TESTY

Plusy i minusy | Nissan Townstar kombi

Trzy pary Isofix w Nissanie Townstar

29-11-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nissan Townstar potwierdza, że kombivany mogą być ciekawą propozycją na auto rodzinne. W modelu tym znajdziemy szereg - także tu nie wymienionych - rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci.

Testy - Nissan Townstar kombi - podsumowanie testu, plusy i minusy tego kombivana

PLUSY

Testy - Nissan Townstar kombi - trzy pary mocowań Isofix

Trzy pary mocowań Isofix,

to standard wyposażenia każdej wersji Nissana Townstar. Dzięki temu w najlepszy obecnie sposób zamontujemy foteliki samochodowe dla dzieci. Jeden na miejscu pasażera (w minusach jednak punktujemy ograniczenie, dla niektórych rozwiązań) i dwa na skrajnych miejscach kanapy. W każdym przypadku możemy skorzystać z dodatkowego punktu kotwiczenia, tzw. top-tether.

Testy - Nissan Townstar kombi - przesuwane boczne drzwi

Przesuwane boczne drzwi,

są dużym ułatwieniem na wąskich miejscach postojowych. My wyróżniamy je w odniesieniu do dzieci. Wygodniej jest bowiem wykonać wszelkie czynności związane z posadzeniem czy wyjęciem go z fotelika.

Testy - Nissan Townstar kombi - szeroka kanapa

Szeroka kanapa,

na której zmieściły się obok siebie trzy nasze foteliki. Nissan Townstar staje się ciekawą propozycją dla rodziny z trójką mały dzieci, ale…

MINUSY

Testy - Nissan Townstar kombi - niewykorzystany potencjał kanapy

Niewykorzystany potencjał kanapy,

na której zmieściliśmy trzy foteliki dziecięce. Dwa skrajne zamontowaliśmy na system Isofix. Na środku mamy do dyspozycji jedynie samochodowy pas bezpieczeństwa.

Testy - Nissan Townstar kombi - schowek w podłodze pod nogami pasażera

Schowek w podłodze pod nogami pasażera,

wyklucza montaż na jego miejscu fotelika (lub bazy) z nogą stabilizującą. Jego cienka pokrywa nie zapewni efektywnego oparcia. Szkoda, bo mamy tu do dyspozycji parę mocowań Isofix.

Testy - Nissan Townstar kombi - sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. Z reguły jest to mechaniczny zamek, do którego z reguły pasuje kluczyk od stacyjki silnika.

W przypadku Nissana Townstar mamy typowe rozwiązanie Renault (bliźniacza konstrukcja Kangoo). Czyli wbudowany przełącznik, który wystarczy wcisnąć i obrócić. Naszym zdaniem stwarza to ryzyko dokonania zmiany statusu poduszki powietrznej przez nieuprawnioną osoba.

Dane z komputera pokładowego Nissana Townstar kombi:

pokonany dystans: 871 km, średnia prędkość: 48 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km.