TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Renault Megane E-Tech EV

Dziecko w Renault Megane E-Tech EV - wyposażenie samochodu

07.02.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W testowanym egzemplarzu Renault Megane E-Tech z napędem elektrycznym - inaczej niż w tym prezentowanym na premierze - zamontowano mechaniczny przełącznik działania poduszki powietrznej pasażera. Fabrycznym elementem każdej wersji wyposażenia tego modelu są trzy pary mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera

Fizyczny wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia Renault Megane z napędem elektrycznym. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest po pełnym otwarciu drzwi.

Konstrukcja wyłącznika to typowe rozwiązanie Renault - stałe pokrętło, które należy wcisnąć i obrócić zgodnie z widniejącym schematem.

W tym miejscu podkreślamy słowo „fizyczny”, bo w trakcie polskiej premiery prezentowany egzemplarz Megane E-Tech EV wyposażony był w system automatycznego rozpoznania zajętości fotela pasażera. Od nacisku na jego siedzisko uzależniony był status poduszki powietrznej.

Co ciekawe takie rozwiązanie obecne było w bliźniaczej konstrukcji Nissana Ariya.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - sygnalizacja aktywnej poduszki powietrznej pasażera, ON

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w podstawie mocowania lusterka wewnętrznego.

Przy aktywnej podświetla się - na czas jednej minuty od uruchomienia elektrycznego silnika Megane E-Tech - napis ON z odpowiednim piktogramem.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - sygnalizacja nieaktywnej poduszki powietrznej pasażera, OFF, fotelik dziecięcy w pozycji tyłem do kierunku jazdy

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - przez cały czas pracy elektrycznego silnika Megane E-Tech - napis OFF z odpowiednim piktogramem.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - ostrzeżenie, fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy, aktywna poduszka powietrzna, fotel pasażera

Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - osłona przeciwsłoneczna pasażera

Umieszczono je na obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - dodatkowy punkt kotwiczenia, top-tether, fotel pasażera

Standardem wyposażenia Megane E-Tech EV są trzy pary Isofix. Każda z nich ma dodatkowy punkt kotwiczenia top-tether. W przypadku fotela pasażera umieszczono go z tyłu, na dole oparcia.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - Isofix, i-Size, fotel pasażera

Z przodu uchwyty Isofix (i-Size) umieszczono bezpośrednio pomiędzy siedziskiem a oparciem fotela pasażera.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - top-tether, skrajne miejsca kanapy

Kolejne mocowania top-tether znajdują się w plecach oparć skrajnych miejsc kanapy.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - mocowania Isofix, i-Size, skrajne miejsca kanapy

Odpowiadają im pary mocowań Isofix (i-Size) na skrajnych miejscach kanapy. Te, inaczej niż na fotelu pasażera, obudowano plastikowymi nakładkami z ruchomą zaślepką.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera

Wszystkie boczne szyby opuszczają się automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.

Przycisk do blokady pasażerom ich regulacji umieszczono w panelu na drzwiach kierowcy.

Po aktywacji blokady pojawia się komunikat na desce rozdzielczej. Analogiczna informacja wyświetla się po odblokowaniu sterowania bocznymi szybami.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - blokada otwarcia drzwi od środka

W ramie drugiej pary drzwi znajduje się blokada możliwości ich otwarcia od strony kabiny pasażerskiej. W Renault Megane E-Tech EV wykorzystano zamontowaną na stałe dźwignię, którą należy przestawić według wytłoczonego schematu.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - tapicerka Elza Rec, materiał z recyklingu, skóra ekologiczna

W testowanym egzemplarzu Megane EV wykorzystano tapicerkę Elza Rec. To połączenie materiału pozyskanego z recyklingu i skóry ekologicznej. Tą drugą pokryto plecy obu foteli. Bez przeszkód usuniemy z nich ślady butów pozostawione przez dzieci podróżujące w fotelikach ustawionych na kanapie.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - przyciemniane szyby z tyłu

Przyciemniane szyby z tyłu do standard od drugiej wersji wyposażenia Techno. W bazowej Equlibre nie ma ich na liście opcjonalnych pakietów.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - nawiewy dwustrefowej klimatyzacji automatycznej

W każdej wersji wyposażenia Renault Megane E-Tech EV standardem jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Pasażerowie podróżujący z tyłu mogą skorzystać z jej nawiewów. Umieszczono je na końcu centralnego tunelu.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - porty usb-c, openR link, Android Auto, Apple CarPlay

Poniżej znajdują się dwa porty usb-c. Można podłączyć do nich zasilanie urządzeń elektronicznych, z których korzystają dzieci podczas podróży.

Kolejne dwa porty znajdują się z przodu. Tu można sparować smartfona z pokładowym systemem openR link. Android Auto i Apple CarPlay mają też połączenie bezprzewodowe.

Z przodu znajduje się także samochodowe gniazdo 12V.

Testy - Renault Megane E-Tech EV - uchwyty w bagażniku do mocowania siatki

W bagażniku Renault Megane z napędem elektrycznym znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających transportowane przedmioty.