświetla się - na 60 sekund od chwili uruchomienia silnika - dioda ON ze stosowną ikonką.
O nieaktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje dioda OFF + ikonka. Zostają one podświetlone na cały czas pracy silnika.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
W plecach skrajnych miejsc kanapy znajdują się dodatkowe punkty kotwiczenia (top-tether) wybranych modeli fotelików dziecięcych typu Isofix.
Odpowiadają im pary mocowań Isofix (i-Size) na skrajnych miejscach kanapy. Każdy punkt ma plastikową nakładkę i ruchomą zaślepkę.
Elektryczna regulacja bocznych szyb w przedniej parze drzwi jest standardem każdej wersji wyposażenia zmodernizowanego Renault Megane. W tylnych niedostępna jedynie w bazowej wersji Life.
Wszystkie szyby opuszczają się i podnoszą automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.
Kierowca, poprzez przycisk w panelu swoich drzwi, może zablokować pasażerom możliwość regulacji bocznych szyb.
Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Służy do tego przełącznik (zgodnie z wytłoczonym schematem) umieszczony w ramie drzwi.
Przyciemniane szyby z tyłu to standard w dwóch najwyższych wersjach wyposażenia Renault Megane - Intens i R.S. Line (testowana).
W ZEN dostępną są w pakiecie Look 16" (z felgami w tym rozmiarze ze wzorem Celsium) za dopłatą 1500 zł.
Siedzenia w testowanym egzemplarzu Renault Megane R.S. Line pokryto opcjonalną tapicerką skórzaną z elementami Alcantary (6000 zł).
Plecy foteli obito skórą, co ułatwia usuwanie zabrudzeń, np. pozostawionych przez buty dzieci siedzących w fotelikach.
Standardem każdej wersji wyposażenia są dwa porty USB (Android Auto i Apple CarPlay od wersji ZEN), wejście typu Jack i gniazdo 12V. Cały ten zestaw znajduje się na dole środkowej części kokpitu.
W testowanych egzemplarzu (R.S. Line) dwa porty USB i gniazdo 12V znalazły się też na końcu centralnego tunelu. Ich obecność ułatwia podłączenia elektroniki, która może zająć uwagę dzieci podczas podróży.
Trzecie gniazdo 12V znaleźliśmy w bagażniku.
Rozkładany, pokryty skórą, podłokietnik na środkowym miejscu kanapy jest standardem tylko w wersji R.S. Line.
W Intens oferowany jedynie w pakiecie Komfort za dopłatą 3400 zł (podgrzewana kierownica, przednie fotele, elektryczna regulacja fotela kierowcy z funkcją masażu i pamięcią ustawienia oraz zagłówki z możliwością pochylenia).
Według naszych pomiarów podłokietnik ma 35 cm długości, 25 cm szerokości i 9 cm grubości. Znajdują się w nim 3 otwory na napoje.
Poza wersją Life w bagażniku każdej kolejnej znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki (firmowa w cenie 550 zł) lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.