TESTY
Plusy i minusy | Skoda Kodiaq fl II 5-osobowa
Bezpieczeństwo i komfort podróży na kanapie Skody Kodiaq
26-07-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Fabrycznym wyposażeniem Skody Kodiaq w wersji Style są dzielone i przesuwane siedzenia kanapy z regulacją kąta pochylenia oparcia oraz trójstrefowa klimatyzacja. Naszym zdaniem jasna tapicerka, chociaż łatwiejsza w czyszczeniu bo skórzana, nie jest dobrym wyborem w samochodzie rodzinnym.
PLUSY
Regulowany kąt pochylenia oparcia kanapy,
w zakresie 105-115 stopni (nasz pomiar) pozwala lepiej dopasować ustawienie do konstrukcji danego fotelika dziecięcego. Zapewnia to stabilność mocowania i przyleganie maksymalną powierzchnią. Może to mieć kluczowe znaczenie podczas zdarzenia drogowego.
Przestrzeń dla pasażerów na kanapie,
jest imponująca. Od jej krawędzi do fotela jest aż 22 cm wolnego miejsca na wysokości kolan. Podobnie nad głowami - od siedziska do podsufitki to 94 cm.
Ponadto kanapa dzielona jest na dwie niezależne części, które można przesuwać w zakresie 16 cm. W ten sposób powiększymy pojemność bagażnika bez większej straty dla podróżujących. Funkcjonalność ta dostępna jest bez względu na zamontowany fotelik typu Isofix
Z płatnych dodatków skrajne miejsce posiadają funkcję podgrzewania (800 zł), a pasażerów chronią boczne poduszki powietrzne (1400 zł).
Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna,
Climatronic to standard wyposażenia pośredniej wersji Style (testowanej przez nas) i topowej Laurin&Klement. Dzięki niej osoby podróżujące na kanapie mają zapewnioną optymalną temperaturę i dopływ świeżego powietrza podczas podróży.
Do tego system filtrowania Air Care.
MINUSY
Sygnalizacja martwego pola w lusterku
to często wyróżniany przez nas na plus element w modelach Grupy Volkswagen. Tu mamy to samo rozwiązanie w obudowie lusterka, ale jednak układ diod i ich jasność jest o wiele słabsza. Do tego przysłonięcie przez słupek A. Przez to mniej zwracająca kierowcy uwagę na zajęty pas obok.
Beżowa tapicerka siedzeń,
wykonana ze sztucznej skóry to opcja w testowanym egzemplarzu Skody Kodiaq (3550 zł). Jej jasny kolor uwypukla zabrudzenia pozostawione przez dzieci. Jednym słowem niepraktyczna w samochodzie rodzinnym, lepsza jej alternatywa w kolorze czarnym.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym modelu samochodu. W Skodzie Kodiaq służy do tego mechaniczny zamek umieszczony w prawym boku kokpitu. Do zmiany statusu należy użyć dedykowanego kluczyka. W naszej wersji Style schowano go w pilocie systemu Kessy Full.
W praktyce udało nam się to zrobić za pomocą dowolnego, pasującego do wąskiej szczeliny zamka, kluczyka. Oznacza to, że dostęp do tej funkcji ma każdy i może zmienić status poduszki powietrznej niezauważalnie dla kierowcy.
Dane z komputera pokładowego:
pokonany dystans: 1089 km, średnia prędkość: 49 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3 l/100 km.