AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKIK | Październik 2023 | Jaguar I-Pace • Lexus NX300 i RX300 • Opel Ampera-e, Astra i Corsa • Peugeot 208 i 308 • Renault Koleos • Toyota Auris, C-HR, Corolla i Highlander
Sześć marek wysyła wezwania do ASO
31.10.2023 | oprac. redakcja | foto: Jaguar, Opel, archiwum, Peugeot, Renault, archiwum i Toyota
Kolejna partia samochodów z fabrycznymi wadami trafi do Autoryzowanych Stacji Obsługi. Największą grupę stanowią modele Lexusa i Toyoty.
Jaguar I-Pace
Przedstawiciele marki Jaguar w Polsce poinformowali o rozpoczęciu akcji serwisowej dla modelu I-Pace (roczniki 2020-2023, prod. Wielka Brytania). Przyczyną jest ryzyko awarii podgrzewacza płynu chłodzącego (HVCH). W efekcie w kabinie pasażerskiej będzie odczuwalne zimno, a przednia szyba zaparowana, co z kolei zmniejszy pole widzenia kierowcy.
W ramach tej akcji w Polsce wystawiono siedem wezwań do ASO. W ramach naprawy zostanie wymieniony podgrzewacz płynu chłodzącego.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 388 89 00.
2022 | Jaguar F-Pace, F-Type, XE i XF
2021 | Jaguar E-Pace, F-Pace oraz XE i XF
2021 | Jaguar E-Pace
Opel Ampera-e
Opel wzywa do serwisu właścicieli trzech modeli. W przypadku Opla Ampera-e przyczyną jest błędny montaż pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa. Jego inicjacja - odpalenie ładunków gazowych w niewłaściwym kierunku - może przyczynić się do kontaktu z materiałem łatwopalnym i wybuchu pożaru.
W Polsce akcją serwisową objęto 16 samochodów. Producent zadeklarował bezpłatną modyfikację - montaż dodatkowego zabezpieczenia maty podłogowej oraz osłon pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa.
Opel Astra
W przypadku Opla Astry (kod fabryczny L) przyczyną są błędy w kodowaniu immobilizera - wymiana danych pomiędzy jednostką sterującą silnikiem (MCU) a modułem sterownia nadwoziem (BCM). Może to skutkować niezamierzonym ruszeniem pojazdu.
Akcją naprawczą w Polsce objęto 6 samochodów. W ASO zostanie zaktualizowane oprogramowanie sterownika MCU.
Opel Corsa
Ostania z nowych kampanii naprawczych Opla odnosi się do Corsy (kod fabryczny F) z silnikiem benzynowym EB2FA (PureTech). Problem dotyczy nadmiernej emisji spalin - przekroczenie dopuszczalnego poziomu węglowodorów (HC).
W Polsce wystawiono 24 wezwania do ASO, w których zostanie wymieniony przewód paliwowy.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 73.
2023 | Opel Astra, Cascada, Combo, Crossland, Insignia i Zafira
2023 | Opel Astra, Combo, Corsa, Grandland X, Mokka, Movano, Vivaro i Zafira
2023 | Opel Movano
Peugeot 208
Dwie nowe akcje naprawcze ogłosił też Peugeot. Marka ta, podobnie jak Opel, należy do koncernu Stellantis, stąd podobny zakres fabrycznych usterek. W przypadku Peugeot 208 z silnikiem benzynowym EB2FA (PureTech) wystąpił problem z nadmierną emisją spalin.
Z tego powodu wystawiano w Polsce 18 wezwań do ASO, w których zostanie wymieniony przewód paliwowy.
Peugeot 308
Z kolei w Peugeot 308 mogą także wystąpić błędy w kodowaniu immobilizera - wymiana danych pomiędzy jednostką sterującą silnikiem (MCU) a modułem sterownia nadwoziem (BCM).
Problem ten może dotyczyć pięciu samochodów sprzedanych w Polsce. Usunięcie błędu nastąpi poprzez aktualizację oprogramowania sterownika MCU.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 73.
2023 | Peugeot Partner
2023 | Peugeot 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 5008, Boxer, Expert, Partner, Rifter i Traveller
2023 | Peugeot Boxer
Renault Koleos
Renault wzywa do ASO właścicieli modelu Koleos II (prod. pomiędzy 3 maja 2022 - 2 stycznia 2023, Busan, Korea Południowa). Przyczyną jest wadliwe wykonana pokrywa komory silnika. W efekcie mogą wystąpić wibracje, a przy jeździe z dużymi prędkościami może dojść do odklejenia poszycia od szkieletu maski.
Kampanią naprawczą w Polsce objęto 225 samochodów. W ramach naprawy zostanie wykonane wzmocnienie połączeń lub nastąpi wymiana pokrywy na nową.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 900 803.
Toyota/Lexus wiele modeli
Kolejna partia samochodów Toyoty i bliźniaczych konstrukcji Lexusa ma fabryczne wady. Tym razem są to - wyprodukowane w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii - modele:
Auris Toyota (okres produkcji: 06.11.2017-30.11.2018, Wielka Brytania),
C-HR Toyota (okres produkcji: 27.11.2017-04.02.2022, Turcja),
Corolla Toyota (fab. TMUK, okres produkcji: 27.11.2017-04.02.2022, Wielka Brytania),
NX300 Lexus (okres produkcji: 07.05.2018-22.03.2021),
RX300 Lexus (okres produkcji: 12.03.2018-26.05.2022),
w których istnieje ryzyko wycieku paliwa i wybuchu pożaru.
Łącznie akcja naprawcza w Polsce obejmie 14 305 samochodów. W ASO zostanie przeprowadzona diagnostyka, na podstawie jej wyników może zostać podjęta decyzja o wymianie wysokociśnieniowej pompy paliwa.
Toyota Highlander
Przedstawiciele Toyoty poinformowali również o potencjalnych wadach w modelu Highlander (prod. pomiędzy 6 grudnia 2019 - 29 sierpnia 2023, USA). Przyczyną jest niewłaściwe mocowanie osłon silnika i błotników, które podczas jazdy mogą odpaść.
W Polsce problem ten może wystąpić w 3805 samochodach. W ASO zostanie przeprowadzona kontrola. Przy braku uszkodzeń zostanie wzmocnione mocowanie. Jeśli do nich doszło wymianie podlegać będą także osłony.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.