TESTY
Plusy i minusy | Citroen C3 Picasso
Citroen C3 Picasso
05-05-2012 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Citroen C3 Picasso, choć mały, nie udaje minivana. Z pewnością spełni oczekiwania 4 osobowej rodziny potrzebującej auta do jazdy po mieście.
PLUSY
Dodatkowe lusterko wewnętrze
Spełnia to samo zadanie, co standardowe lusterko wsteczne, tyle tylko, że ustawiamy je na kanapę. Wówczas możemy obserwować co robią nasze dzieci siedzące z tyłu bez konieczności odwarcania głowy w trakcie jazdy. Lusterko pomaga też utrzymywać kontakt wzorokowy z małymi dziećmi, które - z doświadczenia wiem - w mig chwytają kto i przez co na nie patrzy.
Bagażnik
Jego standardowa pojemność wynosi 385 litrów, a dzięki możliwości regulacji położenia kanapy i podwójnej podłodze bagażnika wzrasta do 500 litrów. Dzięki tym dwóm funkcjom nie powinno być problemów ze spakowaniem dużego, dwuczęściowego wózka i dodatkowych bagaży. Jedyną wadą jest umieszczenie zaczepów mocujących np. siatkę tylko do pierwszej, ruchomej podłogi bagażnika.
Przednia szyba
Jest duża, trzyczęściowa. Na krawędzi tej większej widać jedynie linię słupka łączącego z dwoma bocznymi - rozwiązanie przypomina to z polskiego Żuka. Całość pozwala na szerszy wzgląd tego co przed i obok samochodu. Sprawdza się szczególnie podczas manewrów po mieście lub parkingu. Ogółem przeszklenie C3 Picasso ma powierzchnię 3,37 m2, a ze szklanym dachem 4,52 m2.
MINUSY
System Isofix
Niemal wszystkie współczesne auta wyposażone są fabrycznie w mocowania fotelików typu Isofix. Ich uzupełnieniem jest dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. top tether, który zapobiega rotacji fotelika podczas zderzenia. Do niedawna był rzadkością, dziś coraz częściej montowany jest nawet w autach z segmentu A. Dziwi więc jego brak w C3 Picasso. Tym bardziej, że jest to auto, które chce uchodzić za rodzinne.
Roleta szklanego dachu
Sam pomysł dachu doświetlającego wnętrze auta jest dobry. Tym bardziej, że zmieniające się w nim widoki mogą zająć uwagę dziecka podczas podróży. Jednak do jego przesłonięcia przeznaczono manualną roletę. Aby ją odsunąć lub zasunąć trzeba zatrzymać auto, a przy tym uważać, żeby obie strony działały równlegle. Wypadnięcie rolety z jednej strony może całkowicie zaklinować ją na prowadnicach, której elementy mogą pokaleczyć dłonie, a szkoda też straconego czasu i nerwów.
Podłokietnik
Jedynie w testowanej wersji Exclusiv montowany jest centralny podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami. W dłuższych trasach uprzyjemnia podróż, w krótszych jest bezużyteczny. Można go oczywiście opuścić, ale przy każdy wpięciu czy wypięciu pasów bezpieczeństwa trzeba go stawiać do pionu. Opuszczony zasłania również dźwignię hamulca ręcznego.
Dane z komputera pokładowego:
pokonany dystans: 617 km, średnia prędkość 48 km/h, średnie zużycie paliwa 5,7 l/100 km.