TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | DS 4 Hybrid plug-in

Dziecko w DS 4 Hybrid - wyposażenie samochodu

22.04.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Standardem wyposażenia każdej wersji DS 4 są trzy pary mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix. Części wyróżnianych przez nas elementów brakuje lub są dostępne za dopłatą w bazowym poziomie Bastille.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera

Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono w zamykanym schowku kokpitu. Do zmiany jej statusu - zgodnie z widniejącym schematem - należy użyć kluczyka.

Jego grot ukryto w module Proximity Keyless Entry & Start. To system bezkluczykowego dostępu do auta (z wysuwanymi klamkami drzwi), który jest standardem od drugiego poziomu wyposażenia Performance Line.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - aktywna poduszka powietrzna pasażera, ON

Panel z informacją o statusie czołowej poduszki powietrznej pasażera znajduje się w podstawie mocowania lusterka wstecznego.

O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje - podświetlający się na minutę od uruchomienia silnika - piktogram z napisem ON.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - nieaktywna poduszka powietrzna pasażera, OFF, fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - na cały czas pracy silnika - piktogram z napisem OFF.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - ostrzeżenie, osłona przeciwsłoneczna, fotelik dziecięcy, poduszka powietrzna

Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - ostrzeżenie, osłona przeciwsłoneczna, fotelik dziecięcy, poduszka powietrzna

Umieszczono je na obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - top-tether, fotel pasażera

Na dole pleców fotela pasażera znajduje się dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - mocowania Isofix, i-size, fotel pasażera

Standardem wyposażenia jest para Isofix (i-Size) na miejscu pasażera. Mocowania umieszczono bezpośrednio pomiędzy siedziskiem a oparciem fotela.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - top-tether, skrajne miejsca kanapy

W plecach oparć skrajnych miejsc kanapy znajdują się kolejne punkty kotwiczenia top-tether. Schowano je w nacięciach tekstylnej wykładziny.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - mocowania Isofix, i-size, skrajne miejsca kanapy

Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się pary mocowań Isofix (i-Size). Schowano je w nacięciach (kieszeniach) skórzanej tapicerki wykończonych zamkiem błyskawicznym.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - blokada regulacji szyb

Wszystkie boczne szyby w drzwiach otwierają się i zamykają automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.

Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - blokada otwarcia drzwi

Na wewnętrznej ramie drugiej pary drzwi znajduje się blokada możliwości ich otwarcia od środka samochodu. To mechaniczny zamek, do którego należy użyć - zgodnie z wytłoczonym schematem - grotu kluczyka schowanego w module Proximity Keyless Entry & Start. W praktyce wystarczy płaski, pasujący do szczeliny, przedmiot.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - nawiewy klimatyzacji

Standardem wyposażenia każdej wersji DS 4 jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Osoby podróżujące na kanapie mogą skorzystać z jej nawiewów. Umieszczono je na końcu centralnego tunelu.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - szyberdach i przyciemniane szyby

Przyciemniane szyby boczne w drugiej parze drzwi i w klapie bagażnika montowane są fabrycznie od drugiej wersji wyposażenia Performance Line.

W bazowej Bastille dostępne są w pakiecie Access - zawiera także system Proximity Keyless Entry & Start i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika - w cenie 4300 złotych.

Otwierany szyberdach to standard w topowej wersji Opera. W pozostałych wymaga dopłaty 4500 złotych.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - tapicerka foteli

Do wnętrza testowanej wersji Rivoli wybrano tapicerkę skórzaną w kolorze czarnym. Znalazła się ona także na plecach obu foteli, co ułatwia usunięcie zabrudzeń, na przykład śladów butów dzieci podróżujących w fotelikach na kanapie. Ale, w praktyce utrudnieniem w tej czynności są ażurowe kieszenie.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - porty usb-c, multimedia

Na końcu centralnego tunelu - poza wersją Bastille - znajdują się dwa porty usb-c. Dzięki nim można podłączyć ładowanie urządzeń multimedialnych, z których korzystają dzieci podczas podróży.

Kolejne dwa porty usb-c znajdują się w zamykanym schowku na dole kokpitu. Jeden z nich służy do podłączenia smartfona z systemem Android Auto lub Apple CarPlay. Jest też parowanie bezprzewodowe.

Obok znajduje się samochodowe gniazdko 12V. Drugie znajdziemy w lewym nadkolu bagażnika.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - podłokietnik, środkowe miejsce na kanapie

Podłokietnik na środkowym miejscu kanapy to standard każdej wersji wyposażenia DS 4. Według naszych pomiarów ma 38 cm długości, 23 cm szerokości i 7 cm grubości. Łokieć oprzemy na wysokości 20 cm.

Po otwarciu mamy dwa uchwyty na kubki z napojami oraz przegródkę na smartfona.

Testy - DS 4 Hybrid plug-in - siatka i linki w bagażniku

W bagażniku znajdują się cztery zaczepy do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty (na przykład wózki dziecięce). Ich przekątna wynosi 112 cm.

TESTY | DS4 Hybrid plug-in