TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Cupra Ateca Limited Edition
Dziecko w Cuprze Ateca - wyposażenie samochodu
08-10-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
W ocenianym przez nas zakresie wyposażenie Cupry Ateca, nawet jako Limited Edition, nie wyróżnia się niczym od odpowiednika w gamie SEAT-a. W bagażniku nie skorzystamy z siatki czy linek zabezpieczających przewożone przedmioty.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem wyposażenia Cupry Ateca. Umieszczono go w prawym boku kokpitu. Dostęp możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi.
Do zmiany statusu poduszki powietrznej - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika.
W tym modelu samochodu mamy system start/stop z bezkluczykowym dostępnem do samochodu (Kessy). Kluczyk do przełącznika statusu poduszki powietrznej został schowany w jego module.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera znajduje się na środkowym panelu kokpitu, nad pokrętłami do sterowania klimatyzacją.
Przy aktywnej poduszce powietrznej podświetla się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - napis Passenger Airbag z diodą ON.
Po odłączeniu poduszki podświetla się - przez cały czas pracy silnika - dioda OFF.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
Po wewnętrznej stronie prawego słupka B umieszczono dodatkowy piktogram z ostrzeżeniem.
W plecach oparć skrajnych miejsc kanapy znalazły się dodatkowe punkty kotwiczenia (top-tether) dla niektórych modeli fotelików dziecięcych typu Isofix.
Odpowiadają im pary mocowań Isofix (i-Size). Każdy uchwyt posiada plastikową nakładkę ułatwiającą prawidłowe wsunięcie i zapięcie szyn fotelika dziecięcego.
Wszystkie boczne szyby wyposażono w funkcję elektrycznego sterowania. Opuszcza się je (tylne niemal w całości) i podnosi po jednym dotknięciu przycisku, stąd dodatkowa funkcja zapobiegająca przycięciu palców.
Przycisk do blokady sterowania szybami przez pasażerów umieszczono w panelu na drzwiach kierowcy.
Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Do jej załączenia - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny. W domyśle należy użyć kluczyka schowanek w module systemu Kessy.
W testowanym egzemplarzu Cupry coś poszło nie tak, bo producent umieścił gniazdo z blokadą w innym, niż oznaczonym miejscu.
Nasz egzemplarz Cupry miał w częściowo skórzaną tapicerkę. Obitą nią także plecy foteli, co ułatwia usunięcie zabrudzeń pochodzących z butów dzieci podróżujących w fotelikach na kanapie.
Przyciemniane szyby z tyłu są standardem wyposażenia.
Szklany, otwierany w przedniej części dach jest opcją za 4278 złotych. Można go zasłonić regulowaną elektrycznie roletą.
Na końcu centralnego zagłówka umieszczono dwa porty USB, do których można podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych, z których korzystają dzieci podczas podróży.
W bagażniku (po lewej stronie) za dopłatą 426 złotych otrzymamy dwa gniazdka - 12V i 230V.
Na dole kokpitu znajduje się kolejne gniazdo 12V, gniazdo aux-in oraz dwa porty USB. Podłączając do nich urządzenie zyskujemy dostęp do zawartości smartfona poprzez Android Auto lub Apple CarPlay.
Na pokładowy system audio składa się również bluetooth, przyciski do sterowania w kole kierownicy, system komend głosowych, DVD (w schowku na rękawiczki), czytniki kart SD oraz dysk twardy o pojemności 10 GB.
Składany podłokietnik kanapy to kolejny element wyposażenia fabrycznego. Znajdziemy w nim dwa miejsca na napoje o średnicy typowej puszki. Otwierany z tyłu panel pozwala na przewiezienie dłuższych przedmiotów.
TESTY | Cupra Ateca Limited Edition
Pierwsze wrażenia
Hiszpański temperament
Bezpieczeństwo dziecka
Foteliki i wózki
Plusy i minusy
Ateca ze sportowym zacięciem