strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Galerie
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

www.jedz-bezpiecznie.pl
Debiut nowej Mazdy 5
Genewa 2010, 29-03-2010, foto: archiwum
następne zdjęcie
Podczas 80. Salonu Samochodowego w Genewie swoją premierę miała nowa Mazda 5. Model ten - od dnia swojej premiery w 2005 roku - kupiło blisko pół miliona osób. Nowa "piątka" trafi do salonów jesienią tego roku.

www.jedz-bezpiecznie.pl
Podczas 80. Salonu Samochodowego w Genewie swoją premierę miała nowa Mazda 5. Model ten - od dnia swojej premiery w 2005 roku - kupiło blisko pół miliona osób. Nowa "piątka" trafi do salonów jesienią tego roku.
Mazda 5 to minivan, którego cechą charakterystyczną są przesuwane drzwi boczne. Auto urosło i mierzy teraz w zależności od wersji 4585 mm lub 4590 mm długości (rozstaw osi 2750 mm), 1750 mm szerokości i 1620 mm wysokości.
W zależności od wersji "piątka" wyposażona jest w 5 lub 7 oddzielnych foteli, które można dowolnie konfigurować. Pojemność bagażnika wynosi od 434 do 1493 litrów.
Przy projektowaniu sylwetki nadwozia zastosowano rozwiązania stylistyczne "Nagare". Auto zyskało przez to bardziej dynamiczny wygląd, a jednocześnie lepszą aerodynamikę (Cx: 0,30). Zmieniono również kształt atrapy chłodnicy, przednich i tylnych świateł, powiększono powierzchnie szyb tylnych oraz dodano przetłoczenia na karoserii.
Zmiany wewnątrz objęły zarówno kształt kokpitu jak i konstrukcje poszczególnych elementów. M.in. poszerzono oparcia foteli przednich, zamontowano nowy mechanizm elektrycznie otwieranych drzwi przesuwnych oraz przeprojektowano układ rozmieszczenia poszczególnych przycisków i przełączników.
Dla poprawy bezpieczeństwa w konstrukcji bocznych drzwi zastosowano belki wzmacniające o zamkniętym przekroju, zamontowano aktywne zagłówki w przednich fotelach, wzmocniono ramę siedzeń w 2. rzędzie oraz poprawiono mechanizm zamka drzwi bocznych z napędem elektrycznym.
Do napędu auta przeznaczono dwa silniki benzynowe MZR z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Pierwszy ma pojemność 1.8 litra i moc 115 KM. Drugi to nowy, specjalnie opracowany do tego modelu dwulitrowy silnik DISI o mocy 150 KM z wbudowanym układem automatycznego zatrzymania jego pracy na postoju i-stop.
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Wywiady
· Coraz więcej osób rozumie założenia Zoom-Zoom 30-06-2010
rozmowa z Magdaleną Węglewską, Dyrektor PR Mazda Motor Poland

Aktualności
· Nowa Mazda5 trafia do salonów 08-10-2010
· Mazda CX-7 z homologacją ciężarową 19-05-2010
· Mazda 6 z homologacją ciężarową 19-04-2010
· 25 salon sprzedaży Mazdy 22-03-2010
· Dwa nowe salony Mazdy 11-12-2009
· Mazda 6 Hoshi 02-12-2009
· Mazda 5 z homologacją ciężarową 27-05-2009
· Mazda Poland uruchamia program "Mazda Assistance" dla swoich klientów 13-11-2008

Zapowiedzi
· Nowa Mazda 5 w sprzedaży od jesieni 29-06-2010
· Nowa Mazda 5 zadebiutuje w Genewie 20-01-2010
· Genewskie premiery Mazdy 03-02-2009

Prezentacje
· Debiut nowej Mazdy 5 29-03-2010
· Odświeżona Mazda CX-7 06-10-2009
· Nowa Mazda 3 03-12-2008

Technika
· Technologie SKYACTIV 21-10-2010
· Mazda pracuje nad silnikiem hybrydowym 29-03-2010
· Najbardziej ekologiczna lakiernia samochodów 21-11-2009

Galerie
· Wieczór z Mazdą 28-06-2010
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry