TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Mazda CX-60 plug-in

Dziecko w Maździe CX-60 - wyposażenie samochodu

14.09.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Mazda CX-60 została wyposażona w system automatycznej aktywacji poduszki powietrznej pasażera. Przyciemniane boczne szyby są opcją dostępną jedynie w bardzo drogim pakiecie Convenience & Sound.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - aktywna poduszka powietrzna pasażera, ON

W Maździe CX-60 zastosowano czujnik obciążenia siedziska fotela pasażera, który decyduje o statusie poduszki powietrznej. Domyślnie pozostaje ona nieaktywna. Nacisk około 15 kilogramów (próba w naszym teście) ją aktywuje.

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w podstawie obudowy lusterka wstecznego. Przy nieaktywnej podświetla się, przez cały czas pracy silnika, piktogram z napisem OFF.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - wyłączona poduszka powietrzna pasażera, OFF, fotelik dziecięcy, tyłem do kierunku jazdy

Przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera podświetla się, na minutę od uruchomienia silnika, piktogram z napisem ON.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - osłona przeciwsłoneczna pasażera

Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - osłona przeciwsłoneczna pasażera

Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - top-tether, dodatkowy punkt mocowania fotelików samochodowych dla dzieci

W plecach oparć skrajnych miejsc kanapy umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - mocowania Isofix, i-Size, kanapa

Odpowiada mu para mocowań Isofix (i-Size). Miejsca uchwytów obudowano plastikowymi prowadnicami, które ułatwiają prawidłowe wsunięcie i montaż szyn fotelika.

Znajdują się na nich zdejmowane maskownice, które trzeba zabezpieczyć przed zgubieniem.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - blokada otwarcia szyb

Wszystkie boczne szyby otwierają się i zamykają automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.

Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym na panelu swoich drzwi.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - blokada otwarcia drzwi

W ramie drugiej pary drzwi znajduje się blokada możliwości ich otwarcia od środka.

To mechaniczny zamek, do zmiany statusu zgodnie z wytłoczonym schematem (zamknięcie = lock ferme) należy użyć grotu kluczyka, który schowano w module autopilota. W praktyce zrobimy to dowolnym płaskim przedmiotem pasującym do wąskiej szczeliny zamka.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - przyciemniane boczne szyby

Przyciemniane boczne szyby są opcją w pakiecie Convenience & Sound (12 900 zł).

Testy - Mazda CX-60 plug-in - szklany dach

Panoramiczny dach z otwieraną częścią z przodu i zasuwaną roletą jest opcją. Dopłata do niego wynosi 5900 zł.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - nawiewy układu klimatyzacji

Standardem wyposażenia jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Z jej nawiewów (poza bazową wersją Prime-Line) skorzystają również osoby podróżujące na kanapie.

Podgrzewanie skrajnych miejsc z tyłu dostępne jest w dwóch najwyższych wersjach wyposażenia - Homura i Takumi. W drugiej w kolejności Exclusive-Line funkcja ta jest elementem pakietu Comfort (13 500 zł).

Testy - Mazda CX-60 plug-in - skórzana tapicerka siedzeń

Standardem testowanej wersji wyposażenia Homura jest skórzana tapicerka w kolorze czarnym. Pokryto nią również plecy foteli. Ułatwia to usunięcie wszelkich zabrudzeń, na przykład śladów butów pozostawionych przez dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - porty usb-c i gniazdo 230V

Od wersji wyposażenia Exclusive-Line dostępne są dwa porty usb typu C umieszczone na końcu centralnego tunelu. Obok - w odmianie plug-in - może znaleźć się gniazdko 230V. Dzięki tym rozwiązaniom możemy podłączyć zasilanie gadżetów elektronicznych, z których korzystają dzieci podczas podróży.

We wszystkich wersjach standardem są dwa porty usb-c i gniazdko samochodowe 12V umieszczone pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera. Systemy Android Auto i Apple CarPlay mają także połączenie bezprzewodowe.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - rozkładany podłokietnik kanapy

Standardem jest również rozkładany podłokietnik na środkowym miejscu kanapy. Znajdują się w nim dwa uchwyty na napoje.

Według naszych pomiarów podłokietnik ma 39 cm długości, 24,5 cm szerokości i 7 cm grubości. Wysokość od siedziska kanapy do górnej płaszczyzny, na której można oprzeć łokieć wynosi 17 cm.

Testy - Mazda CX-60 plug-in - linki zabezpieczające w bagażniku

W bagażniku znajdziemy cztery uchwyty (przekątna 120 cm) do zaczepienia siatki (firmowa 283 zł) lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Gumowa mata na podłogę kosztuje aż 523 zł.