TESTY

Plusy i minusy | Citroen C3 Picasso

Citroen C3 Picasso

05-05-2012 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Citroen C3 Picasso, choć mały, nie udaje minivana. Z pewnością spełni oczekiwania 4 osobowej rodziny potrzebującej auta do jazdy po mieście.

TESTY | Plusy i minusy - podsumowanie testu, zalety i wady

PLUSY

TESTY | Plusy i minusy - dodatkowe lusterko wewnętrzne

Dodatkowe lusterko wewnętrze

Spełnia to samo zadanie, co standardowe lusterko wsteczne, tyle tylko, że ustawiamy je na kanapę. Wówczas możemy obserwować co robią nasze dzieci siedzące z tyłu bez konieczności odwarcania głowy w trakcie jazdy. Lusterko pomaga też utrzymywać kontakt wzorokowy z małymi dziećmi, które - z doświadczenia wiem - w mig chwytają kto i przez co na nie patrzy.

TESTY | Plusy i minusy - bagażnik

Bagażnik

Jego standardowa pojemność wynosi 385 litrów, a dzięki możliwości regulacji położenia kanapy i podwójnej podłodze bagażnika wzrasta do 500 litrów. Dzięki tym dwóm funkcjom nie powinno być problemów ze spakowaniem dużego, dwuczęściowego wózka i dodatkowych bagaży. Jedyną wadą jest umieszczenie zaczepów mocujących np. siatkę tylko do pierwszej, ruchomej podłogi bagażnika.

TESTY | Plusy i minusy - przednia szyba

Przednia szyba

Jest duża, trzyczęściowa. Na krawędzi tej większej widać jedynie linię słupka łączącego z dwoma bocznymi - rozwiązanie przypomina to z polskiego Żuka. Całość pozwala na szerszy wzgląd tego co przed i obok samochodu. Sprawdza się szczególnie podczas manewrów po mieście lub parkingu. Ogółem przeszklenie C3 Picasso ma powierzchnię 3,37 m2, a ze szklanym dachem 4,52 m2.

MINUSY

TESTY | Plusy i minusy - system Isofix

System Isofix

Niemal wszystkie współczesne auta wyposażone są fabrycznie w mocowania fotelików typu Isofix. Ich uzupełnieniem jest dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. top tether, który zapobiega rotacji fotelika podczas zderzenia. Do niedawna był rzadkością, dziś coraz częściej montowany jest nawet w autach z segmentu A. Dziwi więc jego brak w C3 Picasso. Tym bardziej, że jest to auto, które chce uchodzić za rodzinne.

TESTY | Plusy i minusy - roleta szklanego dachu

Roleta szklanego dachu

Sam pomysł dachu doświetlającego wnętrze auta jest dobry. Tym bardziej, że zmieniające się w nim widoki mogą zająć uwagę dziecka podczas podróży. Jednak do jego przesłonięcia przeznaczono manualną roletę. Aby ją odsunąć lub zasunąć trzeba zatrzymać auto, a przy tym uważać, żeby obie strony działały równlegle. Wypadnięcie rolety z jednej strony może całkowicie zaklinować ją na prowadnicach, której elementy mogą pokaleczyć dłonie, a szkoda też straconego czasu i nerwów.

TESTY | Plusy i minusy - podłokietnik

Podłokietnik

Jedynie w testowanej wersji Exclusiv montowany jest centralny podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami. W dłuższych trasach uprzyjemnia podróż, w krótszych jest bezużyteczny. Można go oczywiście opuścić, ale przy każdy wpięciu czy wypięciu pasów bezpieczeństwa trzeba go stawiać do pionu. Opuszczony zasłania również dźwignię hamulca ręcznego.

Dane z komputera pokładowego:

pokonany dystans: 617 km, średnia prędkość 48 km/h, średnie zużycie paliwa 5,7 l/100 km.