TESTY

Plusy i minusy | MG3 Hybrid+

Trzy spostrzeżenia odnośnie airbagu pasażera w MG3 Hybrid+

14.11.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W MG3 Hybrid+ wyliczyliśmy więcej niż po trzy plusy i minusy. Nasz wybór jest więc ograniczony, ale aż trzy z tych pozycji odnoszą się do przedniej poduszki powietrznej pasażera.

TESTY | MG3 Hybrid+ | podsumowanie testu, zalety i wady

PLUSY

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. Z reguły jest to mechaniczny przełącznik, rzadko zaś cyfrowe rozwiązanie ukryte w menu komputera pokładowego. A ma to szczególne znaczenie w ograniczeniu dostępu osób postronnych do tej funkcji.

W przypadku MG3 Hybrid+ mamy ten drugi sposób, który w naszej opinii uważamy za najlepszy. Przed zmianą statusu poduszki powietrznej należy uruchomić stacyjkę silnika (tu przycisk start-stop) i znaleźć odpowiednią pozycję na środkowym ekranie kokpitu.

TESTY | MG3 Hybrid+ | zalety, sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Koło kierownicy,

zaprojektowano w ergonomiczny sposób. Poczynając od dobrze dobranej grubości wieńca poprzez wyprofilowania na dłonie do spłaszczeń na dole (zdecydowanie ułatwia wsiadanie i wysiadanie) oraz górze. Wizualnie na plus także mocowanie na dwóch ramionach.

TESTY | MG3 Hybrid+ | zalety, koło kierownicy

Kamera 360 stopni,

nie tylko tworzy obraz z lotu ptaka, ale także umieszcza sylwetkę naszego samochodu w realnym otoczeniu. Pozwala to na precyzyjne manewry, także w ruchu miejskim na przykład przy zmianie pasa ruchu oraz parkowanie. Jest jednak małe „ale” - w ten element wyposażono jedynie topową wersję Exclusive.

TESTY | MG3 Hybrid+ | zalety, kamera 360 stopni

MINUSY

TESTY | MG3 Hybrid+ | wady, panel z informacją o statusie poduszki powietrznej pasażera

Panel z informacją o statusie poduszki powietrznej pasażera,

pełni kluczową funkcję w zakresie bezpieczeństwa dzieci. Z reguły umieszczony jest w dobrze widocznym dla kierowcy miejscu. Niestety, w MG3 umieszczono go na środkowym ekranie kokpitu (przekątna 10,25”) i po prostu zlewa się z wieloma innymi informacjami. Od wyświetlanych ustawień audio i klimatyzacji, poprzez ustawienia samochodu, na nawigacji kończąc. A przez to łatwo przeoczyć istotną informację o aktualnym statusie poduszki powietrznej (szczególnie po jej dezaktywacji, której sygnalizacja włączona jest przez cały czas prac silnika).

TESTY | MG3 Hybrid+ | wady, potwierdzenie zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera

Potwierdzenie zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,

ma na celu upewnienie kierowcy do podjętej decyzji. Ale w MG3 Hybrid+ trudno zrozumieć ten komunikat, bo wyświetla się w języku… holenderskim. Sposób wyboru podpowiada intuicja, ale producent powinien szybko wprowadzić aktualizację oprogramowania na polskim rynku.

TESTY | MG3 Hybrid+ | wady, oparcie kanapy

Oparcie kanapy,

nie ma dzielenia i składa się w całości. Blokady umieszczone są po obu jej stronach i w pojedynkę może być trudno je odbezpieczyć. Co potwierdziły nasze próby z zapięciem klamry pasa top-tether. Ponadto przypięcie fotelika dziecięcego na Isofix wyklucza możliwość przedłużenia przestrzeni bagażnika.


Dane z komputera pokładowego MG3 Hybrid+:

dystans przejechany podczas testu943 km
średnia prędkość53 km/h
średnie zużycie paliwa4,7 l/100 km