TESTY
Plusy i minusy | Jeep Compass II
Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci
18-09-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Jeep Compass to jeden z nielicznych na rynku modeli, który wyróżniamy za sposób dezaktywacji poduszki powietrznej. Z uwag największą czynimy za brak dopasowania standardu i-Size.
PLUSY
Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w teście każdego samochodu. Z reguły trafia na stronę minusów, w przypadku Jeepa Compass zasługuje na wyróżnienie. Koncern FCA zastosował typowe dla siebie rozwiązanie - z poziomu menu komputera pokładowego. Oznacza to, że zmiany statusu można jedynie dokonać po uruchomieniu silnika. Nie zrobi więc tego postronna osoba bez wiedzy kierowcy.
Szeroko otwierane drzwi z tyłu,
to duży komfort także podczas wkładania do środka fotelika dziecięcego typu nosidełko. Czy też wykonania wszelkich czynności związanych z zapięciem dziecka w większych fotelikach. Podczas naszych prób z Jeepem Compass naszą uwagę od razu zwróciła swoboda ruchów. Drzwi otwierają się niemal pod kątem 90 stopni. Dodatkową zaletą - jak każdego SUV-a czy terenówki - jest wyżej umieszczona kanapa.
Przycisk do zamykania klapy bagażnika,
znalazł się w nietypowym miejscu - lewym nadkolu. W praktyce nie trzeba więc sięgać do wysoko umieszczonej rączki. Duże ułatwienie, nawet dla osoby dorosłej.
MINUSY
Brak optymalnego oparcia bazy Isofix na kanapie,
pomimo, że oba elementy oznaczono symbolem standardu i-Size. Po montażu pomiędzy nimi powstał pusty klin o wysokości 3 cm. Podczas wypadku działające przeciążenia mogą osłabić połączenie szyn fotelika z uchwytami.
Podłokietnik kanapy,
po rozłożeniu odsłania wnętrze bagażnika. Stawarza to ryzyko przedostania znajdujących się tam przedmiotów do wnętrza kabiny pasażerskiej. A tym samym zranienia podróżujących osób.
Wnętrze bagażnika,
wyłożono plastikowymi panelami, przez co łatwo je porysować. Zarówno podczas pakowania, np. wózków dziecięcych, jak i przewożenia niezabezpieczonych przedmiotów. Uszkodzenia były widoczne już w kilkumiesięcznym egzemplarzu auta, które testowaliśmy.
Dane z komputera pokładowego Jeep Compass II 4x4 1.4 TMair 170 KM aut. 9-przełożeń:
dystans przejechany podczas testu: 704 km, średnia prędkość: b.d., średnie zużycie paliwa: 9,2 l/100 km.
TESTY | Jeep Compass II
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Jeepie Compass
Foteliki i wózki
Dziecko w Jeepie Compass