TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Ford Kuga III plug-in

Dziecko w Fordzie Kuga - wyposażenie samochodu

22-08-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ford wyposażył trzecią generację Kugi w elektroniczny wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. Napęd hybrydowy plug-in nie wpływa na obecność żadnego elementu, który zaliczamy do bezpieczeństwa i komfortu podróży dzieci.

Testy - Ford Kuga III plug-in - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest fabrycznym elementem wyposażenia trzeciej generacji Forda Kuga. W każdej wersji tego modelu zastosowano elektroniczne rozwiązanie z poziomu menu komputera pokładowego. Można to zrobić wyłącznie po uruchomieniu silnika.

Testy - Ford Kuga III plug-in - aktywna poduszka powietrzna pasażera

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera znajduje się na środkowej części kokpitu, nad pokrętłami do sterowania klimatyzacją.

Przy aktywnej podświetla się na 60 sekund od uruchomienia silnika napis ON ze stosowną diodą.

Testy - Ford Kuga III plug-in - dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera, fotelik tyłem do kierunku jazdy

Po dezaktywacji podświetla się przez cały czas pracy silnika napis OFF ze stosowną diodą.

Testy - Ford Kuga III plug-in - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej pasażera, fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy, aktywna poduszka powietrzna

Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Ford Kuga III plug-in - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej pasażera, fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy, aktywna poduszka powietrzna

Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Testy - Ford Kuga III plug-in - top-tether

W plecach oparć skrajnych miejsc kanapy znajduje się top-tether, dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych fotelików dziecięcych typu Isofix.

Testy - Ford Kuga III plug-in - mocowania Isofix/i-Size na skrajnych miejscach kanapy

Odpowiada im para mocowań Isofix/i-Size na skrajnych siedzeniach kanapy. Każde obudowano plastikową nakładką, która ułatwia prawidłowe wsunięcie szyn fotelika.

Testy - Ford Kuga III plug-in - uwaga, sprawdź kanapę

Przed opuszczeniem samochodu kierowca otrzymuje przypomnienie o konieczności sprawdzenia, czy na kanapie nie pozostał żaden pasażer (w domyśle rozwiązanie to dotyczy małych dzieci).

Testy - Ford Kuga III plug-in - blokada sterowania automatycznymi szybami bocznymi

Elektrycznie regulowane szyby boczne są standardem każdej wersji wyposażenia trzeciej generacji Forda Kuga. Wszystkie podnoszą się automatycznie stąd wyposażono je w funkcje zapobiegające przycięciu palców.

Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi.

Testy - Ford Kuga III plug-in - blokada otwarcia drzwi

W ramie drugiej pary drzwi znajduje się mechaniczna blokada możliwości ich otwarcia od środka.

Do zmiany jej położenia - zgodnie z wytłoczonym schematem - należy użyć kluczyka od stacyjki silnika. W praktyce wystarczy płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny.

Testy - Ford Kuga III plug-in - skórzana tapicerka foteli

W testowanej przez nas wersji ST-Line X standardem jest tekstylno-skórzana tapicerka. Tym drugim materiałem obłożono plecy foteli, co ułatwia usunięcie zabrudzeń pozostawionych np. przez buty dzieci podróżujących w fotelikach na kanapie.

Testy - Ford Kuga III plug-in - przyciemniane szyby boczne

Przyciemniane szyby z tyłu są standardem wyposażenia wersji Titanium X, ST-Line X i Vignale. W Titanium i ST-Line wymagają dopłaty 1080 złotych.

Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą jest opcją - w zależności od wersji wyposażenia wymaga dopłaty 5300 zł lub 6100 zł.

Testy - Ford Kuga III plug-in - nawiewy 2-strefowej klimatyzacji plus podgrzewane skrajne miejsca kanapy

Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna jest standardem wyposażenia każdej wersji nowego Forda Kuga. Osoby podróżujące z tyłu na kanapie mają do dyspozycji jej dwa nawiewy.

Podgrzewane, skrajne miejsca, są opcją (poza topową wersją Vignale) dostępną tylko w pakiecie Winter. Wymagają dopłaty 2850 zł, w tej cenie także podgrzewane fotele, przednia szyba oraz kierownica.

Testy - Ford Kuga III plug-in - porty usb-a i usb-c

Kolejnym standardem wyposażenia są dwa porty usb umieszczone na końcu centralnej konsoli. Co warte podkreślenia jeden z nich jest typu A, drugi C. Można do nich podłączyć zasilanie urządzeń elektronicznych, z których korzystają dzieci podczas podróży.

Następna dwa porty - usb typu A - znajdują się na dole centralnej konsoli kokpitu. Za ich pomocą można sparować smartfona poprzez Android Auto lub Apple CarPlay (standard każdej wersji wyposażenia).

Samochodowe gniazdo 12V znajdzie na dole kokpitu i w bagażniku.

Testy - Ford Kuga III plug-in - rozkładany podłokietnik na środku kanapy

Fabrycznym elementem wersji Titanium X, ST-Line X i Vignale jest rozkładany podłokietnik na środkowej części kanapy. Według naszych pomiarów ma 35 cm długości, 22 cm szerokości, 14 cm i 7 cm wysokości (od siedziska do górnej krawędzi).

W środku znajdują się dwa uchwyty na butelki lub kubki z napojami.

Testy - Ford Kuga III plug-in - linki zabezpieczające przewożone w bagażniku przedmioty

Standardem wyposażenia są cztery zaczepy (dwa w progu i dwa w nadkolach) do siatki lub linek, którymi zabezpieczymy przewożone w bagażniku przedmioty.

TESTY | Ford Kuga III plug-in