TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Cupra Born
Dziecko w Cupra Born - wyposażenie samochodu
05.04.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Standardem wyposażenia Cupry Born są trzy pary mocowań Isofix do fotelików dziecięcych. Dla osób podróżujących na kanapie zabrakło nawiewów dwustrefowej klimatyzacji automatycznej.
Wyłącznik czołowej poduszki powietrznej pasażera jest standardem każdej wersji wyposażenia Cupry Born. Umieszczono go w prawym boku kokpitu. Dostęp możliwy jest po pełnym otwarciu drzwi pasażera.
Jest to mechaniczny zamek, do którego - zgodnie z widniejącym schematem - należy użyć kluczyka. Jego grot schowano w module Kessy Go (standard w każdej wersji wyposażenia).
Panel z informacją o aktualnym statusie przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono w podstawie obudowy lusterka wstecznego.
Przy aktywnej podświetla się - przez minutę od uruchomienia silnika - piktogram z napisem ON.
Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - na czas pracy silnika - piktogram z napisem OFF.
Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy ma format uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je na obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
Dodatkowe ostrzeżenie - w formie piktogramu - znajduje się na słupku B. Jest ono widoczne przy otwieraniu drzwi pasażera.
Na dole pleców oparcia fotela pasażera znajduje się top-tether, czyli dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych fotelików samochodowych dla dzieci z mocowaniem Isofix.
Odpowiada mu para mocowań Isofix (i-Size). Umieszczono je bezpośrednio pomiędzy siedziskiem i oparciem fotela pasażera.
Kolejne punkty top-tether znajdują się w plecach oparć skrajnych miejsc kanapy.
Odpowiadają im pary mocowań Isofix (i-Size) na skrajnych miejscach kanapy. Obudowano je plastikowymi nakładkami, które ułatwiają prawidłowy montaż szyn. Nieużywane mocowania zabezpieczono ruchomą klapką.
Przyciemniane szyby boczne i z tyłu to standard od drugiej wersji wyposażenia Advantage Edition. W przypadku bazowej e-Boost z baterią o pojemności 58 kWh wymagają dopłaty 1100 złotych.
Elektrycznie regulowane boczne szyby to standard każdej wersji Cupry Born. Wszystkie opuszczają się i podnoszą automatycznie stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym na panelu swoich drzwi.
Blokada możliwości otwarcia drugiej pary drzwi od środka samochodu znajduje się w ich ramie. Jest to mechaniczny przełącznik, do którego należy użyć - zgodnie z widniejącym schematem - płaskiego przedmiotu pasującego do wąskiej szczeliny. Domyślnie jest nim grot kluczyka z modułu Kessy Go.
Do wnętrza testowanego egzemplarza Cupry Born wybrano opcjonalną tapicerkę Dinamica w kolorze Aurora Blue (8445 zł). Jest to ekologiczna skóra, która znalazła się także na plecach oparć foteli. Dzięki niej łatwo usuniemy zabrudzenia, na przykład ślady butów dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie.
Na końcu centralnego tunelu znajdują się dwa porty usb-c. Można do nich podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych, z których korzystają dzieci podczas podróży.
Kolejne dwa porty usb-c znajdują się na dole środkowego tunelu. Tu sparujemy zawartość smartfona poprzez Android Auto lub Apple CarPlay.
W bagażniku znajduje się samochodowe gniazdo 12V.
Rozkładany podłokietnik na środkowym miejscu kanapy jest standardem tylko w wersjach z baterią o pojemności 77 kWh. Znajduje się także na liście z opcjonalną tapicerką Dinamica.
Według naszych pomiarów ma 40 cm długości, 24 cm szerokości i 8 cm grubości. Łokieć oprzemy na wysokości 18 cm. Wewnątrz znajdują się dwa uchwyty na kubki.
W bagażniku Cupry Born znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Ich przekątna wynosi 120 cm.