POLSKIE DROGI
Aktualności | DW213
Kolejny krok do budowy drogi do elektrowni jądrowej Lubiatowo-Kopalino
| oprac. redakcja | foto: GDDKiA
GDDKiA zakończyła postępowanie przetargowe na wykonawcę drugiego odcinka drogi krajowej prowadzącej do elektrowni jądrowej Lubiatowo-Kopalino w województwie pomorskim. W przetargu wzięło udział jedenaście firm, a wybrany wykonawca będzie miał czas na realizację inwestycji do połowy 2029 roku.
Droga wojewódzka nr 213 (DW213) zmieni swój status na drogę krajową, łączącą trasę ekspresową S6 z gminą Choczewo (woj. pomorskie). To właśnie na jej terenie zaplanowano budowę pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej Lubiatowo-Kopalino. Obie inwestycje są ze sobą ściśle powiązane, ale też nowa droga ułatwi turystom dojazd do ośrodków wypoczynkowych nad Morzem Bałtyckim.
Umowa z wykonawcą odcinka Lubiatowo - DW213
Prace podzielono na dwa odcinki. Kilka dni temu GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum firm Polimex i Mosty Łódź na zaprojektowanie i budowę fragmentu Lubiatowo - DW213 (11 km).
Oferty na projekt i budowę DW213 - S6
Teraz wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu na to samo zadanie na odcinku DW213 - węzeł Łęczyce na S6 (15 km). Spośród 11 podmiotów najniższą propozycję złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (200 mln zł).
Po pozytywnej analizie złożonych dokumentów i braku odwołań pozostałych oferentów, GDDKiA przewiduje podpisanie umowy jeszcze przed wakacjami. Od tego momentu wykonawca będzie miał 35 miesięcy - z wyłączeniem przerw zimowych 16 grudnia - 15 marca na etapie robót budowlanych - na realizację kontraktu. Oddanie drogi do ruchu powinno nastąpić w połowie 2029 roku.
Parametry techniczne nowej drogi krajowej
Całość projektowana jest po nowym śladzie o przekroju jednej jezdni po pasie ruchu w obie strony. Jej klasa GP (droga główna ruchu przyspieszonego) pozwala na wyznaczenie maksymalnej prędkości poza obszarem zabudowanym do 100 km/h. W ramach tej inwestycji powstanie węzeł Łęczyce na ekspresówce S6.