strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Zapowiedzi

Nowa Alhambra
21-04-2010, foto: SEAT

W marcu w Genewie na stoisku Volkswagena zadebiutowała II generacja minivana Sharan. Nie dziwi więc pojawienie się bliźniaczej Alhambry w ofercie SEAT-a.



W połowie lat 90. na rynek trafiły trzy modele minivanów mające wspólne korzenie. Był to Volkswagen Sharan, SEAT Alhambra oraz Ford Galaxy. Tym razem II generacja składa się z dwóch modeli należących do grupy Volkswagena.

Nowa Alhambra urosła w porównaniu z poprzedniczką - na długość o 22 cm, a na szerokość o 9 cm. Wewnątrz zamontowano 7 niezależnych foteli, dzięki którym swobodniej można konfigurować ich ustawienie. System "Easy-Fold" umożliwia całkowite schowanie pod podłogą foteli z II i III rzędu. Wówczas standardowa pojemność bagażnika wzrasta z 885 do 2297 litrów.

Dostęp do tylnej części wnętrza pojazdu ułatwia para przesuwanych drzwi bocznych. Za dopłatą można je wyposażyć w elektryczne siłowniki.



Alhambra przejmuje wiele rozwiązań pochodzących z Volkswagena. Wśród opcji dostępne będą m.in. biksenonowe reflektory z układem adaptacyjnym (po wykryciu przez czujnik nadjeżdżającego z naprzeciwka pojazdu system automatycznie przełącza światła drogowe na mijania), asystent parkowania równoległego do krawężnika, kamera cofania i trzystrefowa klimatyzacja automatyczna.

Z kolei na liście wyposażenia standardowego znalazło się m.in. 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa dla kierowcy), elektryczna blokada otwarcia tylnych drzwi od wewnątrz, układ stabilizacji ciągnionej przyczepy, wskaźnik ciśnienia w oponach oraz systemy ABS i ESP z elektronicznym układem wspomagania nagłego hamowania.

W gamie jednostek napędowych dostępne będą silniki benzynowe TSI (o mocy 150 i 200 KM) i wysokoprężne TDI (140 i 170 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Nowością będą tutaj - montowane standardowo - systemy automatycznego wyłączania silnika podczas postoju i odzyskiwania energii podczas hamowania. Wśród opcji pojawi się również dwusprzęłowa przekładnia DSG.

Nowy SEAT produkowany będzie w Portugalii w mieście Palmela. W sprzedaży pojawi się pod koniec lata, a w Polsce (według informacji od importera) wczesną jesienią.

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Pierwsze wrażenia
· SEAT Exeo - Auto odkrywane na nowa 01-05-2009

Salon samochodowy
· Elektryczny projekt SEAT-a 03-10-2010
· Pozdrowienia z wakacji 22-06-2010
· Nowa Alhambra 21-04-2010
· SEAT Ibiza ST zadebiutuje w Genewie 04-02-2010
· Najmocniejszy w historii SEAT 22-10-2009
· SEAT Exeo z homologacją ciężarową 19-10-2009
· Jubileusz Ibizy 05-05-2009
· SEAT Exeo: Auto odkrywane na nowo 01-05-2009
· Elektryczny prototyp SEAT-a 25-01-2009
· SEAT w Genewie 10-02-2009
· Hiszpanie mogą już zamawiać SEAT-a Exeo 22-12-2008
· Altea w wersji XL 26-02-2007

Technika
· Interaktywny Leon 10-02-2007
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry