TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Opel Astra VI hatchback plug-in

Dziecko w Oplu Astra VI plug-in - wyposażenie samochodu

06.04.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowy Opel Astra w nadwoziu hatchback nie wnosi – poza zaliczanymi przez nas do tej listy portów usb-c – zmian w wyposażeniu podnoszącym bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci. Uchwyty Isofix na skrajnych miejscach kanapy schowano w nacięciach tapicerki zabezpieczonych błyskawicznym zamkiem.

Testy - Opel Astra VI plug-in - wyłącznik czołowej poduszki powietrznej pasażera

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem wyposażenia każdej wersji nowego Opla Astra. Umieszczono go w zamykanym schowku kokpitu (to typowe rozwiązanie stosowane w grupie PSA).

Do zmiany statusu poduszki powietrznej, zgodnie z widniejącym schematem, należy użyć kluczyka od stacyjki silnika. W przypadku testowanej wersji wyposażenia GS dedykowany grot schowano w module bezkluczykowego dostępu do samochodu.

Testy - Opel Astra VI plug-in - informacja o aktywnej poduszce powietrznej pasażera, ON

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w obudowie lusterka wewnętrznego.

Przy aktywnej podświetla się – na minutę od uruchomienia silnika – dedykowany piktogram z napisem ON.

Testy - Opel Astra VI plug-in - informacja o nieaktywnej poduszce powietrznej pasażera, OFF, fotelik dziecięcy, tyłem do kierunku jazdy

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się – przez cały czas pracy silnika – dedykowany piktogram z napisem OFF.

Testy - Opel Astra VI plug-in - ostrzeżenie, fotelik dziecka, tyłem do kierunku jazdy, aktywna poduszka pasażera, osłona przeciwsłoneczna

Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Opel Astra VI plug-in - ostrzeżenie, fotelik dziecka, tyłem do kierunku jazdy, aktywna poduszka pasażera, osłona przeciwsłoneczna

Umieszczono je na obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Testy - Opel Astra VI plug-in - top-tether, dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików samochodowych dla dzieci

Top-tether, dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci umieszczono w nacięciach tapicerki na plecach oparć skrajnych miejsc kanapy.

Testy - Opel Astra VI plug-in - mocowania Isofix, i-Size na skrajnych miejscach kanapy

Pary mocowań Isofix (i-Size) umieszczono na skrajnych miejscach kanapy. Schowano je w nacięciach zabezpieczonych suwakiem.

Testy - Opel Astra VI plug-in - blokada regulacji bocznych szyb

Elektrycznie sterowane szyby boczne są standardem w każdej wersji wyposażenia nowej Astry. W testowanym GS wszystkie opuszczają się i podnoszą automatycznie, stąd dodatkowe zabezpieczenie przed przypadkowym przycięciem palców.

Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym na panelu swoich drzwi.

Testy - Opel Astra VI plug-in - blokada otwarcia drzwi od środka samochodu

W ramie tylnych drzwi umieszczono blokadę możliwości ich otwarcia od środka. To mechaniczny przełącznik, do którego – zgodnie z widniejącym schematem – należy użyć grotu umieszczonego w module bezkluczykowego dostępu do samochodu. W praktyce wystarczy płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny.

Testy - Opel Astra VI plug-in - przyciemniane szyby z tyłu

Przyciemniane szyby z tyłu są standardem od drugiego poziomu wyposażenia Business Edition.

Testy - Opel Astra VI plug-in - tapicerka fotela kierowcy i pasażera

Standardem wyposażenia Opla Astra w wersji GS jest tapicerka Greta. To połączenie tkaniny ze skórą syntetyczną. Tym drugim materiałem pokryto plecy obu foteli. Ułatwia to usunięcie wszelkich zabrudzeń, np. śladów butów pozostawionych przez dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie.

Testy - Opel Astra VI plug-in - nawiewy powietrza dla osób podróżujących na kanapie

W bazowych wersjach Edition i Business Edition standardem jest jednostrefowa klimatyzacja automatyczna. W pozostałych kierowca i pasażer ma osobne ustawienia. Osoby podróżujące na kanapie mogą skorzystać z nawiewów powietrza.

Testy - Opel Astra VI plug-in - porty usb + audio

Na końcu centralnego tunelu znajduje się port usb-c. Może on posłużyć do podłączenia zasilania urządzeń elektronicznych, z których korzystają dzieci w trakcie podróży.

Z przodu znajduje się kolejny port usb-c. Już bazowa wersja wyposażenia Edition posiada bezprzewodową funkcję integracji smartfona z Android Auto i Apple CarPlay. Standardem jest także łącze Bluetooth.

Testy - Opel Astra VI plug-in - rozkładany podłokietnik na środku kanapy

Rozkładany podłokietnik na środkowym miejscu kanapy dostępny jest od trzeciej w kolejności wersji wyposażenia Elegance. Według naszych pomiarów ma 38 cm długości, 22 cm szerokości i 7 cm grubości. Oparcie łokcia znajduje się na wysokości 23 cm.

Podłokietnik wykończono sztuczną skórą. Wewnątrz znajdują się dwa uchwyty – z gumowymi wypustkami na różne średnice - na kubki lub butelki. Mamy też dodatkową przegrodę, np. na telefon.

Testy - Opel Astra VI plug-in - linki zabezpieczające transportowane przedmioty w bagażniku

Bagażnik w nadwoziu hatchback posiada cztery zaczepy do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Umieszczono je około 6 cm nad podłogą, przekątna wynosi 110 cm.

TESTY | Opel Astra VI hatchback plug-in