TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Citroen Grand C4 Picasso
Dziecko w Citroenie Grand C4 Picasso - foteliki i wózki
13-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Trzy niezależne fotele z mocowaniami Isofix pozwalają na wiele konfiguracji montażu fotelików dziecięcych. W wersji 7-osobowej nie wykorzystamy bagażnika.
Foteliki dziecięce użyte w teście Citroena Grand C4 Picasso:
- grupa 0/0+ Recaro model Privia montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazą Isofix Recaro Fix z nogą stabilizującą,
- grupa 1 Britax-Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
- grupa 2-3 Britax-Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad.
Dezaktywacja przedniej poduszki powietrznej pasażera pozwala na ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy.
Fotelik montowany jest za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa, który ma wystarczającą do tego długość.
W tak pojemnym samochodzie, jakim jest ten van osoba dorosła siedząca za nim (prawy fotel musi być cofnięty, maksymalnie obniżony i mieć ustawione w pionie oparcie) lub przed nim (prawy fotel dosunięty do kokpitu) ma bardzo dużo miejsca na wysokości swoich kolan.
Miejsce tradycyjnej kanapy zajęły trzy niezależne fotele. Na każdym z nich znajdują się pary mocowań Isofix.
Jest jedna uwaga! W podłodze przed skrajnymi miejscami znajdują się schowki, które wykluczają montaż bazy lub fotelika z nogą stabilizującą. W trakcie zderzenia nie ona będzie miała odpowiedniego oparcia. W tej sytuacji pozostaje nam tylko środkowy fotel.
W plecach każdego fotela w II-rzędzie znajduje się top-tether, czyli dodatkowy punkty kotwiczenia wybranych modeli fotelików typu Isofix. Do wszystkich bez problemów przypniemy klamrę jego pasa.
Fotelik z grupy 1 bez problemów zapięliśmy na system Isofix na wszystkich miejscach w II-rzędzie.
Podobnie było w fotelikiem z grupy 2-3. Jego podstawa nie zasłaniała zamka do wpięcia pasa bezpieczeństwa (środkowy znajduje się w podsufitce).
Dzięki trzech osobnym fotelom w II-rzędzie mamy odpowiednio dużo miejsca na zamontowanie jednocześnie 3 fotelików dziecięcych.
Dodatkowo każdy z nich ma regulację wzdłużną. Trzeba jednak brać pod uwagę, że w tym układzie przy montażu fotelików Isofix na skrajnych miejscach tracimy dostęp do dodatkowych miejsc w III rzędzie (te nie mają uchwytów).
Wózki dziecięce użyte w teście Citroena Grand C4 Picasso:
- dwuczęściowy X-lander z gondolą X-move,
- spacerówka Inglesina Trip.
Ten model wózka X-lander przy wyprostowanej rączce ma 109 cm wysokości. Oczywiście przy rozłożeniu na dwie części bez problemu zmieści się w bagażniku w konfiguracji auta dla 5 osób.
Również bez problemu (tylko pomiędzy nadkolami) zmieści się spacerówka (jej długość po złożeniu to 105 cm).
W bagażniku Grand C4 Picasso jest miejsce na wstawienie trzech takich modeli (szerokość po złożeniu 37 cm).
Do wysokości półki bagażnik wersji Grand ma 645 litrów pojemności. Po przesunięciu wszystkich foteli do przodu wzrasta ona do 704 l.
Po włożeniu dwóch wózków zostało jeszcze miejsce na bagaż. Przy dobrym rozłożeniu zmieszczą się w nim dwa duże modele z gondolą i jedna spacerówka.
Rozłożenie dwóch dodatkowych foteli pozbawia nas miejsca w bagażniku. Prawie na styk zmieściła się w nim spacerówka.
Listwy dachowe (forma relingów) w Citroenie Grand C4 Picasso można zamówić do drugiego poziomu wyposażenia Seduction (600 zł), w dwóch kolejnych montowane są fabrycznie.