TESTY
Plusy i minusy | Kia EV6
Kia EV6 z niestandardowymi elementami wyposażenia
25.03.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Kię EV6 wyróżniamy za elementy podnoszące bezpieczeństwo i komfort użytkowania, które są rzadkością w innych modelach samochodów, w tym także z napędem elektrycznym. Do jej minusów zaliczymy rozwiązania dotyczące podróżowania z małymi dziećmi.
PLUSY
Asystent zmiany pasa ruchu z podglądem kamery bocznej,
która - zależności od ustawienia kierunkowskazu - wyświetla obraz po lewej lub prawie stronie ekranu cyfrowej deski rozdzielczej. Praktycznie niweluje to tzw. martwe pole w lusterkach bocznych.
System ten w Kii EV6 oferowany jest jako opcja w drugim poziomie wyposażenia Plus lub topowym GT-Line (jako jeden z elementów pakietu Tech za 6000 złotych).
Zintegrowana blokada szyb i drzwi,
to wygodne rozwiązanie w przypadku podróżowania z dziećmi. Za pomocą jednego przycisku uniemożliwimy im sterowanie bocznymi szybami czy otwarcia drugiej pary drzwi od środka samochodu. W większości modeli samochodów są to dwie osobne funkcje. Przy tej drugiej z reguły mamy mechaniczny zamek lub dźwignię, o czym czasem możemy zapomnieć.
Zintegrowana blokada jest jednak elementem wyposażenia od wersji Plus. W bazowej mamy rozwiązanie manualne.
Dodatkowy bagażnik pod przednią maską,
świadczy o świadomym wykorzystaniu wolnego miejsca przez projektantów samochodu. W Kii EV6 ma on pojemność 52 litrów, umieszczono w nim między innymi gaśnicę, trójkąt ostrzegawczy oraz kable do ładowania.
MINUSY
Wysokość umieszczenia punktów Isofix,
wpływa na jakość montażu fotelika dziecięcego. W naszych testach z użyciem bazy Maxi-Cosi 2WayFix ze sztywnymi szynami, pomiędzy jej podstawą a siedziskiem kanapy powstał pusty klin (wysokość 3 cm). Stwarza to potencjalne ryzyko, że podczas zdarzenia drogowego cała konstrukcja nie zachowa optymalnej stabilności.
Zaczepy do mocowania siatki lub linek w bagażniku,
są standardem wyposażenia każdej wersji Kii EV6. Dzięki nim możemy zabezpieczyć przewożone przedmioty, na przykład wózki dziecięce. Ale w tym modelu wykonano je z tworzywa sztucznego, co rodzi obawy o ich wytrzymałość, na przykład podczas kolizji drogowej. W większości testowanych modeli są one metalowe.
Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W przypadku Kii EV6 mamy mechaniczny zamek, do którego przeznaczony jest kluczyk od stacyjki silnika (w tym przypadku jego grot schowany w module systemu Kia Smart Key).
W praktyce dokonaliśmy tego nieoryginalnym kluczykiem pasującym do wąskiej szczeliny zamka. Stwarza to potencjalne ryzyko, że zmiany statusu działania poduszki powietrznej pasażera może dokonać postronna osoba.
Dane z komputera pokładowego Kii EV6:
dystans przejechany podczas testu | 1473 km |
średnia prędkość | b.d. km/h |
średnie zużycie energii | 18,9 kWh/100 km |