TESTY
Plusy i Minusy | Nissan Juke II
Bez zaskoczeń, ale…
18-08-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Trudno powiedzieć, aby nowy Juke nas zaskoczył, bo wyróżnione elementy znamy już z innych modeli Nissana. Wyjątkiem jest sposób dezaktywacji poduszki powietrznej, który tym razem umieszczamy po stronie minusów.
PLUSY
Trzecia para mocowań Isofix (i-Size),
na przednim miejscu pasażera zdecydowanie zwiększa funkcjonalność tego crossovera. Dzięki niej możemy w najlepszy obecnie sposób zamontować fotelik dziecięcy. Zakładamy jednak taką sytuację w ostateczności, zalecamy aby pierwszym wyborem zawsze były miejsca Isofix na kanapie czy trzecim rzędzie siedzeń.
W Nissanie Juke II dodatkowa para Isofix dostępna jest w wersjach wyposażenia N-Design i Tekna.
ProPilot,
to zaawansowany system półautomatycznej jazdy. W Juke z przekładnią automatyczną (jak w naszym testowym) otrzymujemy aktywny tempomat. Wyróżnienie dajemy jednak za układ utrzymania samochodu na osi pasa z funkcją automatycznego korygowania toru jazdy przy zjechaniu do lewej czy prawej linii na drodze (po krótki ostrzeżeniu system musi wykryć nacisk dłoni na kierownicy). A także za asystenta jazdy w korku - auto płynnie hamowało i ruszało. Odległość od poprzedzającego pojazdu można ustawić - w aktywnym tempomacie - w trzech zakresach.
System kamer 360 stopni,
pozwala na podgląd otoczenia wokół samochodu z lotu ptaka. To nieoceniona pomoc podczas wykonywania manewrów na małej przestrzeni, jak i parkowania. Działa także przy gorszym oświetleniu i w nocy.
MINUSY
Zintegrowany zagłówek fotela pasażera,
jak i kierowcy to standard w każdej wersji wyposażenia nowego Nissana Juke. Producent podkreśla ich ergonomiczność, my mieliśmy problem z instalacją fotelika dziecięcego z grupy 2-3 (wykorzystując fakt seryjnie montowanych w N-Design uchwytów Isofix). Jego plecy nie przylegały całą płaszczyzną do oparcia fotela. Pomiędzy nimi powstała pusta przestrzeń, co może mieć wpływa na efektywność ochrony fotelika w trakcie zderzenia.
Brak zaczepów w bagażniku,
do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Tym samym stwarza to ryzyko przesuwania się ich nawet w trakcie hamowania. Podczas kolizji, np. uderzenia w tył auta, zawartość bagażnika może przemieścić się do kabiny pasażerskiej i ranić podróżujące w niej osoby.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oparto na zintegrowanym przełączniku. Do zmiany jej statusu - zgodnie z widniejącym schematem - wystarczy pociągnąć i obrócić pokrętło w wybranym kierunku.
Z jednej strony to ułatwienie, bo nie ma konieczności używania do tego kluczyka od stacyjki silnika. Z drugiej - co oceniamy na minus - umożliwia wykonanie tej czynności przez osobę postronną, bez wiedzy kierowcy. W naszym teście bez problemu zrobiło to dziecko.
Szkoda, że Nissan zdecydował się w nowym Juke na to rozwiązanie. Przyzwyczaił nas do pozytywów w tym zakresie czy to w LEAF-ie II czy Qashqaiu II facelifting.
Dane z komputera pokładowego Nissan Juke II 1.0 117 KM DIG-T 7DCT:
dystans przejechany podczas testu: 508 km, średnia prędkość: b.d., średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km.
TESTY | Nissan Juke
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Nissanie Juke
Foteliki i wózki
Dziecko w Nissanie Juke