TESTY

Plusy i minusy | Alfa Romeo Tonale diesel

DNA Alfy w połączeniu ze sposobem dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

10.10.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W przypadku tego modelu Alfy powinniśmy wyróżnić fakt montażu silnika wysokoprężnego, bo w 2024 roku to rzadkość. Skupiamy się jednak na elementach podnoszących bezpieczeństwo, które znalazły się również po stronie wad Tonale.

Testy - Alfa Romeo Tonale diesel - plusy i minusy, podsumowanie, zużycie paliwa, osiągi

PLUSY

Testy - Alfa Romeo Tonale diesel - plusy, sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W Alfie Tonale mamy rozwiązane znane z Fiata - funkcję zmiany statusu umieszczono w menu komputera pokładowego. W tym przypadku na dotykowym ekranie ustawionym na środku kokpitu.

Takie rozwiązanie - do którego trzeba uruchomić silnik, znaleźć odpowiednie ustawienie i je potwierdzić - ogranicza niemal do zera ryzyko zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera przez osobę postronną.

Testy - Alfa Romeo Tonale diesel - plusy, fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji

Fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji,

pozwalają kierowcy na szybką zmianę ustawień. Gdyby ograniczono je wyłącznie do formy cyfrowych przycisków na ekranie dotykowym wiązałoby się to z koniecznością odrywania wzroku kierowcy od tego co się dzieje na drodze.

Testy - Alfa Romeo Tonale diesel - plusy, DNA

DNA,

czyli tradycyjny wybór trybów jazdy w modelach Alfy. D - jak dynamic czyli sportowe ustawienie pracy silnika, N - jak normal, do spokojnej jazdy, zaś A - to w tym modelu wciąż all weather (w wersjach hybrydowych zastąpiony Advanced Efficiency, co oznacza przejście na napęd elektryczny). Standard ten uzupełnia system dynamicznego zawieszenia Active Suspension SDC. Radość z jazdy w stu procentach zapewniona.

MINUSY

Testy - Alfa Romeo Tonale diesel - minusy, wysokość uchwytów Isofix na kanapie

Wysokość uchwytów Isofix na kanapie,

przy sztywnych szynach naszej bazy Maxi-Cosi 2WayFix, nie zapewniła optymalnego przylegania podstawy do siedziska. Pomiędzy nimi powstał pusty klin, który w przypadku zderzenia auta może osłabić jakość mocowania fotelika dziecięcego.

Testy - Alfa Romeo Tonale diesel - minusy, regulacja wysokości tylnych zagłówków

Regulacja wysokości tylnych zagłówków,

na skrajnych miejscach przekłada się na jedną pozycję (86 cm), podobnie jest na środkowym (72 cm). Jeśli je opuścimy - dla niższych osób - wówczas w pozycji zero nie mają żadnej blokady położenia.

Testy - Alfa Romeo Tonale diesel - minusy, kształt drugiej pary drzwi

Kształt drugiej pary drzwi,

wymaga sporej ostrożności podczas ich otwierania. Zaostrzoną krawędzią można wyrządzić sobie krzywdę.


Dane z komputera pokładowego Alfa Romeo Tonale diesel:

dystans przejechany podczas testu837 km
średnia prędkość71 km/h
średnie zużycie paliwa6,3 l/100 km