AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2020 | Opel Insignia, SEAT Arona, Ateca, Ibiza, Leon i Toledo, Skoda Fabia, Octavia, Rapid i Yeti oraz Volkswagen Polo i Tiguan Allspace
Opel, SEAT, Skoda i Volkswagen ogłaszają akcje naprawcze
16-03-2020, tekst: Maciej Kalisz, foto: Opel, archiwum, Volkswagen
Blisko 14 tysięcy nowych wezwań do serwisów wystosowało w ostatnim czasie dwóch producentów samochodów osobowych. Najwięcej dotyczy modeli trzech marek z Grupy Volkswagen.
Opel wystawia właścicielom Insigni B (model z roczników 2018-19) podwójne wezwania do serwisów. W 3307 egzemplarzach sprzedanych w Polsce istnieje ryzyko przetarcia przewodu, a tym samym wycieku paliwa i pożarem.
Zakres naprawy obejmuje ocenę montażu przewodów, wymiany zacisku mocującego i dodania przeplotki. W niektórych przypadkach może zajść konieczność kompleksowej wymiany połączeń.
Z kolei w 267 Insigniach B może też dojść do pęknięcia sztywnego przewodu powrotnego oleju w turbosprężarce. To też stwarza ryzyko wycieku i pożaru. Naprawa obejmie wymianę całego przewodu.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 583 00 92.
Duża akcja serwisowa obejmuje modele SEAT-a. W Ibizie/Aronie kod KJ (produkcja pomiędzy 01-11 grudnia 2017 roku), Ateca KH7 (02-17.12.2017), Toledo KG3 (04-06.12.2017) i Leonie 5F (01-05.12.2017) istnieje ryzyko nieprawidłowego zadziałania poduszki powietrznej kierowcy. W Polsce problem ten dotyczy 11 egzemplarzy. Ich właściciele otrzymają wezwania do serwisu w celu wymiany całego układu tej poduszki.
Kolejny problem w modelach SEAT-a dotyczy Ibizy KJ1 i Arony KJ7 (rok modelowy 2018-19) wyprodukowanych w Hiszpanii do 25 września 2018 roku. Stwierdzono w nich usterkę mechanizmu zamka pasa bezpieczeństwa na lewym, skrajnym miejscu kanapy.
Akcją objęto 5780 egzemplarzy sprzedanych na polskim rynku. Naprawa obejmie modyfikację konstrukcji zamka.
Trzecie wezwanie do serwisów skierowano do właścicieli Leona 5F wyprodukowanego w Hiszpanii w okresie 2014-15. Istnieje ryzyko poluzowania śrub nastawnika wałka rozrządu. W efekcie może dojść do wycieku oleju i zabrudzenia nim jezdni.
Akcja dotyczy 25 sztuk SETA-a Leona, naprawa obejmie wymianę wadliwych elementów.
Ten sam defekt mocowania nastawnika wałka rozrządu może wystąpić w modelach Skody - Fabia, Octavia, Rapid i Yeti (kod 5E, 5J, 5L, NH) wyprodukowanych w Czechach pomiędzy 8 stycznia 2014, a 29 stycznia 2015 roku. W przypadku tej marki wezwania do serwisów obejmuje 46 samochodów.
Problemy z zamkiem pasa bezpieczeństwa na lewym miejscu kanapy dotyczą również Volkswagena Polo. Egzemplarze te wyprodukowano pomiędzy 29 października 2016, a 41 tygodniem kalendarzowym 2018 roku w Uitenhage (Afryka Południowa) i Pamplona (Hiszpania).
Z tego powodu Volkswagen objął akcją serwisową w Polsce 4144 egzemplarze Polo.
Z kolei w Tiguanie Allspace (LWB), wyprodukowanym w Niemczech w okresie 23 grudnia 2016 - 3 maja 2019 roku, zamontowano niewłaściwy bezpiecznik wielokrotny. Przez ten błąd, podczas wypadku i zadziałania poduszek powietrznych, nie zostanie odłączona pompa paliwa. Może to skutkować wyciekiem i pożarem.
W ramach naprawy zostanie wymieniony bezpiecznik, wada ta dotyczy 100 egzemplarzy Volkswagena Tiguan Allspace sprzedanych w polskich salonach.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 39 55.
AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
Styczeń 2020
Wysyp akcji naprawczych na początek 2020 roku