POLSKIE DROGI

Aktualności | S6, S12 i S17

Nowe prace nad realizacjami odcinków S6, S12 i S17

19-11-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: GDDKiA

W mijającym tygodniu GDDKiA podpisała umowę na budowę ostatniego odcinka S6 Sławno - Słupsk. W województwie lubelskim poznaliśmy oferty na realizację S12 Chełm - Dorohusk, a na S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne wynikiem pozytywnym zakończono kontrolę Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Polskie drogi - umowa na S6 Sławno - Słupsk

Droga ekspresowa S6 połączy Szczecin (woj. zachodniopomorskie) z Trójmiastem (woj. pomorskie). Jej docelowa długość wyniesie nieco ponad 300 kilometrów. Obecnie w użytku jest odcinek pomiędzy Goleniowem a Koszalinem (130 km). Pozostała część jest na różnych etapach budowy.

Za wyjątkiem fragmentu Sławno - Słupsk (22,9 km), na realizację którego podpisano dopiero teraz umowę. Wykonawca, firma Stecol (701,6 mln zł), ma na to 29 miesięcy. Dziesięć z nich przeznaczonych jest na projekty wykonawcze. Pozostałe na prace budowlane, przy których należy odliczyć przerwy zimowe (15 grudnia - 15 marca). Zgodnie z kontraktem oddanie do użytku powinno nastąpić w październiku 2025 roku.

W ramach tego kontraktu powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Zaplanowano też cztery węzły drogowe - Sławno, Warszkowo, Wrześnica i Sycewice oraz infrastrukturę towarzyszącą.

Polskie drogi - poznaliśmy oferty na projekt i budowę S12 Chełm - Dorohusk

Z kolei w przetargu na projekt i budowę odcinka S12 Chełm - Dorohusk (woj. lubelskie) wpłynęło 12 ofert. Dwie z nich przekroczyły zakładany przez GDDKiA budżet (1,3 mld zł). Z pozostałych najniższą cenę zaproponowała firma PUT Intercor (1 mld zł). Obecnie trwa weryfikacja złożonych dokumentów, wyłonienie zwycięzcy i podpisanie umowy nastąpi już w 2023 roku.

Planowany fragment S12 (23 km) będzie miał przekrój dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. W jego ciągu powstanie między innymi węzeł Dorohusk oraz 16 wiaduktów. Jeszcze w tym roku zostaną otwarte oferty na realizację odcinków Piaski - Dorohucza i Dorohucza - Chełm.

S12 to jedna z najmniej zrealizowanych ekspresówek w Polsce. Jej początek zaplanowano w Piotrkowie Trybunalskim na węźle z S8 i dalej przez Radom do Puław. Od tego miejsca biegnie już do S17, z którą ma wspólny ślad do Lublina (Piaski). Dalej jest na różnych etapach realizacji.

Polskie drogi - pozytywny wynik kontroli Prezesa UZP S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne

Dla innej inwestycji w tym województwie, odcinka S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne, wynikiem pozytywnym zakończono kontrolę Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Tym samym, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania prac - zostanie podpisana umowa. Jest nim firma Budimex (598 mln zł), która ma na realizację, w formule Projektuj i buduj, czas do 2026 roku.

Odcinek ten (17,5 km) będzie miał przekrój dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W jego ciągu zaplanowano między innymi most, trzy estakady i pięć wiaduktów.

Docelowo droga ekspresowa S17 połączy Warszawę z przejściem granicznym w Hrebenne. Obecnie dostępny jest odcinek od stolicy do Lublina (Piaski). Pozostały (124 km) jest na różnych etapach realizacji.