TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | BMW serii 2 Active Tourer
Dziecko w BMW serii 2 Active Tourer - foteliki i wózki
28-03-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Testowany egzemplarz BMW serii 2 Active Tourer nie miał możliwości przesuwania siedzeń kanapy. Z tyłu - jak w większości minivanów - zabrakło miejsca dla 3 trzeciej osoby, za to bagażnik zdał pozytywnie sprawdzian z wózkami dziecięcymi.
Foteliki dziecięce użyte w teście BMW serii 2 Active Tourer:
- grupa 0/0+ Maxi-Cosi model CabrioFix montowany za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,
- grupa 0+/1 Maxi-Cosi model MiloFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether (fotelik ten może być montowany także tyłem do kierunku jazdy, ale bez możliwości użycia top-tether),
- grupa 2-3 Britax-Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.
Po odłączeniu poduszek powietrznych pasażera na jego miejscu można ustawić fotelik dziecięcy w pozycji tyłem do kierunku jazdy. Montaż fotelika z grupy 0/0+ przebiegł bez większych problemów.
Po maksymalnym odsunięciu od kokpitu prawego fotela osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.
Ten sam fotelik, z wykorzystaniem bazy Isofix (opcja) ustawiliśmy na kanapie. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wstawianie i zapinanie w niej fotelika.
Po przesunięciu do przodu prawego fotela pozostaje wystarczająco dużo miejsca na nogi osoby dorosłej.
Dodatkowy punkt kotwiczenia (top-teher) dla fotelików Isofix z grupy 1 znajduje się w oparciu kanapy. Dostęp do niego mieliśmy zarówno od środka kabiny pasażerskiej jak i progu bagażnika.
Obudowane uchwyty Isofix ułatwiają prawidłowy montaż szyn fotelików.
Przy otwarciu drzwi osoba dorosła ma swobodny dostęp do siedzącego dziecka.
Siedzisko fotelika Isofix z grupy 2-3 nie przeszkadza w zapięciu pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, z którego w tym przypadku korzysta także dziecko.
W ostatnim czasie do Sejmu wpłynął projekt zmian w ustawie "Prawo o ruchu drogowym", w którym dopuszcza się podróż trzeciego dziecka (w wieku co najmniej 3 lat) siedzącego bezpośrednio na kanapie i zapiętego tylko pasem bezpieczeństwa (przeznaczonym dla osoby dorosłej).
W BMW serii 2 Active Tourer - podobnie jak w prawie wszystkich testowanych przez nas autach - trudno wyobrazić sobie taką sytuację. Po raz pierwszy na skrajnych miejscach z mocowaniami Isofix sprawdziliśmy ten układ dla fotelików z grup 2-3 i 0/0+.
W przypadku montażu fotelików z grup 2-3 i 0+/1 pozostaje jeszcze mniej miejsca.
Wózki dziecięce użyte w teście BMW serii 2 Active Tourer:
- dwuczęściowy X-lander model X-move,
- spacerówka Inglesina model Trip.
Zdjęcie kół z dwuczęściowego wózka zapewnia dużą swobodę w jego zapakowaniu do bagażnika. Licząca 75 cm długości gondola zmieściła się idealnie pomiędzy oparciem kanapy i miejscem zamka klapy bagażnika (testujemy model BMW serii 2 Active Tourer bez możliwości przesunięcia siedzeń kanapy).
W najwęższym miejscu bagażnika zmieściła się złożona spacerówka (105 cm długości).
Pod podłogą bagażnika w podstawowej konfiguracji (468 litrów) zmieściły się oba testowane wózki dziecięce.
TESTY | BMW serii 2 Active Tourer
Pierwsze wrażenia
Nie taki diabeł straszny
Wyposażenie samochodu
Dziecko w BMW serii 2 Active Tourer
Plusy i minusy
Nadmiar zalet