TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Skoda Scala

Dziecko w Skodzie Scala - wyposażenie samochodu

09-07-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Skoda Scala wyróżnia się trzema parami mocowań do fotelików typu Isofix. Za kilka elementów, które zaliczamy do bezpieczeństwa i komfortu podróży dzieci trzeba dopłacić.

Testy - Skoda Scala - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera umieszczono w prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest po pełnym otwarciu drzwi.

Do zmiany statusu poduszki - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. Testowana Scala to poziom wyposażenia Style, w którym standardem jest bezkluczykowy dostęp do samochodu Kessy. W tym przypadku kluczyk schowany jest w module tego systemu.

Testy - Skoda Scala - aktywna poduszka powietrzna pasażera - ON

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w konsoli nad lusterkiem wstecznym. Przy aktywnej podświetla się - na 60 sekund o uruchomienia silnika - piktogram z napisem ON.

Testy - Skoda Scala - nieaktywna poduszka powietrzna pasażera - OFF

Po dezaktywacji podświetla się na stałe odpowiedni piktogram z napisem OFF.

Testy - Skoda Scala - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej

Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku ruchu przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Skoda Scala - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej

Ostrzeżenie to umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Testy - Skoda Scala - dodatkowe ostrzeżenie na słupku B

Dodatkowe ostrzeżenie, w postaci piktogramu, umieszczono na wewnętrznej stronie słupka B po stronie pasażera. Jest ono dobrze widoczne podczas otwierania drzwi.

Testy - Skoda Scala - punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych - top-tether - fotel pasażera

Na dole pleców fotela pasażera znajduje się top-tether - dodatkowy punkt zaczepienia wybranych fotelików dziecięcych typu Isofix.

Testy - Skoda Scala - mocowania Isofix - fotel pasażera

Pomiędzy siedziskiem i oparciem fotela pasażera znajdują się mocowania Isofix (i-Size) do fotelików dziecięcych. To standard w każdej wersji wyposażenia Skody Scala.

Testy - Skoda Scala - punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych - top-tether - kanapa

W plecach kanapy, za skrajnymi miejscami, znajdują się kolejne punkty top-tether.

Testy - Skoda Scala - mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy

Odpowiadają im dwie pary mocowań Isofix (i-Size). Na każdy punkt nałożono plastikowe prowadnice. Nieużywane uchwyty mają zaślepki. Po zdjęciu trzeba dla nich poszukać miejsca do przechowania.

Testy - Skoda Scala - blokada otwarcia szyb

Poza bazową wersją Active, standardem w pozostałych jest funkcja elektrycznego sterowania szybami w drugiej parze drzwi. Opuszcza się je i podnosi automatycznie, stąd zabezpieczenie przed przypadkowym przycięciem palców.

W panelu drzwi kierowcy znajduje się elektryczna blokada sterowania szybami przez osoby podróżujące z tyłu.

Testy - Skoda Scala - blokada otwarcia drzwi

Blokada możliwości otwarcia drugiej pary drzwi od środka samochodu jest manualna. Do jej załączenia, zgodnie z wytłoczonym schematem, potrzebny jest płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny. Z reguły jest to kluczyk od stacyjki silnika, w naszym przypadku ukryto go w module Kessy.

Testy - Skoda Scala - przyciemniane szyby + wentylacja

W testowanej wersji Style i Monte Carlo przyciemniane szyby z tyłu są standardem wyposażenia. W Ambition trzeba za nie dopłacić 700 złotych (opcja Sunset). W Active są niedostępne.

Za to w bazowej, i kolejnej, wersji wyposażenia montowana jest klimatyzacja manualna. W dwóch najwyższych zastąpiono ją dwustrefową, automatyczną Climatronic. Osoby podróżujące na kanapie mogą skorzystać z nawiewów powietrza umieszczonych na końcu centralnego tunelu.

Testy - Skoda Scala - tapicerka na plecach foteli

Do testowanego egzemplarza Skody Scala wybrano beżową tapicerkę z elementami skóry. Pokryto nią także plecy foteli. Bez problemu usunęliśmy z niej zabrudzenia pozostawione przez dzieci podróżujące w fotelikach na kanapie.

Testy - Skoda Scala - rozkładany podłokietnik kanapy

Składany podłokietnik na środkowym miejscu kanapy to opcja, niedostępna w wersji Active, za 600 złotych. Możemy też wybrać go w jednym z pakietów.

Po rozłożeniu mamy do dyspozycji dwie podstawki do napojów (średnica standardowej puszki). Według naszych pomiarów ma 38 cm długości i 22 cm szerokości.

Z tyłu nie ma otworu do przewożenia długich przedmiotów, np. nart.

Testy - Skoda Scala - multimedia - porty USB-C

W cenie każdej wersji wyposażenia otrzymujemy dwa porty USB, przy czym jest to typ C. Za ich pośrednictwem możemy podłączyć smartfona do zestawu audio, ale pod warunkiem dopłaty. SmartLink z obsługą Android Auto i Apple CarPlay kosztuje 750 zł (Active i Ambition) lub 250 zł (Style i Monte Carlo). W wyższych wersjach zyskujemy możliwość bezprzewodowego podłączenia.

Dwa kolejne porty USB-C otrzymamy za dopłatą 250 złotych.

Zasilanie urządzeń multimedialnych, którymi można zająć uwagę dzieci podczas podróży, podłączymy także do gniazd 12 V. Znajdziemy je na środkowym tunelu pomiędzy fotelami.

Drugie może być w bagażniku. W wersji Active wymaga dopłaty 150 złotych. W pozostałych jest częścią pakietu Komfort za 800 złotych.

Testy - Skoda Scala - linki zabezpieczające przedmioty w bagażniku

Cztery haczyki do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone w bagażniku przedmioty wymagają dopłaty 450 złotych (pakiet funkcjonalny). W bazowej wersji Active są niedostępne.

TESTY | Skoda Scala

Testy - Skoda Skala - przód auta

Pierwsze wrażenia
Przeskalowana Skoda

Testy - Skoda Scala - próby z fotelikami dziecięcymi Maxi-Cosi, Britax-Romer i Recaro

Dziecko w Skodzie Scala
Foteliki i wózki