TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Nissan Juke II

Dziecko w Nissanie Juke - wyposażenie samochodu

12-08-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowy Nissan Juke wyróżnia się trzema parami mocowań Isofix. W bagażniku zabrakło uchwytów do siatki lub linek, którymi można zabezpieczyć przewożone przedmioty.

Testy - Nissan Juke - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia Nissana Juke drugiej generacji. Umieszczono go w zamykanym schowku w kokpicie.

Jest to zintegrowana konstrukcja mechanizmu. Do zmiany statusu poduszki powietrznej wystarczy wcisnąć i obrócić - zgodnie z widniejącym schematem - pokrętło.

Testy - Nissan Juke - aktywna poduszka powietrzna pasażera - ON

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono na centralnej części kokpitu, pod pokrętłami sterowania klimatyzacją.

Przy aktywnej poduszce powietrznej zapala się - na minutę od chwili uruchomienia silnika - dioda ON.

Testy - Nissan Juke - nieaktywna poduszka powietrzna pasażera - OFF

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - przez cały czas pracy silnika - dioda OFF.

Testy - Nissan Juke - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej

Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Nissan Juke - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej

Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.

Testy - Nissan Juke - dodatkowe ostrzeżenie na boku kokpitu

Dodatkowy piktogram z ostrzeżeniem znalazł się na prawym boku kokpitu. W tym miejscu w większości modeli samochodów montowany jest wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. W tym przypadku może więc wprowadzać w błąd sugerując, że w nowym Nissanie Juke nie ma takiej możliwości.

Testy - Nissan Juke - punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych - top-tether - fotel pasażera

W dwóch najwyższych wersjach wyposażenia Nissana Juke II, testowanej N-Design i Tekna, montowana jest trzecia para mocowań Isofix. Uzupełnia go dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych. Top-tether znajduje się na dole pleców oparcia fotela pasażera.

Testy - Nissan Juke - mocowania Isofix - fotel pasażera

Parę mocowań Isofix (i-Size) umieszczono bezpośrednio pomiędzy siedziskiem i oparciem fotela pasażera.

Testy - Nissan Juke - punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych - top-tether - kanapa

Dwa dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych znajdują się za skrajnymi miejscami kanapy.

Testy - Nissan Juke - mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy

Odpowiadają im dwie pary mocowań Isofix (i-Size). W tym przypadku każdy z nich został obudowany plastikową prowadnicą. Do zakrycia nieużywanych punktów służą ruchome klapki.

Testy - Nissan Juke - blokada otwarcia szyb

W nowym Nissanie Juke wszystkie boczne szyby mają elektryczną regulację. Ale tylko te z przodu wyposażono w funkcję automatycznego opuszczania i podnoszenia. W przypadku tyłu trzeba przez cały czas trzymać palec na przycisku.

W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do blokady sterowania wszystkimi szybami. Po jej aktywacji kierowca wciąż może je opuszczać i podnosić.

Testy - Nissan Juke - blokada otwarcia drzwi

W ramie drugiej pary drzwi znajduje się mechaniczna blokada możliwości ich otwarcia od środka. Do zmiany statusu wystarczy zmienić pozycję - zgodnie z wytłoczonym schematem - dźwigienki.

Testy - Nissan Juke - przyciemniane szyby

Przyciemniane szyby z tyłu niedostępne są w bazowej wersji Visia. W kolejnej Acenta to opcja w pakiecie Design (1300 zł). W N-Connecta, N-Design i Tekna otrzymujemy je w standardzie.

Testy - Nissan Juke - tapicerka oparć foteli

Do testowanego egzemplarza Nissana Juke wybrano opcjonalny zestaw personalizacji Premium (2700 zł). Składa się na niego między innymi czarna tapicerka ze skóry ekologicznej i fragmentami z Alcantary.

Skórą pokryto plecy foteli, co ułatwia usuwanie z nich wszelkich zabrudzeń pozostawionych przez podróżujących na kanapie dzieci.

Urządzenia multimedialne można podłączyć poprzez port USB znajdujący się pod centralną częścią kokpitu. Uzyskujemy jednocześnie dostęp do Android Auto lub Apple CarPlay. Obok znajduje się wejście typu jack i gniazdo 12V. Całość uzupełnia bluetooth. Zestaw ten jest standardem w każdej wersji wyposażenia Nissana Juke II.

W przypadku dzieci podróżujących z tyłu zasilanie urządzeń multimedialnych możemy podłączyć do drugiego portu USB znajdującego się na końcu centralnego tunelu. Jest on jednak dostępny dopiero od wersji N-Connecta.

TESTY | Nissan Juke

Testy - Nissan Juke - próby z fotelikami dziecięcymi Maxi-Cosi, Britax-Romer i Recaro

Foteliki i wózki
Dziecko w Nissanie Juke

TESTY | Plusy i minusy - Bez zaskoczeń, ale… | Nissan Juke II

Plusy i minusy
Bez zaskoczeń, ale…