TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | MG3 Hybrid+

Dziecko w MG3 Hybrid+ - foteliki i wózki

08.11.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Składane jedynie w całości oparcie kanapy MG3 Hybrid+ może utrudnić zapięcie klamry pasa top-tether fotelika dziecięcego. W mniejszym niż oferuje konkurencja z segmentu B bagażniku zmieściliśmy jednocześnie dwa wózki dziecięce.

Testy - MG3 Hybrid+ - próby z montażem fotelików samochodowych dla dzieci, pas bezpieczeństwa, Isofix, i-size, top-tether, tyłem, przodem, do kierunku jazdy

Foteliki dziecięce użyte w teście MG3 Hybrid+:

  • grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

  • grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

  • grupa 1 Britax-Romer model TriFix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

  • grupa 2-3 Recaro model Mako Elite 2 montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych - zgodny z regulacją i-Size.

Testy - MG3 Hybrid+ - montaż nosidełka Maxi-Cosi Pebble Plus na miejscu pasażera, tyłem do kierunku jazdy, samochodowy pas bezpieczeństwa

Dezaktywacja przedniej poduszki powietrznej pasażera pozwala na ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy. W MG3 (oceniamy wersję Hybrid+) zamocujemy go wyłącznie za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa. W trakcie tej czynności z użyciem nosidełka Maxi-Cosi Pebble Plus nie mieliśmy uwag.

Testy - MG3 Hybrid+ - miejsce na nogi pasażera, kanapa

Ustawienie na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga odsunięcia całości od kokpitu. Fotel pasażera powinien zostać maksymalnie obniżony (brak tej regulacji w MG3 Hybrid+), a oparcie ustawione do pionu (służy do tego dźwignia).

W tej konfiguracji na wysokości kolan pasażera siedzącego z tyłu na kanapie pozostaje około 10 cm wolnej przestrzeni.

Testy - MG3 Hybrid+ - montaż bazy Isofix i nosidełka Maxi-Cosi Pebble Plus na skrajnym miejscu kanapy, tyłem do kierunku jazdy, Isofix, i-Size, kanapa

Mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy znajdują się pod pasem materiału tapicerki, który przytwierdzony jest na rzepy. Po rozpięciu stanowi dodatkową podkładkę ochronę. Wokół uchwytów nie ma plastikowych prowadnic, ale bez trudu wsuniemy i poprawnie zapniemy szyny Isofix.

Montaż na kanapie MG3 naszej bazy Maxi-Cosi 2WayFix przebiegł bez zastrzeżeń. Wcześniej zdjęliśmy dywanik podłogowy co zapewnia lepsze oparcie nogi stabilizującej (zapobiega rotacji konstrukcji podczas uderzenia w bok samochodu)..

Szeroko otwierana druga para drzwi ułatwia wkładanie i wyjmowanie fotelika/nosidełka z siedzącym w środku dzieckiem.

Testy - MG3 Hybrid+ - montaż bazy Isofix i fotelika Maxi-Cosi 2WayPearl na skrajnym miejscu kanapy, tyłem do kierunku jazdy, Isofix, i-Size, kanapa

Na tej samej bazie Isofix zamontujemy w pozycji tyłem do kierunku jazdy także fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl. Jest on przeznaczony dla nieco większego dziecka i pozostaje na stałe w samochodzie.

Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wykonanie wszelkich czynności związanych z podróżą dziecka na tego typu foteliku. Pewną niegodnością może być niższe zawieszenie MG3 Hybrid+.

Testy - MG3 Hybrid+ - miejsce na nogi pasażera, przód

Ustawienie na kanapie fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga przesunięcia fotela pasażera do kokpitu. Pomimo to osoba dorosła zajmująca to miejsce nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.

Testy - MG3 Hybrid+ - montaż bazy Isofix i fotelika Maxi-Cosi 2WayPearl na skrajnym miejscu kanapy, przodem do kierunku jazdy, Isofix, i-Size, kanapa

Fotelik 2WayPearl na bazie 2WayFix można obrócić przodem do kierunku jazdy (zalecamy jednak maksymalnie jak najdłużej korzystać z pozycji tyłem).

W tej konfiguracji bez przeszkód mogliśmy zmieniać kąt pochylenia skorupy fotelika w pełnym zakresie regulacji.

