TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP
Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Lipiec 2025
Chery i Hyundai bez pięciu gwiazdek Euro NCAP
| oprac. redakcja | foto: Euro NCAP
Dziewięć kolejnych modeli samochodów zostało poddanych testom zderzeniowym Euro NCAP. Z powodów wad konstrukcyjnych Chery TIGGO 7 i TIGGO 8 oraz Hyundai Inster nie otrzymały kompletu gwiazdek. W przypadku Forda Tourneo Courier poprawiono wynik.
Chery TIGGO 7 (TIGGO 8)
Bezpieczeństwo dorosłych: 32,2 pkt. (80 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 37,8 pkt. (77 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 50,6 pkt. (80 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 14,2 pkt. (78 proc.)
Ocena ogólna: ★★★★☆
Chery to kolejny chiński producent samochodów, który debiutuje w Europie. Kilka dni temu zaprezentowano dwa SUV-y tej marki - TIGGO 7 i TIGGO 8 (zobacz naszą relację z tej premiery). Pierwszy z nich został poddany testom Euro NCAP, drugiemu - z racji bliźniaczej konstrukcji - przypisano te same wyniki.
A są to cztery z pięciu gwiazdek. Obniżona nota to efekt niewłaściwego działania kurtyn powietrznych, szczególnie w zakresie ochrony głowy dziecka podróżującego w foteliku ustawionym na kanapie. Po otrzymaniu tej informacji chiński producent wprowadził zmiany, ale w kolejnej próbie doszło do odpadnięcia tego elementu.
Ford Tourneo Courier
Bezpieczeństwo dorosłych: 34,2 pkt. (85 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 38,6 pkt. (78 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 49,7 pkt. (78 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 11,9 pkt. (66 proc.)
Ocena ogólna: ★★★★☆
W 2024 roku Ford Tourneo Courier otrzymał zaledwie trzy gwiazdki Euro NCAP. Test zderzenia czołowego wykazał ryzyko odniesienia poważnych obrażeń głowy u pasażera podróżującego na kanapie (manekin siedzący po przekątnej do kierowcy).
Od tego czasu producent wprowadził nowe rozwiązania, które zapewniają większą ochronę. Potwierdziły to ponowne testy tego modelu. Uzyskane wyniki pozwoliły podnieść ocenę do czterech gwiazdek Euro NCAP. Przypisano je także Tourneo Courier z napędem elektrycznym.
Hyundai Inster
Bezpieczeństwo dorosłych: 28,3 pkt. (70 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 40,1 pkt. (81 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 44,2 pkt. (70 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 12,1 pkt. (67 proc.)
Ocena ogólna: ★★★★☆
Hyundai Inster to nowy elektryk z segmentu A. W jego przypadku powodem obniżenia oceny była konstrukcja drzwi kierowcy, które podczas testu zderzenia bocznego się otworzyły. Koreański producent zadeklarował rozwiązanie tego problemu i ponowny udział w testach Euro NCAP.
Lynk & Co 02
Bezpieczeństwo dorosłych: 36,1 pkt. (90 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,7 pkt. (87 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 52,6 pkt. (83 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 16,1 pkt. (89 proc.)
Ocena ogólna: ★★★★★
MG P9
Bezpieczeństwo dorosłych: 36,8 pkt. (91 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (85 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 53,1 pkt. (84 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 15,1 pkt. (83 proc.)
Ocena ogólna: ★★★★★
Omoda 9
Bezpieczeństwo dorosłych: 36,2 pkt. (90 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (85 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 51,4 pkt. (81 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 14,5 pkt. (80 proc.)
Ocena ogólna: ★★★★★
Polestar 4
Bezpieczeństwo dorosłych: 37 pkt. (92 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (85 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 51,6 pkt. (81 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 14,3 pkt. (79 proc.)
Ocena ogólna: ★★★★★
Zeekr 7X
Bezpieczeństwo dorosłych: 36,8 pkt. (91 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 44,5 pkt. (90 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 49,5 pkt. (78 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 15 pkt. (83 proc.)
Ocena ogólna: ★★★★★