SALON SAMOCHODOWY

Prezentacje | Renault Megane E-Tech Electric

Poszukiwanie wyłącznika poduszki powietrznej w Renault Megane E-Tech EV

02-02-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Renault zaprezentowało swój najnowszy model z napędem elektrycznym - Megane E-Tech. Przyjrzeliśmy się jego wyposażeniu pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży dzieci.

Salon samochodowy - Renault Megane E-Tech Electric - przód samochodu

E-Tech to oznaczenie zelektryfikowanych modeli Renault. Zaliczają się do nich zarówno miękkie hybrydy, jak i te ładowane z gniazdka plug-in oraz "czyste" elektryki. Takim ostatnim jest nowe Megane, chociaż nadanie mu tej nazwy może być mylące. Po pierwsze jest już taka w obecnej ofercie, po drugie mamy teraz do czynienia z crossoverem.

Jest on krótszy (4200 mm) od hatchbacka (4359 mm), ale ma nieco większy rozstaw osi (2685 mm vs 2669 mm). Istotną różnicą jest przede wszystkim wyższe nadwozie (1505 mm vs 1447 mm), co będzie miało pewne przełożenie na komfort wkładania do środka nosidełka czy zapinania dziecka w foteliku.

Salon samochodowy - Renault Megane E-Tech Electric - przestrzeń bagażowa, miejsce na kable do ładowania, top-tether

Drugim atutem - pakowanie wózków - jest przestrzeń bagażnika licząca 440 litrów (zapewne liczona z wnęką pod podłogą przeznaczoną na kable do ładowania). W hatchbacku plug-in to zaledwie 261 litrów (335 w wersji spalinowej). Ale w gamie "starego" Megane mamy jeszcze nadwozie coupe i kombi (E-Tech 447 l/diesel 504 l/benzyna 563 l).

Po otwarciu drzwi naszą uwagę skierowaliśmy na dostępność systemu Isofix. Czymś oczywistym są dwie pary (standard i-Size) umieszczone na skrajnych miejscach kanapy. W plecach oparć znalazły się dodatkowe punkty kotwiczenia (top-tether) wybranych fotelików dziecięcych.

Salon samochodowy - Renault Megane E-Tech Electric - trzecia para Isofix, fotel pasażera

Trzecia para Isofix (i-Size) dostępna jest na fotelu pasażera. Tu także mamy top-tether. Trochę czasu zajęło znalezienie wyłącznika przedniej poduszki powietrznej. Nie ma go ani na boku kokpitu, ani w schowku.

Salon samochodowy - Renault Megane E-Tech Electric - panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera

Okazuje się, Renault zastosowało system wykrywania obciążenia siedziska fotela. Domyślnie poduszka pozostaje nieaktywna, po zajęciu miejsca przez osobę dorosłą automatycznie zmienia swój status. Kolejna próba z postawieniem torby ważącej około 6 kg i poduszka przeszła w stan dezaktywacji. Panel z informacją o aktualnym jej statusie umieszczono nad obudową lusterka wstecznego.

Kolejnym standardem Megane E-Tech (dla jasności) Electric jest centralny airbag. Znalazł się pomiędzy fotelami (chroni głowy kierowcy i pasażera przed wzajemnym zderzeniem się w trakcie wypadku), a na ruchomym podłokietniku ważna informacja.

Salon samochodowy - Renault Megane E-Tech Electric - otwierany podłokietnik a centralna poduszka powietrzna

W trakcie jazdy musi pozostać opuszczony, bo inaczej zabraknie "przestrzeni" na otwarcie poduszki. Trzeba o tym pamiętać, gdy chcemy w otwartym schowku postawić butelkę z napojem lub mieć lepszy dostęp do dziecka podróżującego w foteliku z przodu (bezpieczniejszym miejscem dla niego jest oczywiście kanapa).

Nowy Megane E-Tech EV jest już dostępny w przedsprzedaży. W ofercie trzy wersje wyposażenia - Equilibre, Techno i Iconic. Każda z nich zawiera wymienione elementy wyposażenia podnoszące bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci. Inne, jak na przykład dwustrefowa klimatyzacja z nawiewami dla osób podróżujących na kanapie czy przyciemne szyby z tyłu, dostępne są w wybranych modelach.