TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | MG3 Hybrid+

Dziecko w MG3 Hybrid+ - wyposażenie samochodu

07.11.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Model MG3 wyróżnia się sposobem dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera. Przyciemniane szyby z tyłu są elementem jedynie topowej wersji wyposażenia Exclusive.

Testy - MG3 Hybrid+ - przełącznik statusu poduszki powietrznej pasażera

Zmiany statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera dokonamy z poziomu menu komputera pokładowego - centralny wyświetlacz dotykowy. Umieszczono go w jedynej pozycji zakładki Bezpieczeństwo. Wystarczy przesunąć palcem ON (aktywna), OFF (nieaktywna). Dokonana zmiana potwierdzona jest komunikatem w języku… holenderskim.

Testy - MG3 Hybrid+ - aktywna poduszka powietrzna pasażera, ON

Informację o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w prawym górnym rogu środkowego wyświetlacza na desce rozdzielczej.

Przy aktywnej podświetla się - przez minutę od uruchomienia silnika - dioda z napisem ON.

Testy - MG3 Hybrid+ - nieaktywna poduszka powietrzna pasażera, OFF, fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - na czas pracy silnika - dioda z napisem OFF.

Testy - MG3 Hybrid+ - ostrzeżenie, fotelik dziecięcy, tyłem do kierunku jazdy, aktywna poduszka powietrzna, fotel pasażera

Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma format uniwersalnych piktogramów.

Testy - MG3 Hybrid+ - osłona przeciwsłoneczna pasażera

Umieszczono je na obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Testy - MG3 Hybrid+ - top-tether

Na dole pleców oparcia skrajnych miejsc kanapy MG3 Hybrid+ znajdują się dodatkowe punkty kotwiczenia (top-tether) wybranych fotelików dziecięcych.

Testy - MG3 Hybrid+ - mocowania Isofix, i-Size, foteliki samochodowe dla dzieci

Odpowiadają im pary mocowań Isofix (i-Size). Schowano je pod - zapinaną na rzepy - zakładką z materiału tapicerki. Wokół brakuje plastikowych nakładek ułatwiających wsunięcie szyn fotelika.

Testy - MG3 Hybrid+ - blokada sterowania szybami

W MG3 wszystkie boczne szyby opuszczają się automatycznie, ale już przy podniesieniu mają tryb sekwencyjny (należy trzymać palec na przycisku). Dlatego brak funkcji, która zapobiega przypadkowemu przycięciu palców.

Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym na panelu swoich drzwi.

Testy - MG3 Hybrid+ - blokada otwarcia drzwi

W ramie drugiej pary drzwi znajduje się blokada możliwości ich otwarcia od środka samochodu. Jest to mechaniczny przełącznik, który wystarczy przestawić zgodnie z wytłoczonym schematem.

Testy - MG3 Hybrid+ - przyciemniane szyby

Przyciemniane boczne i tylne szyby montowane są jedynie w topowej wersji wyposażenia Exclusive.

Testy - MG3 Hybrid+ - tapicerka foteli

Do wnętrza tej wersji wybrano tekstylno-skórzaną tapicerkę. Tym drugim materiałem wykończono plecy foteli. Ułatwia to usuwanie zabrudzeń, np. pozostawionych przez buty dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie samochodu.

Testy - MG3 Hybrid+ - nawiewy klimatyzacji i porty usb

Każda wersja wyposażenia MG3 posiada automatyczną klimatyzację. Z jej nawiewów skorzystają także osoby podróżujące na kanapie.

Na końcu centralnego tunelu znajduje się port usb-A. Zasilimy przez niego urządzenia multimedialne, z których korzystają dzieci podczas podróży.

Z przodu, pod kokpitem znajdują się kolejne porty usb - A oraz C. Tym pierwszym sparujemy także smartfona z Android Auto lub Apple CarPlay. Obok znajdziemy samochodowe gniazdko 12V.

Testy - MG3 Hybrid+ - siatka lub linki zabezpieczające bagaż

W bagażniku umieszczono cztery oczka do mocowania siatki lub linek zabezpieczających transportowane przedmioty. Przekątna pomiędzy nimi wynosi 108 cm.