Kanapa MG3 Hybrid+, jak i używane foteliki Maxi-Cosi, spełniają standard i-Size.

Testy - MG3 Hybrid+ - montaż pasa top-tether, skrajne miejsce kanapy, złożenie oparcia

W plecach oparcia za skrajnymi miejscami kanapy umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci.

Klamrę pasa mocującego najłatwiej zapiąć od strony kabiny pasażerskiej, ale… oparcie kanapy nie jest dzielone i składa się w całości. Jednej osobie trudno jest zwolnić blokady z obu stron, dlatego lepiej wyjąć na chwilę ruchomą półkę bagażnika.

Testy - MG3 Hybrid+ - montaż fotelika Britax-Romer TriFix, przodem do kierunku jazdy, kanapa, Isofix, top-tether

Pomimo braku nakładek na miejsca mocowań Isofix łatwo wsunęliśmy szersze szyny fotelika Britax-Romer TriFix. Kąt pochylenia skorupy mogliśmy zmieniać w pełnym zakresie regulacji.

Zmierzony przez nas kąt pomiędzy siedziskiem a oparciem kanapy MG3 Hybrid+ wynosi 100 st.

Testy - MG3 Hybrid+ - montaż fotelika Recaro, Mako Elite 2, przodem do kierunku jazdy, kanapa, Isofix, i-Size

Przed montażem największego fotelika dziecięcego zdemontowaliśmy zagłówek kanapy. Zapewnia to optymalne oparcie pleców do oparcia. Czynność ta w MG3 jest łatwa do wykonania.

Podstawa fotelika nie zakrywa zamka do wpięcia klamry samochodowego pasa bezpieczeństwa, z którego w tym przypadku korzysta także dziecko. Bez trudu wysunęliśmy zagłówek fotelika na maksymalną wysokość.

Zmierzona przez nas odległość od siedziska kanapy do podsufitki MG3 wynosi 88 cm.

Testy - MG3 Hybrid+ - dziecko bez fotelika na środkowym miejscu kanapy samochodu

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z reguły praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

Odległość pomiędzy naszymi fotelikami na kanapie MG3 Hybrid+ wynosi od 24 cm (góra) do 34 cm (dół). Nie ma więc wystarczającego miejsca do takiego posadzenia dziecka.

Zmierzona przez nas szerokość siedziska kanapy wynosi 126 cm.

Testy - MG3 Hybrid+ - próby pakowania wózków dziecięcych do bagażnika

Wózki dziecięce użyte w teście MG3 Hybrid+:

  • dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

  • spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

Testy - MG3 Hybrid+ - próba spakowania dwuczęściowego wózka dziecięcego - gondola plus podwozie - do bagażnika samochodu

Bazowa pojemność bagażnika MG3 w wersji Hybrid+ wynosi 293 litry. Zmierzona przez nas płyta podłogi ma 68 cm długości i 103 cm szerokości. Głębokość bagażnika przy progu wynosi aż 17 cm, zaś wysokość od podłogi do ruchomej półki 45 cm.

Na tej przestrzeni łatwo zmieściliśmy obie części (ale z podwozia musieliśmy zdjąć największe koła) naszego wózka dziecięcego X-lander.

Plecy kanapy oraz nadkola bagażnika pokryto tkaniną, która chroni te powierzchnie przed przypadkowym zarysowaniem. Przewożone przedmioty możemy zabezpieczyć siatką lub linkami, standardem wyposażenia są cztery uchwyty do ich mocowania.

Testy - MG3 Hybrid+ - próba spakowania wózka - spacerówki dla dziecka do bagażnika samochodu

Wzdłuż bagażnika nie zmieściła się nasza złożona spacerówka Quinny.

Testy - MG3 Hybrid+ - próba jednoczestnego spakowania do bagażnika dwóch wózków dziecięcych

Pod półką bagażnika MG3 Hybrid+ zmieściły się jednocześnie dwa wózki dziecięce.

Zmierzona przez nas wysokość od ziemi do górnej krawędzi zderzaka wynosi 69 cm, progu 76 cm, a do rączki służącej do zamykania klapy 186 cm. Ona sama unosi się na 201 cm.