TESTY

Plusy i minusy | Jeep Compass II

Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci

18-09-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Jeep Compass to jeden z nielicznych na rynku modeli, który wyróżniamy za sposób dezaktywacji poduszki powietrznej. Z uwag największą czynimy za brak dopasowania standardu i-Size.

TESTY | Plusy i minusy - Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci | Jeep Compass II

PLUSY

TESTY | Plusy i minusy - Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera | Jeep Compass II

Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w teście każdego samochodu. Z reguły trafia na stronę minusów, w przypadku Jeepa Compass zasługuje na wyróżnienie. Koncern FCA zastosował typowe dla siebie rozwiązanie - z poziomu menu komputera pokładowego. Oznacza to, że zmiany statusu można jedynie dokonać po uruchomieniu silnika. Nie zrobi więc tego postronna osoba bez wiedzy kierowcy.

TESTY | Plusy i minusy - Szeroko otwierane drzwi z tyłu | Jeep Compass II

Szeroko otwierane drzwi z tyłu,

to duży komfort także podczas wkładania do środka fotelika dziecięcego typu nosidełko. Czy też wykonania wszelkich czynności związanych z zapięciem dziecka w większych fotelikach. Podczas naszych prób z Jeepem Compass naszą uwagę od razu zwróciła swoboda ruchów. Drzwi otwierają się niemal pod kątem 90 stopni. Dodatkową zaletą - jak każdego SUV-a czy terenówki - jest wyżej umieszczona kanapa.

TESTY | Plusy i minusy - Przycisk do zamykania klapy bagażnika | Jeep Compass II

Przycisk do zamykania klapy bagażnika,

znalazł się w nietypowym miejscu - lewym nadkolu. W praktyce nie trzeba więc sięgać do wysoko umieszczonej rączki. Duże ułatwienie, nawet dla osoby dorosłej.

MINUSY

TESTY | Plusy i minusy - Brak optymalnego oparcia bazy Isofix na kanapie | Jeep Compass II

Brak optymalnego oparcia bazy Isofix na kanapie,

pomimo, że oba elementy oznaczono symbolem standardu i-Size. Po montażu pomiędzy nimi powstał pusty klin o wysokości 3 cm. Podczas wypadku działające przeciążenia mogą osłabić połączenie szyn fotelika z uchwytami.

TESTY | Plusy i minusy - Podłokietnik kanapy | Jeep Compass II

Podłokietnik kanapy,

po rozłożeniu odsłania wnętrze bagażnika. Stawarza to ryzyko przedostania znajdujących się tam przedmiotów do wnętrza kabiny pasażerskiej. A tym samym zranienia podróżujących osób.

TESTY | Plusy i minusy - Wnętrze bagażnika | Jeep Compass II

Wnętrze bagażnika,

wyłożono plastikowymi panelami, przez co łatwo je porysować. Zarówno podczas pakowania, np. wózków dziecięcych, jak i przewożenia niezabezpieczonych przedmiotów. Uszkodzenia były widoczne już w kilkumiesięcznym egzemplarzu auta, które testowaliśmy.

Dane z komputera pokładowego Jeep Compass II 4x4 1.4 TMair 170 KM aut. 9-przełożeń:

dystans przejechany podczas testu: 704 km, średnia prędkość: b.d., średnie zużycie paliwa: 9,2 l/100 km.

TESTY | Jeep Compass II

TESTY | Jeep Compass II | wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyposażenie samochodu
Dziecko w Jeepie Compass

TESTY | Jeep Compass II | próby z fotelikami dziecięcymi Maxi-Cosi, Britax-Romer i Recaro

Foteliki i wózki
Dziecko w Jeepie Compass