TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Nissan Juke II
Dziecko w Nissanie Juke - wyposażenie samochodu
12-08-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Nowy Nissan Juke wyróżnia się trzema parami mocowań Isofix. W bagażniku zabrakło uchwytów do siatki lub linek, którymi można zabezpieczyć przewożone przedmioty.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia Nissana Juke drugiej generacji. Umieszczono go w zamykanym schowku w kokpicie.
Jest to zintegrowana konstrukcja mechanizmu. Do zmiany statusu poduszki powietrznej wystarczy wcisnąć i obrócić - zgodnie z widniejącym schematem - pokrętło.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono na centralnej części kokpitu, pod pokrętłami sterowania klimatyzacją.
Przy aktywnej poduszce powietrznej zapala się - na minutę od chwili uruchomienia silnika - dioda ON.
Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - przez cały czas pracy silnika - dioda OFF.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
Dodatkowy piktogram z ostrzeżeniem znalazł się na prawym boku kokpitu. W tym miejscu w większości modeli samochodów montowany jest wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. W tym przypadku może więc wprowadzać w błąd sugerując, że w nowym Nissanie Juke nie ma takiej możliwości.
W dwóch najwyższych wersjach wyposażenia Nissana Juke II, testowanej N-Design i Tekna, montowana jest trzecia para mocowań Isofix. Uzupełnia go dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych. Top-tether znajduje się na dole pleców oparcia fotela pasażera.
Parę mocowań Isofix (i-Size) umieszczono bezpośrednio pomiędzy siedziskiem i oparciem fotela pasażera.
Dwa dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych znajdują się za skrajnymi miejscami kanapy.
Odpowiadają im dwie pary mocowań Isofix (i-Size). W tym przypadku każdy z nich został obudowany plastikową prowadnicą. Do zakrycia nieużywanych punktów służą ruchome klapki.
W nowym Nissanie Juke wszystkie boczne szyby mają elektryczną regulację. Ale tylko te z przodu wyposażono w funkcję automatycznego opuszczania i podnoszenia. W przypadku tyłu trzeba przez cały czas trzymać palec na przycisku.
W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do blokady sterowania wszystkimi szybami. Po jej aktywacji kierowca wciąż może je opuszczać i podnosić.
W ramie drugiej pary drzwi znajduje się mechaniczna blokada możliwości ich otwarcia od środka. Do zmiany statusu wystarczy zmienić pozycję - zgodnie z wytłoczonym schematem - dźwigienki.
Przyciemniane szyby z tyłu niedostępne są w bazowej wersji Visia. W kolejnej Acenta to opcja w pakiecie Design (1300 zł). W N-Connecta, N-Design i Tekna otrzymujemy je w standardzie.
Do testowanego egzemplarza Nissana Juke wybrano opcjonalny zestaw personalizacji Premium (2700 zł). Składa się na niego między innymi czarna tapicerka ze skóry ekologicznej i fragmentami z Alcantary.
Skórą pokryto plecy foteli, co ułatwia usuwanie z nich wszelkich zabrudzeń pozostawionych przez podróżujących na kanapie dzieci.
Urządzenia multimedialne można podłączyć poprzez port USB znajdujący się pod centralną częścią kokpitu. Uzyskujemy jednocześnie dostęp do Android Auto lub Apple CarPlay. Obok znajduje się wejście typu jack i gniazdo 12V. Całość uzupełnia bluetooth. Zestaw ten jest standardem w każdej wersji wyposażenia Nissana Juke II.
W przypadku dzieci podróżujących z tyłu zasilanie urządzeń multimedialnych możemy podłączyć do drugiego portu USB znajdującego się na końcu centralnego tunelu. Jest on jednak dostępny dopiero od wersji N-Connecta.