TESTY

Plusy i minusy | Volvo XC40 Recharge

Elektryk XC40 - trzy pary Isofix, ale też i ograniczenia w montażu fotelików

12.07.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Volvo XC40 z napędem elektrycznym, w porównaniu do testowanej w 2018 roku wersji spalinowej, wyróżnia się trzema parami mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix. Ich wykorzystanie ogranicza - w przypadku rozstawienia nogi stabilizującej - schowek w podłodze oraz stały zagłówek kanapy.

Testy - Volvo XC40 Recharge - wady i zalety

PLUSY

Testy - Volvo XC40 Recharge - trzy pary mocowań Isofix

Trzy pary mocowań Isofix,

są standardem wyposażenia Volvo XC40 Recharge. Pozwala to na jednoczesny montaż trzech fotelików dziecięcych bądź rozmieszczenie ich według własnych potrzeb. Są jednak ograniczenia, które opisujemy po stronie minusów.

Testy - Volvo XC40 Recharge - przedłużane siedzisko fotela

Przedłużane siedzisko fotela,

kierowcy i pasażera zapewnia lepsze podparcie ud. Doceniliśmy to podczas tego testu na dystansie ponad 900 kilometrów.

Przegroda w przestrzeni bagażnika,

powstaje z postawienia w pionie części składanej płyty podłogi. Jej blokada opiera się na plastikowym stelażu, co zapewnia dużą stabilność. Bliższą kanapie przestrzeń wykorzystaliśmy do przewozu złożonego wózka dziecięcego, który w ten sposób został lepiej zabezpieczony na czas transportu.

MINUSY

Testy - Volvo XC40 Recharge - schowek w podłodze przed kanapą

Schowek w podłodze przed kanapą,

odkryliśmy zdejmując dywanik z podłogi. Na jego pokrywie nie oprzemy nogi stabilizującej bazy czy fotelika dziecięcego. Siły działające w trakcie wypadku mogą spowodować jej załamanie lub przesunięcie.

Testy - Volvo XC40 Recharge - stały zagłówek kanapy

Stały zagłówek kanapy,

punktowaliśmy w naszych poprzednich testach Volvo. Także modelu XC40 w wersji spalinowej. Powód? Brak możliwości jego wyjęcia, a tym samym zapewnienia optymalnego przylegania pleców fotelika dziecięcego z grupy 2-3 do oparcia kanapy.

W teście Volvo XC40 z napędem elektrycznym nasz dotychczasowy fotelik Recaro Monza Nova 2 Seatfix zastąpiliśmy nowym Recaro Mako Elite 2. Okazało się, że jego konstrukcja lepiej przylega do wyprofilowań kanapy. Co też potwierdza, że nie zawsze można dobrać fotelik do konkretnego auta. Niemniej stały zagłówek ponownie zaliczamy do minusów, bo nadal ogranicza ustawienie na kanapie większości fotelików dziecięcych.

Testy - Volvo XC40 Recharge - kieszeń wykonana z siatki

Kieszeń wykonana z siatki,

utrudnia usuwanie zabrudzeń pozostawiony na przykład przez buty dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie. Szczegół? Ale w praktyce nie zdaje egzaminu. Pomijając, że drobne przedmioty wypadną z takiej kieszeni.

Dane z komputera pokładowego Volvo XC40 Recharge:

przejechany dystans podczas testu: 941 km, średnia prędkość: 55 km/h, średnie zużycie prądu: 19 kWh/100 km.