TESTY
Plusy i minusy | BMW 1 F20
BMW serii 1
13-03-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Testowana seria 1 to połączenie dynamicznej jazdy z ekonomią. Zajęciu optymalnej pozycji za kierownicą utrudnia brak regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa.
PLUSY
Układ jezdny.
Testowane auto to najsłabszy model z serii 1. 102-konny silnik benzynowy (1.6 litra) w połączeniu z trybem Comfort lub Sport daje jednak wiele przyjemności z jazdy. Skrzynia biegów jest bardzo precyzyjna, a napęd na tył dodaje zwinności.
EfficientDynamics.
To cały pakiet elementów pozwalających na obniżenie zużycia paliwa bez pozbawiania nas przyjemności z jazdy. Przełączając na tryb Eco Pro z każdym przejechanym kilometrem widzimy powiększający się zasięg auta.
Bagażnik.
Standardowo ma pojemność 360 litrów, jest głęboki, z wysokim progiem załadunku. Zmieściły się do niego obie części wózka dziecięcego. No, ale najmniejszy model BMW to segment C.
MINUSY
Komputer pokładowy.
W menu brakuje wyboru języka polskiego. Co prawda wiele ustawień jest intuicyjnych, ale jednak.
Pasy bezpieczeństwa.
Przednie pasy nie mają regulacji wysokości. W ustawieniu optymalnym ułożeniu pasa na naszym barku pomoże tylko regulacja wysokości fotela (oba przednie mają to w standardzie).
Tylna szyba.
Na zewnątrz sprawia wrażenie większej, niż z pozycji kierowcy. Jeśli na kanapie usiądzie komplet pasażerów widoczność przez lusterko wsteczne będzie zerowa. Nie lepiej jest z dwójką pasażerów z tyłu.
Dane z komputera pokładowego BMW 1 114i 105 KM, 6-man.:
pokonany dystans: 509 km, średnia prędkość 41 km/h, średnie zużycie paliwa 7,4 l/100 km.
TESTY | BMW serii 1 F20
Pierwsze wrażenia
Osiem lat później
Wyposażenie samochodu
Dziecko w BMW serii 1
Foteliki i wózki
Dziecko w BMW serii 1