TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid

Dziecko w Fordzie Mondeo - wyposażenie samochodu

07-01-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Zmodernizowany Ford Mondeo z napędem hybrydowy oferowany jest w dwóch, bogatych wersjach wyposażenia. Znajdziemy w nich wiele elementów, które w naszych testach zaliczamy do komfortu podróży dzieci, ale za przyciemniane z tyłu szyby trzeba dodatkowo zapłacić.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

W Fordzie Mondeo piątej generacji (mk5) wyłącznik czołowej poduszki powietrznej pasażera jest standardem (wcześniej różnie z nim bywało). Umieszczono go w prawym boku kokpitu. Dostęp możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi.

Do zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera (według widniejącego schematu) potrzebny jest kluczyk. W przypadku testowanej wersji Titanium schowano go w module Ford KeyFree (standard wyposażenia).

Porównaj test Ford Mondeo V kombi z napędem hybrydowym do Forda Mondeo V liftback (2016)

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - sygnalizacja aktywnej poduszki powietrznej pasażera

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w nietypowym miejscu, na samej górze kokpitu. W naszym poprzednim teście Mondeo liftback zaliczyliśmy to umiejscowienie do minusów auta.

O aktywnej poduszce informuje napis Passenger Airbag ON z odpowiednim piktogramem, który podświetla się na 60 sekund od chwili uruchomienia silnika.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - sygnalizacja odłączenia poduszki powietrznej pasażera

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - przez cały czas pracy silnika - napis Passenger Airbag OFF z odpowiednim piktogramem.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej pasażera

Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej pasażera

Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - top-tether, punkt kotwiczenie fotelików dziecięcych

Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix (top-tether) umieszczono w plecach oparć skrajnych miejsc kanapy. Oba są niemal na równi z podłogą. Aby dostać się do tego po lewej stronie (za pasażerem) można zdjąć niewielką osłonę.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - mocowania do fotelików dziecęcych typu Isofix (i-Size)

Na skrajnych miejscach kanapy umieszczono pary mocowań Isofix (i-Size) do fotelików dziecięcych. Oba wyprowadzone są na zewnątrz, na siedzisku umieszczono plastikowe nakładki ułatwiające montaż szyn.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - blokada otwarcia szyb

W obu wersjach wyposażenia Forda Mondeo Hybrid wszystkie boczne szyby mają elektryczną regulację. Opuszcza się je i podnosi automatycznie, po jednym naciśnięciu guzika, stąd dodano funkcję zapobiegającą przypadkowemu przytrzaśnięciu palców.

Blokadę sterowania bocznymi szybami umieszczono w drzwiach kierowcy. Po jej aktywacji kierujący zachowuje dla siebie pełną funkcjonalność ich działania.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - blokada otwarcia drzwi od środka

Blokada możliwości otwarcia od środka tylnej pary drzwi jest manualna. Umieszczono ją w wewnętrznej stronie ramy drzwi. Do zmiany położenia blokady potrzebny jest płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny. Domyślnie można do tego użyć kluczyka schowanego w module Ford KeyFree.

Ford nie załączył schematu działania blokady. Na podstawie naszych prób w położeniu poziomym zabezpieczenie nie aktywne, w pionie aktywne.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - plecy oparć foteli, przyciemniane szyby z tyłu

W testowanym modelu Mondeo Hybrid kombi zastosowano opcjonalny pakiet Comfort 10 (7900 zł). W jego skład wchodzi między innymi częściowo skórzana tapicerka Miko Suede, która pokrywa także plecy oparć foteli. Ułatwia to usuwanie wszelkich zabrudzeń pozostawionych przez dzieci.

Przyciemniane boczne szyby to także opcja w cenie 800 złotych.

Można też zamówić rolety przeciwsłoneczne w drugiej parze drzwi za 400 złotych. Alternatywą jest Pakiet Family 1 zawierający dodatkowo - przy nadwoziu kombi - stały dach panoramiczny z filtrem przeciwsłonecznym (5150 zł).

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - środkowy podłokietnik kanapy

Standardem wyposażenia hybrydowego Mondeo jest składany, obszyty skórą, podłokietnik na środku kanapy. Według naszych pomiarów ma 46 cm długości i 20 cm szerokości.

Znajdziemy w nim dwa otwory na napoje (średnica standardowej puszki). Z tyłu znajduje się zamykany otwór do przewożenia dłuższych przedmiotów w bagażniku.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - nawiewy klimatyzacji, ogrzewanie siedzeń kanapy, zasilanie multimediów

Kolejnym elementem wspomnianego pakietu Comfort 10 jest podgrzewanie skrajnych miejsc kanapy (funkcja ta występuje także w innych zestawach).

Osoby podróżujące z tyłu mają też do dyspozycji nawiewy z dwustrefowej, automatycznej klimatyzacji (standard wyposażenia).

Na końcu centralnej konsoli znalazło się gniazdo 12V, do którego można podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych umilających dzieciom podróż. Kolejne znajduje się w prawym nadkolu bagażnika, trzecie na dole kokpitu, przed drążkiem zmiany biegów.

Kolejnym rozwiązaniem są porty USB. Pierwszy znajduje się przy gnieździe 12V na dole kokpitu. Podłączenie do niego uaktywnia też parowanie smartfona poprzez Apple CarPlay lub Android Auto. Drugi - tylko do zasilania - umieszczono w zamykanym schowku konsoli na centralnym tunelu.

Testy - Ford Mondeo V facelifting kombi Hybrid - linki do mocowania przewożonych przedmiotów w bagażniku

W bagażniku Mondeo kombi z napędem hybrydowym znalazły się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

Z uwzględnieniem spadku podłogi bagażnika przekątna pomiędzy tymi uchwytami wynosi 126 cm.