TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Opel Combo Life E standard 2018

Dziecko w Oplu Combo Life E - wyposażenie samochodu

27-05-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wywołany w naszych pierwszych wrażeniach okrzyk WOW w dużej części dotyczył wyposażenia nowego Opla Combo Life. Na pokładzie testowanej wersji Elite znalazły się bowiem wszystkie elementy, które zaliczamy do grupy podnoszącej bezpieczeństwo i komfort podróży najmłodszych pasażerów.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyłącznik czołowej poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia Opla Combo (E) w osobowej wersji Life. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany jej statusu, według widniejącego schematu, potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika. W przypadku testowanej przez nas topowej wersji Elite schowano go w module bezkluczykowego dostępu do samochodu. Jest to opcja, z systemem start/stop, za dopłatą 1500 złotych.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera - ON

Panel z kontrolkami aktualnego statusu poduszki powietrznej pasażera umieszczono w obudowie lusterek (tak, są dwa) wewnętrznych. Przy aktywnej na 60 sekund od chwili uruchomienia silnika zapala się kontrolka ON ze stosownym piktogramem.

Na tym samym panelu znajduje się sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa przez pasażera siedzącego obok kierowcy i osób zajmujących miejsca z tyłu.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera - OFF

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - przez cały czas pracy silnika - napis OFF ze stosownym piktogramem.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej pasażera

Ostrzeżenia przed ustawieniem z przodu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera mają formę uniwersalnych piktogramów.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej pasażera

Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych - Top-tether

Standardem wyposażenia wersji Elite są trzy niezależne fotele montowane w miejscu kanapy. W plecach każdego umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia (tzw. top-tether) dla fotelików dziecięcych typu Isofix.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Trzy pary mocowań Isofix/i-Size na niezależnych fotelach z tyłu

Każdy z trzech foteli posiada również parę mocowań do fotelików typu Isofix (i-Size). Schowano je w nacięciach tapicerki, nieużywane można zabezpieczyć suwakiem.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Blokada funkcji sterowania szybami

Opel Combo Life posiada drugą parę drzwi zawieszoną na szynach. W takich konstrukcjach boczne szyby z reguły są montowane na stałe lub uchylne. Tu (standard w Elite, pojedyncza opcja za 900 złotych lub w pakietach w Essentia i Enjoy) można je w klasyczny sposób opuścić. Do tego wszystkie wyposażono w automatyczne otwieranie i zamykanie po jednym dotknięciu przycisku. Stąd też dodano do nich funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.

Kierowca, przyciskiem w swoich drzwiach, może zablokować pozostałym osobom możliwość otwierania i zamykania szyb. Po jej aktywacji sam może nimi sterować.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Blokada możliwości otwarcia drzwi z tyłu

W zestawie z regulowanymi szybami z tyłu montowana jest elektryczna blokada możliwości otwarcia drzwi od środka. W pozostałych przypadkach można ją załączyć manualnie, w obu ramach znaleźliśmy zaślepiony otwór przeznaczony na miejsce manualnej blokady.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Potwierdzenie aktywacji blokady drzwi

Załączenie elektrycznej blokady otwarcia tylnych drzwi od środka sygnalizowane jest informacją na centralnym zestawie wskaźników.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Potwierdzenie dezaktywacji blokady drzwi

Podobnie jest po jej wyłączeniu. W praktyce komunikat ten jest prawie niezauważalny przez kierowcę, ale i też nie ma dużego znaczenia.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Przyciemniane szyby z tyłu

Przyciemniane szyby z tyłu to również standard topowej wersji Elite. W pozostałych dwóch należy dopłacić za nie 2600 złotych, ale w tej cenie zawarta jest jeszcze elektryczna regulacja szyb w drugiej parze drzwi i składane lusterka zewnętrzne.

Rolety przeciwsłoneczne w drugiej parze drzwi są elementem Pakietu Bezpieczeństwo dziecka. Wyceniono go na 400 złotych, ale warunkiem koniecznym jest zakupienie Pakietu Wnętrze. Ten w Elite kosztuje kolejne 1100 złotych i dodatkowo zawiera składany fotel pasażera oraz dwa schowki w podłodze przed skrajnymi miejscami drugiego rzędu foteli (ich obecność będzie kluczowa podczas prób z montażem fotelików dziecięcych). Z kolei w wersji Enjoy dopłata do Pakietu Wnętrze wynosi 2700 złotych. Wyższą kwotę rekompensują dodatkowo trzy niezależne fotele oraz kieszenie i składane stoliki w plecach przednich miejsc. W bazowej wersji Essentia oba pakiety nie są oferowane.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Panoramiczny dach

Panoramiczne okno dachowe oraz centralna półka sufitowa i schowek nad częścią bagażową także stanowią fabryczne wyposażenie wersji Elite. W dwóch pozostałych wymagają dopłaty 4400 złotych.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Dodatkowe lusterko do obserwacji dzieci

Dodatkowe lusterko wewnętrzne, pomocne przy obserwacji najmłodszych pasażerów podróżujących z tyłu, jest elementem wspomnianego Pakietu Bezpieczeństwa Dziecka.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Składane stoliki

W Combo Life Elite składane stoliki w plecach przednich foteli otrzymujemy w standardzie. Uwagę zwraca plastikowy panel umieszczony jedynie za miejscem pasażera.

W cenie tej wersji wyposażenia otrzymamy także dwie kieszenie. Z materiałowej tapicerki, którą pokryto plecy obu foteli z łatwością usuniemy ślady pozostawione przez buty dzieci siedzących w fotelikach.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Układ wentylacji + multimedia

Pakiet Dobrej Widoczności zawiera wewnętrzne lusterko monochromatyczne, czujniki deszczu i świateł oraz reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. Całość w Elite wyceniono na 1200 złotych. Wydatek ten jest niezbędny, aby zamówić dwustrefową klimatyzację automatyczną za 1100 złotych. Ale to nie wszystko, aby z dwóch, sterowanych, nawiewów mogli skorzystać pasażerowie kanapy trzeba wybrać dużą konsolę środkową (znajduje się w niej jeszcze przycisk elektrycznego hamulca postojowego) za 1700 złotych. Razem wychodzi 4000 złotych.

Testowana wersja Opla Combo Life wyposażona była w liczne rozwiązania umożliwiające podłączenie urządzeń multimedialnych, którymi można umilić podróż dzieciom. Porty USB znaleźliśmy w zamykanym schowku kokpitu przed pasażerem, obudowie ekranu dotykowego oraz końcu środkowej konsoli. Gniazda 12V znajdują się w zamykanym schowku za kierownicą, dużej konsoli pomiędzy przednimi fotelami oraz za skrajnym miejscem po prawej stronie II rzędu siedzeń. Do tego połączenie bluetooth czy opcjonalna ładowarka indukcyjna (500 złotych).

W Elite standardem jest funkcja zintegrowania smartfona z systemem multimedialnym (6 głośników) za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. W pozostałych dopłata wynosi 1500 złotych.

TESTY | Dziecko w Oplu Combo Life E | Linki do zabezpieczenia przewożonych przedmiotów w bagażniku

W podłodze bagażnika pięcioosobowej wersji Opla Combo Life o standardowej długości nadwozia, znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.