POLSKIE DROGI
Aktualności | S10 i S11
Nowe umowy na S10 i S11
06.07.2024 | oprac. redakcja | foto: GDDKiA
W mijającym tygodniu GDDKiA podpisała umowy na projekt i budowę trzech odcinków S10 i jednego S11. Wszystkie powinny zostać oddane do ruchu w 2028 roku.
Droga ekspresowa S10 pomiędzy Szczecinem a Piłą będzie miała 113 kilometrów długości. Podzielono ją na 8 odcinków realizacyjnych, z których sześć - wliczając trzy podpisane teraz umowy - są mają już swoich wykonawców. Ostatnie, Szczecin Kijewo - Zdunowo oraz Łowicz Wałecki - Piecnik, miały już swoje rozstrzygnięcia, ale wyniki te zaskarżyli do sądu pozostali oferenci.
Pierwsza z nowych umów na S10 dotyczy odcinka Stargard - Suchań (około 14 km). W jego ciągu zaplanowano między innymi węzeł Krąpiel oraz para MOP-ów Tychowo. Jego wykonawcą jest firma Budimex (450 mln zł).
Drugi odcinek to S10 Recz - Cybowo (blisko 16 km). Przy tej inwestycji zaplanowano między innymi węzeł drogowy Żółwino. Wykonawcą jest konsorcjum Kobylarnia i Mirbud (647 mln zł).
Ostatnia z tych umów dotyczy Wałcz (Witankowo) - Piła Północ (13 km). W jego ciągu powstaną między innymi węzły Stara Łubianka i Piła Północ oraz Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) okolice Nowej Łubianki. Wykonawcą także jest Budimex (wartość kontraktu 721 mln zł).
Wszystkie odcinki S10 powinny zostać oddane do ruchu w 2028 roku.
Nowy odcinek S11 pomiędzy Szczecinkiem a Poznaniem
W mijającym tygodniu podpisano jeszcze jedną umowę z konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud (853 mln zł). Dotyczy ona drogi ekspresowej S11 Oborniki - Poznań Północ (22 km). Tu zaplanowano między innymi dwa węzły: Oborniki i Chludowo, parę MOP-ów Oborniki Zachód/Wschód oraz Obwód Utrzymania Drogowego.
Jest to pierwszy odcinek S11 pomiędzy Szczecinkiem a Poznaniem. Jego oddanie do ruchu powinno nastąpić w 2028 roku.