TESTY

Plusy i minusy | Fiat 600e

Fiat 600, bliźniak Jeepa także w podsumowaniu testu

23.10.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Fiat 600 to bliźniacza konstrukcja testowanego już przez nas Jeepa Avenger, stąd wybieramy niemal te zalety i wady. Na plus bezsprzecznie trzy pary mocowań Isofix, na minus brak zaczepów do siatki lub linek zabezpieczających przedmioty przewożone w bagażniku.

Testy - Fiat 600e - plusy i minusy, podsumowanie, zużycie paliwa, osiągi

PLUSY

Testy - Fiat 600e - trzy pary mocowań Isofix, plusy

Trzy pary mocowań Isofix,

to standard wyposażenia wszystkich wersji Fiata 600. Do dyspozycji mamy skrajne miejsca kanapy i fotel pasażera. Pozwala to na elastyczne rozplanowanie ustawienia fotelików dziecięcych według własnych potrzeb. Każdy z nich zamontujemy w najbezpieczniejszy obecnie sposób.

Testy - Fiat 600e - fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji, plusy

Fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji,

pozwalają na wygodniejszy wybór ustawień niż w przypadku umieszczenia tych funkcji w menu ekranu dotykowego. A tym samym nie wymagają od kierowcy odwrócenia wzroku od tego co dzieje się na drodze. Chociaż w przypadku Fiata 600 zabrakło przycisku wyboru miejsca, na które skierowany jest nawiew powietrza. Ale można tę funkcję bezpośrednio „wywołać” za pomocą centralnego przycisku menu.

Testy - Fiat 600e - obsługa przełożeń skrzyni automatycznej, plusy

Obsługa przełożeń skrzyni automatycznej,

odbywa się poprzez przyciski umieszczone na dole centralnej części kokpitu. Doceniamy ergonomię tego rozwiązania, które znajdziemy także w bliźniaczej konstrukcji Jeepa Avenger. Pozwoliło to również na powiększenie schowka w konsoli pomiędzy fotelami.

MINUSY

Testy - Fiat 600e - mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy, minusy

Mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy,

umieszczono w wąskich, zabezpieczonych zamkiem błyskawicznym, nacięciach tapicerki. Przy montażu grubszych szyn trzeba uważać, aby nie rozerwać materiału. W naszych próbach posłużyliśmy się plastikowymi nakładkami, które dodają producenci fotelików. Ale i przy ich zakładaniu musieliśmy zachować ostrożność jednocześnie używając dużej siły.

Testy - Fiat 600e - brak zaczepów w bagażniku, minusy

Brak zaczepów w bagażniku,

do siatki lub linek, którymi można zabezpieczyć transportowane przedmioty. Stwarza to ryzyko przedostania się ich do przestrzeni pasażerskiej podczas kolizji czy wypadku drogowego. Osoby podróżujące Fiatem 600 narażone są na odniesienie dodatkowym obrażeń.

Testy - Fiat 600e - sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera, minusy

Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W przypadku Fiata 600 mamy mechaniczny przełącznik, do którego trzeba włożyć oryginalny kluczyk od stacyjki silnika (tu schowano go w module systemu Keyless Go). W praktyce dokonaliśmy tego dowolnym, płaskim kluczykiem pasującym do szczeliny zamka. Stwarza to potencjalne ryzyko, że zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera może dokonać nieuprawniona osoba.


Dane z komputera pokładowego Fiata 600e:

dystans przejechany podczas testu985 km
średnia prędkość42 km/h
średnie zużycie energii14,6 kWh/100 km