TESTY

Plusy i minusy | Skoda Kodiaq fl II 5-osobowa

Bezpieczeństwo i komfort podróży na kanapie Skody Kodiaq

26-07-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Fabrycznym wyposażeniem Skody Kodiaq w wersji Style są dzielone i przesuwane siedzenia kanapy z regulacją kąta pochylenia oparcia oraz trójstrefowa klimatyzacja. Naszym zdaniem jasna tapicerka, chociaż łatwiejsza w czyszczeniu bo skórzana, nie jest dobrym wyborem w samochodzie rodzinnym.

Testy - Skoda Kodiaq fl II 5-osobowa - podsumowanie testu, plusy i minusy

PLUSY

Testy - Skoda Kodiaq fl II 5-osobowa - podsumowanie testu, plusy i minusy

Regulowany kąt pochylenia oparcia kanapy,

w zakresie 105-115 stopni (nasz pomiar) pozwala lepiej dopasować ustawienie do konstrukcji danego fotelika dziecięcego. Zapewnia to stabilność mocowania i przyleganie maksymalną powierzchnią. Może to mieć kluczowe znaczenie podczas zdarzenia drogowego.

Testy - Skoda Kodiaq fl II 5-osobowa - przestrzeń dla pasażerów na kanapie

Przestrzeń dla pasażerów na kanapie,

jest imponująca. Od jej krawędzi do fotela jest aż 22 cm wolnego miejsca na wysokości kolan. Podobnie nad głowami - od siedziska do podsufitki to 94 cm.

Ponadto kanapa dzielona jest na dwie niezależne części, które można przesuwać w zakresie 16 cm. W ten sposób powiększymy pojemność bagażnika bez większej straty dla podróżujących. Funkcjonalność ta dostępna jest bez względu na zamontowany fotelik typu Isofix

Z płatnych dodatków skrajne miejsce posiadają funkcję podgrzewania (800 zł), a pasażerów chronią boczne poduszki powietrzne (1400 zł).

Testy - Skoda Kodiaq fl II 5-osobowa - trójstrefowa klimatyzacja automatyczna

Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna,

Climatronic to standard wyposażenia pośredniej wersji Style (testowanej przez nas) i topowej Laurin&Klement. Dzięki niej osoby podróżujące na kanapie mają zapewnioną optymalną temperaturę i dopływ świeżego powietrza podczas podróży.

Do tego system filtrowania Air Care.

MINUSY

Testy - Skoda Kodiaq fl II 5-osobowa - sygnalizacja martwego pola w lusterku

Sygnalizacja martwego pola w lusterku

to często wyróżniany przez nas na plus element w modelach Grupy Volkswagen. Tu mamy to samo rozwiązanie w obudowie lusterka, ale jednak układ diod i ich jasność jest o wiele słabsza. Do tego przysłonięcie przez słupek A. Przez to mniej zwracająca kierowcy uwagę na zajęty pas obok.

Testy - Skoda Kodiaq fl II 5-osobowa - beżowa tapicerka siedzeń

Beżowa tapicerka siedzeń,

wykonana ze sztucznej skóry to opcja w testowanym egzemplarzu Skody Kodiaq (3550 zł). Jej jasny kolor uwypukla zabrudzenia pozostawione przez dzieci. Jednym słowem niepraktyczna w samochodzie rodzinnym, lepsza jej alternatywa w kolorze czarnym.

Testy - Skoda Kodiaq fl II 5-osobowa - sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym modelu samochodu. W Skodzie Kodiaq służy do tego mechaniczny zamek umieszczony w prawym boku kokpitu. Do zmiany statusu należy użyć dedykowanego kluczyka. W naszej wersji Style schowano go w pilocie systemu Kessy Full.

W praktyce udało nam się to zrobić za pomocą dowolnego, pasującego do wąskiej szczeliny zamka, kluczyka. Oznacza to, że dostęp do tej funkcji ma każdy i może zmienić status poduszki powietrznej niezauważalnie dla kierowcy.

Dane z komputera pokładowego:

pokonany dystans: 1089 km, średnia prędkość: 49 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3 l/100 km.