strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Zapowiedzi

SEAT w Genewie
10-02-2009, foto: SEAT

Na swoim stoisku w Genewie, SEAT zapowiada prezentacje nowych modeli Leona i Altei - w tym i wersji XL, z całkowicie odnowioną gamą jednostek silnikowych.



Leon i Altea nawiązują teraz swym wyglądem do IV generacji Ibizy oraz Exeo. Wprowadzone zmiany dotyczą m.in. mniejszego logo na atrapie chłodnicy, większych reflektorów przednich, nowego kształtu lusterek bocznych oraz obręczy kół. Z tyłu zaprojektowano większą szybę, nową klapę bagażnika oraz zespolone lampy. Zmiany obejmują również wnętrze, w tym m.in. zespół wskaźników, kokpit oraz materiały użyte do wykończenia boczków drzwi.

Wraz z nowym Leonem proponowany jest elektroniczny system XDS. W połączeniu z układem ESP działa on jak automatyczna blokada mechanizmu różnicowego, poprawiając tym samym trakcję poprzez hamowanie koła, które utraciło przyczepność.



Do listy wyposażenia tych modeli dodano kilka elementów mających wpływ na bezpieczeństwo - Hill Hold Control (układ ułatwiający ruszanie pod górę), podwójne reflektory ksenonowe z funkcją AFS i światłami do jazdy dziennej, nową klimatyzację automatyczną oraz optyczny system wspomagający parkowanie sprzężony z wyświetlaczem systemu nawigacji. Każda wersja tych modeli wyposażona została fabrycznie w systemy ABS + TCS i ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA. Dodatkowo Leon oferowany jest w usportowionej wersji FR.

Zmiany objęły też wszystkie dostępne w tych modelach jednostki napędowe - 5 benzynowych i 5 wysokoprężnych. Unowocześniono je głównie pod kątem poprawy osiągów przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. Nowością jest wprowadzenie do silnika diesla 2.0 170 KM technologii common-rail oraz opcjonalne wyposażenie wszystkich jednostek napędowych w sekwencyjną przekładnię automatyczną DSG. W jednostce 1.8 TSI 160 KM ma ona siedem przełożeń z możliwością sterowania manetkami przy kierownicy.

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Pierwsze wrażenia
· SEAT Exeo - Auto odkrywane na nowa 01-05-2009

Salon samochodowy
· Elektryczny projekt SEAT-a 03-10-2010
· Pozdrowienia z wakacji 22-06-2010
· Nowa Alhambra 21-04-2010
· SEAT Ibiza ST zadebiutuje w Genewie 04-02-2010
· Najmocniejszy w historii SEAT 22-10-2009
· SEAT Exeo z homologacją ciężarową 19-10-2009
· Jubileusz Ibizy 05-05-2009
· SEAT Exeo: Auto odkrywane na nowo 01-05-2009
· Elektryczny prototyp SEAT-a 25-01-2009
· SEAT w Genewie 10-02-2009
· Hiszpanie mogą już zamawiać SEAT-a Exeo 22-12-2008
· Altea w wersji XL 26-02-2007

Technika
· Interaktywny Leon 10-02-2007
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry