TESTY

Plusy i minusy | Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross - SUV podrasowany w teren, ale…

28.09.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Testowana topowa wersja wyposażenia Toyoty Corolla Cross wyróżnia się systemem kamer 360 stopni z funkcją cyfrowego wygenerowania przezroczystości nadwozia. To ułatwienie przyda się kierowcy na przykład podczas jazdy w terenie, ale funkcjonalność tego SUV-a z napędem na obie osie ogranicza niski prześwit.

Testy - Toyota Corolla Cross - plusy i minusy, podsumowanie, zużycie paliwa, osiągi

PLUSY

Testy - Toyota Corolla Cross - plusy, osiem poduszek powietrznych

Osiem poduszek powietrznych,

to standard każdej wersji wyposażenia Toyoty Corolla Cross. Poza dwiema przednimi, bocznymi i kurtynami jest jeszcze kolanowa dla kierowcy i centralna. Ta ostatnia montowana jest pomiędzy fotelami. Jej zadaniem jest ochrona głowy kierowcy i pasażera przed wzajemnym uderzeniem podczas zdarzenia drogowego. Według statystyk jest to jedna z najczęstszych przyczyn poważnych lub śmiertelnych obrażeń ofiar wypadków.

Testy - Toyota Corolla Cross - plusy, regulowany kąt oparcia kanapy

Regulowany kąt oparcia kanapy,

zapewnia lepsze przyleganie konstrukcji fotelika dziecięcego, a tym samym jego stabilność. Ustawienie to jest standardem każdej wersji Corolli Cross. Oparcia kanapy są dzielone i składane w proporcji 60:40.

Testy - Toyota Corolla Cross - plusy, system kamer 360 stopni

System kamer 360 stopni,

pozwala na zbudowanie panoramicznego obrazu wokół samochodu lub z lotu ptaka. To nic nowego, ale nasze wyróżnienie jest za możliwość nałożenie przezroczystości karoserii, co daje kierowcy większe pole widzenia np. podczas parkowania czy jazdy w terenie. System ten jest dostępny jedynie w topowej wersji wyposażenia Executive.

MINUSY

Testy - Toyota Corolla Cross - minusy, system rozpoznawania znaków drogowych

System rozpoznawania znaków drogowych,

opiera się na dwóch źródłach danych. Pierwszy to znaki fizycznie ustawione przy drodze, w Toyocie Corolla Cross wyróżnimy uwzględnienie przejścia dla pieszych.

Ale, system pobiera też dane z nawigacji pokładowej. I oto mieliśmy taką sytuację, dwujezdniowa droga wojewódzka, na kilkukilometrowym odcinku ograniczenie do 100 km/h i przejście dla pieszych (!). System wyświetla jednak 120 km/h, które zmienia dopiero do odczycie ze znaku drogowego na 70 km/h.

Testy - Toyota Corolla Cross - minusy, prześwit zawieszenia

Prześwit zawieszenia,

to zaledwie 13 cm - zmierzone przez nas pod bocznym progiem (opcja za dopłatą 2500 zł). Do tego nisko zawieszona rura wydechowa. Wszystko to ogranicza „zdolności” terenowe tej Corolli, która ma Cross w nazwie i napęd na wszystkie koła.

Testy - Toyota Corolla Cross - minusy, sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W przypadku Toyoty Corolla Cross mamy mechaniczny zamek, do którego pasuje grot ukryty w module bezkluczykowego dostępu do auta.

W praktyce zrobiliśmy to innym, nieoryginalnym kluczykiem pasującym do wąskiej szczeliny zamka. Stwarza to potencjalne ryzyko, że zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera może dokonać osoba postronna.


Dane z komputera pokładowego Toyoty Corolla Cross:

dystans przejechany podczas testu1136 km
średnia prędkośćb.d. km/h
średnie zużycie paliwa4,4 l/100 km