TESTY
Plusy i minusy | Citroen Grand C4 Picasso
Bliski naszego ideału
18-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Już po kilku minutach oględzin nowego Grand C4 Picasso możemy go wyróżnić za rozwiązania pomocne w podróży z dziećmi. Ale po dłuższym poznaniu znajdujemy kilka szczegółów, które mogą utrudnić nam życie.
PLUSY
Bezpieczeństwo i komfort dzieci
Grand C4 Picasso to jeden z najlepiej wyposażonych modeli, jakie testowaliśmy pod tym kątem. To także doskonała propozycja dla rodzin z trójką dzieci.
Manewrowanie
Parkowanie dużym autem na zatłoczonych ulicach nie należy do łatwych. Pomagają w tym między innymi czujniki parkowania (przód i tył) i coraz częściej spotykane kamery cofania. Testowana wersja wyposażenia Exclusive została fabrycznie wyposażona w system automatycznego parkowania prostopadłego i równoległego z funkcją wyjechania z tego miejsca.
Ale plus należy się za system czterech kamer 360 stopni pokazujący nasze położenie auta z lotu ptaka - można wówczas precyzyjnie manewrować bez obaw o zarysowanie nadwozia czy przytarcia felg o krawężniki.
Kamery mogą też zastąpić boczne lusterka, wówczas na ekranie kokpitu mamy jednocześnie podgląd na lewą i prawą stronę (w wersji Intensive dopłata 4 tys. zł, w wersji Exclusive 1,9 tys. zł).
Przestrzeń
Za dopłatą 2 tys. złotych wersję Grand można doposażyć o dwa fotele w III rzędzie. W sumie do dyspozycji mamy 7 miejsc, a do tego bardzo wiele konfiguracji rozstawienia, składania i rozkładania zarówno całości, jak i siedzisk oraz oparć.
Drugi rząd to trzy fotele, które możemy niezależnie przesuwać, ale…
MINUSY
Bagażnik
Po rozłożeniu foteli w trzecim rzędzie nie będziemy mieli co z robić ze zwijaną roletą bagażnika. Jest też na tyle szeroka, że nie zmieści się "luzem" za oparciami ostatnich siedzeń.
i-cockpit
W założeniu miał przenieść wszystkie fizyczne pokrętła i przełączniki na cyfrowy tablet. O ile funkcje sterowania nawigacją, telefonem, systemem parkowania czy komputerem pokładowym sę OK, to uciążliwość dotyczy ustawień klimatyzacji.
Klikanie palcem najpierw w jej ikonę, a później w poszczególne ustawienia podczas jazdy odciąga wzrok kierowcy od drogi. W tym punkcie zdecydowanie wolimy tradycyjne rozwiązania.
System multimedialny
Testowany model wyróżniliśmy za elementy podnoszące dzieciom komfort podróży. Jednym z nich jest możliwość wyświetlania bajek na dwóch - niezależnych od siebie - ekranach wbudowanych w zagłówki przednich foteli. Za pakiet Multimedia Plug & Play dopłacamy 5 tys. złotych i... nie obejrzymy filmów z płyt DVD.
Aby mieć taką możliwość musimy (poprzez bluetooth lub aux) podłączyć własne źródło napędu (za czytnik jedynie płyt CD dopłacamy kolejne 400 zł). Szkoda tż, że panel posiada tylko jedno gniazdo 12 V - kolejne na 230 V, jack i dwa porty USB znajdziemy w zamykanym schowku po prawej stronie kokpitu.
Dane z komputera pokładowego:
pokonany dystans: 509 km, średnia prędkość 53 km/h, średnie zużycie paliwa 7,1 l/100 km