POLSKIE DROGI
Aktualności | S7
Ekspresówka S7 coraz dłuższa
09.09.2023 | oprac. redakcja | foto: GDDKiA
Kolejny odcinek S7 w województwie małopolskim został udostępniony do ruchu. Kilka dni wcześniej w ciągu tej ekspresówki pod Warszawą otwarto jeden z dwóch brakujących węzłów.
Niemal dekadę temu rozpoczęto pierwsze prace nad przebiegiem drogi ekspresowej S7 Moczydło - Miechów (19 km). Właściwe roboty budowlane ruszyły dopiero w czerwcu 2020 roku. Inwestycja ta obejmowała między innymi dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus rezerwa na trzeci, węzły Książ i Miechów, dwa Miejsca Obsługi Podróżnych Małoszów i Giebułtów oraz 400-metrowy wiadukt nad rzeką Nidzica.
Kiedy pojedziemy S7 Warszawa - Kraków?
Oddany odcinek uzupełnia ciąg S7 pomiędzy Warszawą i Krakowem. Do kompletu brakuje jeszcze dwóch fragmentów, których budowa powinna zakończyć się w 2024 roku:
Miechów - Szczepanowice (5,3 km) - sierpień,
Widoma - Kraków Nowa Huta (18,3 km) - wrzesień.
Kiedy limit 120 km/h na S7 Lesznowola - Tarczyn?
Przed majowym weekendem drogowcy udostępnili do ruchu podwarszawski odcinek S7 Lesznowola - Tarczyn Północ. Nie oznacza to jednak końca budowy, stąd obowiązuje na nim ograniczenie prędkości do 80 km/h.
Do wykonania pozostały prace między innymi na węzłach Antoninów i Tarczyn Północ. Ten pierwszy został właśnie otwarty. Drugi ma być gotowy w przeciągu kolejnych tygodni.
Do wiosny przyszłego roku kontynuowane będą prace na drogach serwisowych i lokalnych oraz parze Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo. Po ich zakończeniu zostanie wprowadzona docelowa organizacja ruchu i podwyższona prędkość maksymalna do 120 km/h.
Ostatnim etapem tej inwestycji będzie remont równoległego odcinka drogi krajowej nr 7 Sękocin - Rembertów. Zgodnie z umową powinien on zakończyć się jesienią 2024 roku.