TESTY
Plusy i minusy | BMW serii 2 Active Tourer
Nadmiar zalet
31-03-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
W naszych testach trafiają się samochody, w których jest więcej plusów niż minusów. Przy wyborze trzech zalet byłoby jeszcze więcej wahań, gdyby egzemplarz BMW serii 2 Active Tourer był w pełni doposażony.
PLUSY
Asystenci kierowcy
Po raz pierwszy w BMW spotkaliśmy się z system autonomicznego hamowania awaryjnego przed przeszkodą (standard). Alarm można ustawić w trzech zakresach mierzących odległość od poprzedzającego nas pojazdu - wczesny, średni i późny lub całkowicie dezaktywować (przycisk pod włącznikiem świateł awaryjnych).
Niestety, ale dopiero za dopłatą - Pakiet Driving Assistant - system ten rozbudowano o ostrzeżenie przed kolizją z pieszym i asystenta utrzymania pasa ruchu. Dla równowagi, do kompletu dołączymy seryjnie montowany wyświetlacz head-up.
Eko(logia)nomia
Od dawna, dzięki technologii EfficientDynamics, modele BMW cechują się niższym spalaniem i emisją CO2. Nie inaczej jest w tym minivanie. Charakterystykę pracy, nie tylko silnika, można przestawić z Comfort na Eco Pro, przy czym kierowca decyduje o górnej granicy aktywności.
Nam udało się ustawić do prędkości 130 km/h. Utrzymując ją, na autostradzie, obrotomierz nie przekraczał 2 tys. obr./min., a w pięciostopniowej skali komputer pokładowy przyznał po cztery gwiazdki za płynne przyspieszenie i przewidywanie sytuacji na drodze. Dla osób lubiących dynamiczną jazdę przeznaczono ustawienie Sport.
Widoczność
Zajęcie optymalnej pozycji za kierownicą wiąże się z szerokim polem widzenia. Dodatkową zaletą minivanów jest wyższa pozycja siedzenia.
Ale niemniej ważna - szczególnie na skrzyżowaniach - jest widoczność przez boczne szyby. W niektórych modelach samochodów utrudnia ją zbyt gruby słupek A, który przy zbliżaniu się do przejścia potrafi zasłonić pieszego lub co gorsze nadjeżdżającego rowerzystę.
W przypadku BMW serii 2 Active Tourer problem rozwiązano trójkątnym przeszkleniem - proste i efektywne.
MINUSY
Przednie pasy
Zajęcie optymalnej pozycji za kierownicą wiąże się też z dostosowaniem do naszej sylwetki wysokości pasa bezpieczeństwa. Niestety, w tym modelu BMW można o tym zapomnieć.
Kolumna kierownicy
Raz jeszcze o pozycji za kierownicą. Fotel kierowcy - jak i pasażera - można regulować na odległość i wysokość. Podobnie jak kolumnę kierownicy. Jednak coś źle wyliczono, bo po odpowiednim dopasowaniu położenia wszystkich elementów na kolanach opierało się koło kierownicy.
Szukanie dziury w całym
Niby nic ważnego, ale psuło odbiór wnętrza samochodu. Już w pierwszych wrażeniach zwracaliśmy uwagę na bardzo jasną wykładzinę i takie same dywaniki welurowe. Prosto i elegancko, ale pośniegowe błoto błyskawicznie pozbawiło je pierwotnego wyglądu. A przecież, w klimacie panującym w Polsce, to nie jedyne dni, w których może dojść do takich zabrudzeń.
Dane z komputera pokładowego BMW serii 2 Active Tourer 218d:
pokonany dystans: 502 km, średnia prędkość 55 km/h, średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km
TESTY | BMW serii 2 Active Tourer
Pierwsze wrażenia
Nie taki diabeł straszny
Wyposażenie samochodu
Dziecko w BMW serii 2 Active Tourer
Foteliki i wózki
Dziecko w BMW serii 2 Active Tourer