portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WEEKEND | Barbórka • Skoda Karoq • Jednoślady • Gliwice żegnają Astrę • Polskie drogi
TESTY | Pierwsze wrażenia - Dacia stawia na minimalizm i napęd LPG | Dacia Logan III
MATERIAŁ PARTNERA | Mycie auta w pełnym komforcie na stacjach Circle K

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Materiał Partnera


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

Dziecko w Citroenie C3 Picasso
30-04-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

C3 Picasso, minivan miejski, oferuje prawie komplet elementów podnoszących bezpieczeństwo dziecka. Prawie, bo brakuje dodatkowego punktu kotwiczenia fotelików typu Isofix.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono z boku kokpitu - dostęp do niej możliwy jest jedynie po otwarciu drzwi. Do jej przełączenia potrzebny jest kluczyk zapłonu. Obok znajduje się naklejka obrazująca w jakim przypadku i jak należy tego dokonać.



Dezaktywacja poduszki sygnalizowana jest pomarańczową diodą w panelu nad lusterkiem wstecznym.



Ostrzeżenie przed ustawieniem na przednim miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy znajduje się po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.



Informacja zawarta jest w aż 10 europejskich językach - niestety brak polskiego!




Na skrajnych miejscach kanapy umieszczono uchwyty Isofix. Minusem jest brak dodatkowego punktu kotwiczenia top tether.



Nad lusterkiem wstecznym umieszczono dodatkowe, które pomaga w obserwacji siedzących z tyłu dzieci.




W Pakiecie Miejskim (opcja w Seduction za 1900 zł, w Exclusive w standardzie) dostępna jest elektryczna blokada regulacji tylnych szyb oraz możliwości otwarcia drzwi od wewnątrz.



Jej załączenie sygnalizowane jest dodatkowym piktogramem na wyświetlaczu prędkościomierza.



W modelach bez elektrycznych szyb z tyłu (Attraction i Seduction) blokada otwarcia drzwi od środka znajduje się z ich boku nad mechanizmem zamka.



Tylko w topowej wersji Exclusive montowane są dwa składane stoliki z tyłu oparć przednich foteli. Pomimo, że boczne i tylne szyby są przyciemniane w bocznych drzwiach znajdują się też żaluzje przeciwsłoneczne.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Mieszczuch z genami minivana

· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Citroen C3 Picasso
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry