AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2021 | Citroen C3 Picasso i C4 • Hyundai i30 i Kona EV • Land Rover Defender i Discovery • Mazda 3 • Mercedes EQC, Sprinter, a także Klasy EQV i V oraz Vito i eVito • Opel Vivaro C i Zafira Life • Peugeot 508 • Porsche Cayenne • Renault Master

Osiemnaście modeli samochodów wymaga naprawy w ASO

13-08-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Citroen, Hyundai, Land Rover, Mazda, Mercedes, Opel, Peugeot, Porsche i Renault

Początek sierpnia 2021 przyniósł kolejny wysyp akcji naprawczych. Dotyczą one blisko 15 tysięcy samochodów pochodzących z salonów sprzedaży w Polsce.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Citroen C3 Picasso

Citroen ogłosił akcję serwisową dla modeli C3 Picasso i C4, nie podał jednak, z których okresów produkcji. Przyczyną jest sposób zużycia paska rozrządu, który po zerwaniu może uszkodzić elementy układu hamowania, a tym samym stworzyć zagrożenie na drodze.

W Polsce wystawiono 1223 wezwania do ASO. Dokonane oględziny będą podstawą do dalszych czynności naprawczych.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 85.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Hyundai i30

Hyundai poinformował o kolejnych dwóch wezwaniach do serwisów. W pierwszym przypadku chodzi o model i30 (prod. Czechy w okresie 9 czerwca 2020 - 23 czerwca 2021). Celem jest aktualizacja oprogramowania układu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).

Akcji naprawczej podlega 7 aut sprzedanych w polskich salonach.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Hyundai Kona

Drugi powód dotyczy elektryka Kona EV (prod. Korea w okresie 11 maja 2018 - 13 marca 2020). Istnieje w nim ryzyko zwarcia w zespole akumulatorów wysokiego napięcia.

Wezwania do ASO otrzymają właściciele 138 egzemplarzy tego modelu. Naprawa obejmie aktualizację oprogramowania BMS i BSA.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 0 800 444 000.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Land Rover Defender

Inchcape JLR Poland wzywa do serwisów właścicieli aut Land Rover Defender i Land Rover Discovery z silnikiem wysokoprężnym 3.0 (prod. Wielka Brytania, rocznik 2021). Powodem jest niewłaściwy montaż układu wydechowego, co może skutkować przedostaniem się spalin do komory silnika. W efekcie istnieje ryzyko wybuchu pożaru.

Akcją serwisową w Polsce objęto 13 aut. W zależności od wyników oględzin danego auta zostanie podjęta decyzja o poprawieniu mocowania lub montażu nowych elementów.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 579 572 752.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Mazda 3

Mazda ogłosiła akcję naprawczą dla I-generacji "trójki" (prod. Japonia w okresie 18 lutego 2003 - 22 czerwca 2006). Przyczyną jest logo marki umieszczone na kierownicy, które w trakcie wystrzelenia poduszki powietrznej może popękać i zranić znajdujące się w aucie osoby.

Problem ten może dotyczyć 179 aut sprzedanych w Polsce. Producent podaje, że w ASO zostanie dokonana stosowna naprawa.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 318 19 75.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Mercedes EQC

Mercedes-Benz Polska ogłosił 3 akcje naprawcze. W przypadku modelu EQC (W293, prod. 22 luty - 28 listopada 2019) przyczyną jest niedostateczna szczelność obudowy baterii wysokiego napięcia. Zgromadzona wilgoć może doprowadzić do powstania ognisk korozji, uszkodzenia instalacji lub zwarcia.

W Polsce do ASO wezwano właścicieli 7 egzemplarzy tego modelu. W ramach naprawy zostanie poprawiona izolacja obudowy baterii.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Mercedes Sprinter

Druga akcja obejmuje Sprintera (W906, prod. Niemcy). Wykryto w nim ryzyko zerwania połączenia przewodów hydraulicznego wspomagania kierownicy. W efekcie wyciek płynu utrudni kierowanie autem zwiększając ryzyko wypadku.

Na polskim rynku kampanią naprawczą objęto 1823 egzemplarze Sprintera. ASO przeprowadzi w nich niezbędne czynności serwisowe.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Mercedes Klasy EQV

Ostatnia dotyczy aut z rodziny Klasy EQV i V oraz Vito i eVito (prod. Hiszpania). Problem jest wada zasilania systemu powiadamiania ratunkowego eCall. Chwilowy spadek napięcia może wskazać inne miejsce zaistnienia zdarzenia drogowego, a tym samym opóźnić akcję służb ratunkowych.

Usterka ta może dotyczyć 9774 aut sprzedanych w polskich salonach. Naprawa, poprzez aktualizację oprogramowania jednostki sterującej, ma zostać przeprowadzona zdalnie. Właściciele samochodów, w których czynność ta zakończy się niepowodzeniem, zostaną zaproszeni do ASO.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 354 40 01.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Opel Vivaro

Opel ogłosił akcję naprawczą modeli Vivaro C i Zafira Life (prod. Francja, rocznik modelowy 2021). Istnieje podejrzenie wadliwego montażu zawieszenia tylnej osi, z którego w trakcie jazdy mogą wypaść sprężyny.

Problem ten dotyczy 5 aut sprzedanych w Polsce. W ramach naprawy zostanie poprawione mocowanie elementów tylnego zawieszenia.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 583 00 92.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Peugeot 508

Peugeot poinformował o wadzie opcjonalnych poprzecznych belek dachowych do modelu 508. W przypadku innego wykorzystania niż montaż boksu, ich mocowanie może ulec zerwaniu.

Z tego powodu producent apeluje, aby nie używać ich do mocowania np. bagażnika rowerowego. Szacuje się sprzedaż 1378 kompletów takich belek na polskim rynku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 73.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Porsche Cayenne

Porsche ostrzega o niewłaściwie zamontowanych nakrętkach w konstrukcji wahaczy tylnej osi w modelu Cayenne (9YA/9YB).

Z tego powodu wystawiono 17 wezwań do ASO, w których zostaną poprawione wadliwe mocowania.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 35 54.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Sierpień 2021 - Renault Master

Renault ogłosiło akcję serwisową dla modelu Master III (prod. Francja w okresie 10 - 23 lutego i 25 - 26 lutego 2021 roku). Przyczyną jest usterka elementów hamulca ręcznego.

Kampanią naprawczą w Polsce objęto 340 samochodów. Na podstawie wyników przeprowadzonej weryfikacji zostanie podjęta decyzja o wymianie prawego zacisku hamulcowego tylnej osi.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 0 800 900 803.