AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2019 | Citroen C3 Aircross, Dacia Logan II MCV, Lexus UX200/250 i ES350, Peugeot Traveller i Expert 4, Toyota RAV4, Corolla i Yaris, Opel Astra, Cascada i Zafira, Range Rover Evoque
Trzecia lista akcji serwisowych ogłoszonych w kwietniu
30-04-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum i producenci
Miniony miesiąc obfituje w informacje o usterkach wykrytych w samochodach osobowych. Najwięcej wezwań do serwisów otrzymują właściciele modeli Lexusa i Toyoty.
Citroen Polska poinformował, że w modelu C3 Aircross może dojść do uszkodzenia wiązki elektrycznej w przedniej części kabiny. Naprawa polegać będzie na weryfikacji tej usterki, ponownym zamocowaniu kabli bądź ich wymianie. Akcją serwisową objęto 341 samochodów.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 444 21 05.
W Daciach Logan II MCV, wyprodukowanych w Tangerze (Maroko) do 05.02.2018 roku, mogły zostać niedostatecznie dokręcone śruby mocujące wspornik kolumny kierownicy. W Polsce problem ten może dotyczyć 73 pojazdów.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 900 804.
W tym miesiącu UOKiK informował o usterkach wykrytych w Citroenach Spacetourer i Jumpy 4. Te same nieprawidłowości obejmują także bliźniacze modele Peugeot Traveller i Expert 4. Pierwsza z nich dotyczy wadliwego połączenia sworznia przedniego wahacza ze zwrotnicą. Tutaj rozwiązaniem będzie nałożenie smaru na elementy gwintowane i ponowne, z użyciem większego momentu, dokręcenie śrub.
Akcją tą objęto łącznie 381 modeli Peugeota.
Drugi problem odnosi się do koła pasowego sprężarki klimatyzacji i jej osłony. Uszkodzenie paska może doprowadzić do powstania pożaru. Naprawa obejmie wymianę koła, w niektórych przypadkach także osłony. Wezwania do serwisów otrzyma 330 właścicieli tych modeli.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 444 21 14.
Toyota Motor Poland zgłosiła wykrycie dwóch kolejnych usterek. W modelach RAV4 i Corolla, a także Lexusach UX200/250 i ES350, wyprodukowanych w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii w okresie 6 listopada 2017 - 5 kwietnia 2019 roku, nie przeprowadzono przedsprzedażowej aktywacji automatycznego systemu powiadomienia służb ratunkowych eCall. Niedopatrzenie to może dotyczyć 2480 samochodów sprzedanych na polskim rynku. Zostaną one zweryfikowane w serwisie, a status systemu włączony.
Druga akcja serwisowa Toyoty dotyczy Yarisów wyprodukowanych we Francji pomiędzy 27 czerwca 2014 a 17 lutego 2017 roku. Istnieje w nich ryzyko uszkodzenia izolacji przewodów łączących czujniki poduszek powietrznych (rozmieszczonych w bocznych drzwiach) z centralką SRS. W praktyce może dojść do przerwania obiegu i niezadziałania poduszek lub zwarcia elektrycznego powodującego ich niekontrolowane otwarcie. Problem ten może wystąpić w 1397 egzemplarzach na polskim rynku. Naprawa polegać będzie na wymianie izolacji lub całej wiązki.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.
W trzech modelach Opla - Astra (J), Cascada i Zafira (C) - zainstalowano wadliwe oprogramowanie układu wspomagania ruszania pod górę. W efekcie pojazd zostaje unieruchomiony dłużej od przyjętej specyfikacji. Uaktualnieniu komputera pokładowego podlega łącznie 1606 egzemplarzy z tych modeli.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 209 17 77.
W Range Rover Evoque (rok modelowy 2020) może wystąpić błędny odczyt poziomu w zbiorniku paliwa. W praktyce kierowca uzyska zawyżony od rzeczywistego stan, co w skrajnych sytuacjach może doprowadzić do wyczerpania rezerwy i nagłego wyłączenia silnika. Naprawa obejmie sprawdzenie poprawności montażu czujnika i ewentualnej korekty jego położenia. Akcja serwisowa dotyczy 43 pojazdów.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 35 43 430.