TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | BMW 1 F20
Dziecko w BMW serii 1 - foteliki i wózki
09-03-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Przy montażu fotelików i pakowaniu do bagażnika wózków dziecięcych nie znaleźliśmy żadnej niedogodności. To naprawdę rzadkość w naszych testach.
Dezaktywacja przedniej poduszki powietrznej pasażera umożliwia postawienie na jego miejscu fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Długość pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, którym mocowany jest fotelik, była odpowiednia.
Dodatkowe punkty kotwiczenia (top-tether) fotelika z grupy 1 znajdują się w oparciach kanapy. Najłatwiej wpiąć pas poprzez odchylenia oparcia kanapy (dzielone asymentrycznie 2/3-1/3).
Plastikowe prowadnice zaczepów Isofix pozwalają szybko i pewnie wsunąć szyny fotelika. Po zostawieniu miejsca na nogi dziecka osoba dorosła siedząca z przodu nie będzie narzekać na brak przestrzeni.
Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zasłaniała zaczepu pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. Uwagę zwracają wysokie oparcia kanapy - aby fotelik dobrze się o nie oparł nie musieliśmy wyciągać zagłówków.
Najmniejszy model BMW bez trudu pomieścił obie części wózka dziecięcego. Bagażnik ma 360 litrów pojemności.
Na szerokość bagażnika - tuż przy progu ładunkowym - zmieścił się złożony wózek-parasolka. Jego długość to około 105 cm.
TESTY | BMW serii 1 F20
Pierwsze wrażenia
Osiem lat później
Wyposażenie samochodu
Dziecko w BMW serii 1
Plusy i minusy
BMW serii 1 F20