TESTY
Plusy i minusy | MG3 Hybrid+
Trzy spostrzeżenia odnośnie airbagu pasażera w MG3 Hybrid+
14.11.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
W MG3 Hybrid+ wyliczyliśmy więcej niż po trzy plusy i minusy. Nasz wybór jest więc ograniczony, ale aż trzy z tych pozycji odnoszą się do przedniej poduszki powietrznej pasażera.
PLUSY
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym samochodzie. Z reguły jest to mechaniczny przełącznik, rzadko zaś cyfrowe rozwiązanie ukryte w menu komputera pokładowego. A ma to szczególne znaczenie w ograniczeniu dostępu osób postronnych do tej funkcji.
W przypadku MG3 Hybrid+ mamy ten drugi sposób, który w naszej opinii uważamy za najlepszy. Przed zmianą statusu poduszki powietrznej należy uruchomić stacyjkę silnika (tu przycisk start-stop) i znaleźć odpowiednią pozycję na środkowym ekranie kokpitu.
Koło kierownicy,
zaprojektowano w ergonomiczny sposób. Poczynając od dobrze dobranej grubości wieńca poprzez wyprofilowania na dłonie do spłaszczeń na dole (zdecydowanie ułatwia wsiadanie i wysiadanie) oraz górze. Wizualnie na plus także mocowanie na dwóch ramionach.
Kamera 360 stopni,
nie tylko tworzy obraz z lotu ptaka, ale także umieszcza sylwetkę naszego samochodu w realnym otoczeniu. Pozwala to na precyzyjne manewry, także w ruchu miejskim na przykład przy zmianie pasa ruchu oraz parkowanie. Jest jednak małe „ale” - w ten element wyposażono jedynie topową wersję Exclusive.
MINUSY
Panel z informacją o statusie poduszki powietrznej pasażera,
pełni kluczową funkcję w zakresie bezpieczeństwa dzieci. Z reguły umieszczony jest w dobrze widocznym dla kierowcy miejscu. Niestety, w MG3 umieszczono go na środkowym ekranie kokpitu (przekątna 10,25”) i po prostu zlewa się z wieloma innymi informacjami. Od wyświetlanych ustawień audio i klimatyzacji, poprzez ustawienia samochodu, na nawigacji kończąc. A przez to łatwo przeoczyć istotną informację o aktualnym statusie poduszki powietrznej (szczególnie po jej dezaktywacji, której sygnalizacja włączona jest przez cały czas prac silnika).
Potwierdzenie zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,
ma na celu upewnienie kierowcy do podjętej decyzji. Ale w MG3 Hybrid+ trudno zrozumieć ten komunikat, bo wyświetla się w języku… holenderskim. Sposób wyboru podpowiada intuicja, ale producent powinien szybko wprowadzić aktualizację oprogramowania na polskim rynku.
Oparcie kanapy,
nie ma dzielenia i składa się w całości. Blokady umieszczone są po obu jej stronach i w pojedynkę może być trudno je odbezpieczyć. Co potwierdziły nasze próby z zapięciem klamry pasa top-tether. Ponadto przypięcie fotelika dziecięcego na Isofix wyklucza możliwość przedłużenia przestrzeni bagażnika.
Dane z komputera pokładowego MG3 Hybrid+:
dystans przejechany podczas testu | 943 km |
średnia prędkość | 53 km/h |
średnie zużycie paliwa | 4,7 l/100 km |