TESTY

Plusy i minusy | Cupra Ateca Limited Edition

Ateca ze sportowym zacięciem

12-10-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

SEAT do Cupry Ateca przełożył mocny silnik, ale sportowego charakteru nadają jej elementy wyposażenia Limited Edition. Poza nimi w modelu obu tych marek znajdziemy te same plusy i minusy.

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition | Plusy i minusy - Ateca ze sportowym zacięciem

PLUSY

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition | Plusy i minusy - Cupra Ateca Limited Edition

Cupra Ateca Limited Edition,

to cztery warianty wyposażenia. W każdym znajdziemy sportowe nawiązania w postaci kubełkowych foteli, karbonowych nakładek czy hamulców z lakierowanymi zaciskami z logo Brembo. Ale według nas całą robotę załatwia układ wydechowy Akrapovic.

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition | Plusy i minusy - Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy

Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy,

to wciąż rzadkość nawet w autach z wyższej półki. A Cupra Ateca poprzez swoją cenę do niej aspiruje. Niemniej w przypadku tego modelu to standard, także z logo SEAT-a.

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition | Plusy i minusy - Gniazda w bagażniku

Gniazda w bagażniku,

12V i 230V to praktyczny dodatek, w który warto wyposażyć każde auto. Tu, w pakiecie Easy Plug-in, to wydatek 426 złotych.

MINUSY

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition | Plusy i minusy - Regulacja wysokości pasa bezpieczeństwa

Regulacja wysokości pasa bezpieczeństwa,

pozwala na lepsze dopasowanie do sylwetki osoby siedzącej na przednim fotelu. W tym aucie nie ma takiej możliwości. Pozostaje tylko funkcja ustawienia wysokości fotela (w obu to standard).

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition | Plusy i minusy - Uchwyty w bagażniku

Uchwyty w bagażniku,

pozwalają na zamontowanie siatki lub linek zabezpieczających transportowane przedmioty. Na przykład wózek dziecięcy. W Cuprze Ateca nie skorzystamy z tego rozwiązania.

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition | Plusy i minusy - Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdy z testowanych aut. W przypadku Cupry Ateca zastosowano mechaniczny zamek (typowy dla aktualnych modeli z Grupy Volkswagen). Do zmiany statusu poduszki potrzebny jest kluczyk, który schowano w module systemu KESSY.

W praktyce przełączaliśmy pozycje ON/OFF zwykłym, płaskim kluczem pasującym do wąskiej szczeliny. Oznacza to, że zmiany statusu poduszki może dokonać każda osoba, bez zgody i wiedzy kierowcy. W naszym teście zrobiło to dziecko.

Dane z komputera pokładowego Cupra Ateca 2.0 TSI 300 KM DSG:

przejechany dystans podczas testu: 418 km, średnia prędkość: 38 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,7 l/100 km.

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition | Pierwsze wrażenia - przód auta

Pierwsze wrażenia
Hiszpański temperament

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition | Wyposażenie samochodu - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Bezpieczeństwo dziecka
Wyposażenie samochodu

TESTY | Cupra Ateca Limited Edition | Próby z fotelikami dziecięcymi Maxi-Cosi, Britax-Romer i Recaro

Bezpieczeństwo dziecka
Foteliki i wózki